Η αγορά καινούριων αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα των πωλήσεων εξακολουθεί να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση κατά τους 3 πρώτους μήνες του 2011 σε ποσοστό υψηλότερο από 57% και παρά το γεγονός πως είναι σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης.

Ωστόσο υπάρχει και ένα κομμάτι του κλάδου το οποίο φαίνεται πως δεν έχει πληγεί όσο το καινούριο αυτοκίνητο και αφορά στις αγοροπωλησίες μεταχειρισμένων οχημάτων. Μάλιστα σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία μεταβιβάσεων για τους τρεις πρώτους μήνες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι η πτώση που καταγράφει η συγκεκριμένη αγορά είναι μόλις 20%!

Μάλιστα τον Μάρτιο του 2011 μεταβιβάστηκαν περισσότερα από 28.400 οχήματα έναντι 37.300 ΙΧ τον αντίστοιχο μήνα πέρσι σημειώνοντας πτώση μόλις 23,7%.

Οσον αφορά στα αναλυτικά στοιχεία των μεταβιβάσεων οι εταιρείες που βρέθηκαν στις πέντε πρώτες θέσεις ήταν η Toyota με 2.705 πράξεις, η Fiat με 2.636, η Opel με 2.037, η VW με 1.981 και η Hyundai με 1.729 μεταβιβάσεις. Πάντως σύμφωνα με τις αναλυτικές μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων ΙΧ ανά εταιρεία το ποσοστό πτώση δεν υπερβαίνει σχεδόν σε καμία περίπτωση των 35% τη στιγμή που στην αγορά καινούριων οχημάτων η πτώση που σημειώνει η πλειονότητα των εισαγωγικών εταιρειών ξεπερνά το 60%!

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς το 60% των μεταβιβάσεων αφορούν σε αγοροπωλησίες οχημάτων από καταστήματα εμπορίας ΙΧ ενώ το υπόλοιπο 40% αφορά σε αγοροπωλησίες που πραγματοποιούνται μεταξύ ιδιωτών καταναλωτών.

Οπως φαίνεται και από τα νούμερα η αγορά του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου έχει υποστεί τις μικρότερες απώλειες σε επίπεδο πωλήσεων ωστόσο έχει χάσει πάρα πολλούς επαγγελματίες εξαιτίας της αδυναμίας εξόφλησης των οφειλών τους προς τις τράπεζες αλλά και του έντονου ανταγωνισμού που έχει προκύψει στον κλάδο. Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν έμποροι αυτοκινήτων: “Καταντήσαμε να παρακαλάμε να κλείσει κάποιος κοντινός συνάδελφός μας για να επιβιώσουμε εμείς...”.

Απόσυρση: Επέκταση στα μεταχειρισμένα

Στην προηγούμενη απόσυρση του 2009 οι καταναλωτές κατά την διαδικασία αντικατάστασης μπορούσαν να επιλέξουν μεταξύ καινούριου ή ελαφρώς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Στην φετινή απόσυρση η επιλογή του μεταχειρισμένου δεν υπάρχει στο μέτρο ωστόσο κάποιοι εισαγωγείς δεν δίστασαν να επεκτείνουν την απόσυρση οικειοθελώς και στα μεταχειρισμένα που έχουν στις εκθέσεις τους.

Άλλωστε είναι γνωστό πως κάποιες εισαγωγικές δραστηριοποιούνται έντονα στο χώρο του leasing αλλά και ενοικιάσεων ΙΧ με αποτέλεσμα να τους επιστρέφονται κάθε 3 χρόνια χιλιάδες αυτοκίνητα πίσω (by back) τα οποία αποτελούν και το μεγαλύτερο μέρος του στόλου των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που έχουν στην κατοχή τους.
Πρόσφατα μάλιστα ανακοινώθηκε και επίσημα από θυγατρική εισαγωγικής εταιρείας η επέκταση του μέτρου της απόσυρσης και για απόκτηση κάποιου μεταχειρισμένου με όφελος για τον ιδιώτη καταναλωτή από 500 έως και 2.000 ευρώ!

Μάλιστα τα 400 τα αυτοκίνητα της θυγατρικής της εισαγωγικής εταιρείας διαθέτουν και τριπλή εγγύηση που περιλαμβάνει καλή λειτουργία, καλύτερης τιμής, και επιστροφής χρημάτων.

Πάντως δεν είναι η μόνη εισαγωγική η οποία στρέφεται στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου καθώς και άλλες εισαγωγικές έχουν επιδοθεί σε τριήμερα μπαράζ μεταχειρισμένων ΙΧ με εγγυήσεις ενώ κάποιες άλλες απλά προσπαθούν να διαφημίσουν τη νέα ενότητα στις ιστοσελίδες τους που περιλαμβάνει πλέον και μεταχειρισμένα οχήματα...

Πάντως υπάρχουν και εταιρείες που δελεάζουν με τα άτοκα προγράμματα αποπληρωμής που διαθέτουν αλλά και τις πολύμηνες εγγυήσεις που συνοδεύουν τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητά τους.

“Αγκάθι” τα τεκμήρια

Η αύξηση της ανεργίας κυρίως στα υψηλόβαθμα στελέχη ομίλων αλλά και η πτώση του τζίρου των εγχώριων επιχειρηματιών έχει δημιουργήσει ένα επιπλέον πρόβλημα σε όσους ιδιώτες ή επαγγελματίες ανήκουν στις παραπάνω κατηγορίες καθώς δεν μπορούν να καλύψουν τα τεκμήρια.

Ειδικότερα τα υψηλόβαθμα στελέχη αλλά και οι επιχειρηματίες εξαιτίας της δραστικής μείωσης των εσόδων τους προσπαθούν με κάθε τρόπο να πουλήσουν τα υπερπολυτελή αυτοκίνητά τους έναντι λίγων δεκάδων χιλιάδων ευρώ ενώ η αξίας απόκτησής του κάθε ενός από αυτά ξεπερνούσε κατά πολύ τις 100.000 ευρώ!

Μάλιστα χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί γνωστός επιχειρηματίας ο οποίος είδε τους τζίρους της εταιρείας του αλλά και τα έσοδά του να έχουν κυριολεκτικά καταρρεύσει στο πρώτο δίμηνο του 2011 και έκτοτε αναζητά αγοραστή για την πολυτελή Porsche Cayenne S την οποία απέκτησε στα τέλη του 2010 έναντι 160.000 ευρώ σε τιμή η οποία δεν ξεπερνά τις 50.000 ευρώ. Οι έμποροι αυτοκινήτων που έχει επισκεφθεί μέχρι πρότινος είτε δεν το αγοράζουν καθόλου είτε του προσφέρουν μόλις 25.000 ευρώ...

Κάποιοι άλλοι που δεν επιθυμούν να δώσουν τα πολυτελή ΙΧ τους σε εξευτελιστικές τιμές ιδρύουν εταιρείες σε άλλα κράτη-μέλη, κυρίως στη Βουλγαρία, ώστε να αλλάξουν πινακίδες στα οχήματά τους ώστε να μην πέφτουν στην τσιμπίδα της εφορίας...

Τέλος τα απολυμένα υψηλόβαθμα στελέχη των ομίλων προσπαθούν με κάθε τρόπο να κρατήσουν στην κατοχή τους τα πολυτελή αυτοκίνητά τους αλλά τα τεκμήρια φαίνεται πως είναι πλέον απαγορευτικά για τα πενιχρά ή μηδενικά εισοδήματά τους με αποτέλεσμα αρκετοί από αυτούς να αναζητούν αγοραστές. Αλλωστε όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς όταν κάποιος έχει να επιλέξει μεταξύ της κατοικίας και του αυτοκινήτου του σίγουρα θα επιλέξει το πρώτο χωρίς κανένα ενδοιασμό...

imerisia.gr