Εκπνέει τη Δευτέρα η προθεσμία που είχε δώσει στα τέλη Ιουνίου η Τράπεζα της Ελλάδος στην ασφαλιστική «Διεθνής Ενωσις» προκειμένου να βρει τα απαραίτητα κεφάλαια και να αποφευχθεί έτσι το λουκέτο για μία ακόμη μικρομεσαία εταιρεία του κλάδου.

Mε πολιτική χαμηλών ασφαλίστρων η εταιρεία έχει καταφέρει να αυξήσει σημαντικά το πελατολόγιό της, μάλιστα διαθέτει 28 υποκαταστήματα που καλύπτουν ασφαλιστικά το σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Σήμερα απειλείται με λουκέτο.

Ειδικότερα, πριν από λίγες ημέρες η αρμόδια εποπτική αρχή (ΤτΕ) έλαβε διοικητικά μέτρα κατά της εταιρείας «Διεθνής Ενωσις» καθώς διαπίστωσε την ύπαρξη ελλειμμάτων στα αποθεματικά της, καλώντας την παράλληλα να καταθέσει ποσό ύψους τουλάχιστον 6,424 εκατ. ευρώ ούτως ώστε να καλυφθεί η απαραίτητη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Σημειώνεται ότι η εταιρεία, η οποία εμφάνιζε σημαντικό «άνοιγμα» τα τελευταία χρόνια είχε υποχρεωθεί πέρυσι το καλοκαίρι από την Τράπεζα της Ελλάδος να προβεί σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 10 εκατ. ευρώ προκειμένου να καλύψει έλλειμμα ασφαλιστικής τοποθέτησης ύψους 27 εκατ. ευρώ.

Λουκέτο

Η ασφαλιστική κάλυψε μόλις τα 2,08 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια αποφασίστηκε εκ νέου αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 8 εκατ. ευρώ μέχρι τις 15 Ιουνίου. Με επιστολή της εταιρείας στις 14/6 η διοίκηση ενημέρωσε ότι έχει καταβληθεί ποσό μόνο 1,575 εκατ. ευρώ, κάτι το οποίο σημαίνει ότι λείπουν ακόμη 6,424 εκατ. ευρώ τα οποία θα πρέπει να κατατεθούν μέχρι αύριο διαφορετικά δεν θα αποφευχθεί το... λουκέτο.

Ωστόσο, η γενικότερη έλλειψη ρευστότητας στην αγορά, καθιστά τη συγκέντρωση αυτού του ποσού σχεδόν αδύνατη, κάτι το οποίο είχε διαφανεί άλλωστε και από τους προηγούμενους μήνες, οπότε η εταιρεία είναι πολύ πιθανό να οδηγηθεί σε αναστολή λειτουργίας και εκκαθάριση.

«Kαραμπόλα» στην Κρήτη με 200.000 αυτοκίνητα

Εκτιμάται ότι στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας «Διεθνής Ενωσις» περιλαμβάνονται περίπου 200.000 αυτοκίνητα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται όχι μόνο για τους ασφαλισμένους οι οποίοι κινδυνεύουν να χάσουν κάποιο μέρος των χρημάτων που πλήρωσαν για την ασφάλιση τους περίπου 250 εργαζόμενους της εταιρείας, αλλά και το Επικουρικό το οποίο θα κληθεί να αναλάβει εκκρεμείς υποθέσεις αρκετών εκατομμυρίων ευρώ. Σε ό,τι αφορά την... πελατεία της εταιρείας, αξίζει να αναφέρουμε ότι λόγω και της πολιτικής χαμηλού ασφαλίστρου που εφάρμοζε την είχαν εμπιστευθεί πολλοί επαγγελματίες, κυρίως ιδιοκτήτες επιχειρήσεων ενοικίασης αυτοκινήτων, φορτηγών δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης και ταξί κυρίως στην Κρήτη.

Σε ενδεχόμενο λουκέτου της εταιρείας, οι ασφαλισμένοι αυτοί είναι καλυμμένοι από το Επικουρικό για έναν μήνα, ωστόσο στο διάστημα αυτό θα πρέπει να αναζητήσουν κάποια άλλη εταιρεία για την ασφάλιση του οχήματός τους.

Ηδη αρκετοί από τους πελάτες της εταιρείας - υπολογίζονται ακόμη και στους μισούς - έχουν ήδη αλλάξει εταιρεία.

Ο πρόεδρος της ασφαλιστικής, Ανδρέας Βαλυράκης, φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις με επενδυτή για την πώληση της εταιρείας

Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες τις τελευταίες ημέρες έκανε την εμφάνισή του επενδυτής ο οποίος, όμως, είναι άγνωστο για την ώρα αν ενδιαφέρεται για την εξαγορά της εταιρείας ή για την απόκτηση του χαρτοφυλακίου της αφού πρώτα εκκαθαριστεί. Οι αρμόδιες εποπτικές αρχές (ΤτΕ) είναι πιθανόν να δώσουν νέα μικρή παράταση έφοσον διαπιστώσει ότι πρόκειται για σοβαρό ενδιαφέρον.

Σε αντίθετη περίπτωση, εάν αντιληφθούν δηλαδή ότι πρόκειται για μια ακόμη τακτική της εταιρείας να κερδίσει χρόνο, τότε το λουκέτο θα μπει άμεσα.

Αντίστροφη μέτρηση

Η αντίστροφη μέτρηση για τη «Διεθνής Ενωσις» ξεκίνησε ουσιαστικά μετά τον θάνατο του ισχυρού άντρα της εταιρείας, του Απόστολου Παπουτσάκη, γνωστού περισσότερο στο ευρύ κοινό από την πολυετή παρουσία του στα ποδοσφαιρικά δρώμενα, ως προέδρου της ΠΑΕ Εργοτέλης αλλά και επικεφαλής της Super League. Ξεκίνησε ως απλός ασφαλιστής για να βρεθεί αντιπρόεδρος σε μια εταιρεία η οποία ανέβηκε στη λίστα των κορυφαίων του κλάδου των Γενικών Ασφαλειών.

Στην προεδρία της εταιρείας βρίσκουμε τον κ. Ανδρέα Βαλυράκη - αδερφό του παλιού βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Σήφη Βαλυράκη - ο οποίος ουσιαστικά «τρέχει» την εταιρεία μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Ιωάννη Βασιλακόπουλο, ενώ μέλος του διοικητικού συμβουλίου είναι ο γιος του Απόστολου Παπουτσάκη, Δημήτρης.

Ποια είναι όμως η Διεθνής Ενωσις;

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1977, ωστόσο στις αρχές του 1988 εξαγοράστηκε από μία ομάδα έμπειρων και καταξιωμένων ασφαλιστών, οι οποίοι με τεχνογνωσία και όραμα αναδιοργάνωσαν την εταιρεία σε νέες, σταθερές βάσεις.

Από τότε η Διεθνής Ενωσις σημείωσε σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης οδηγώντας την στην πρώτη δεκάδα των ελληνικών ασφαλιστικών εταιρειών Γενικών κλάδων.

Το 2007, μάλιστα, επέκτεινε τα κεντρικά της γραφεία σε δύο σύγχρονα πολυώροφα κτίρια στον Νέο Κόσμο, συνολικής έκτασης άνω των 2.500 τετραγωνικών μέτρων.

Σε πολυεθνικές «συμπληγάδες» οι «μικροί» - Ο πόλεμος τιμών οδηγεί στη λεωφόρο με τα λουκέτα

Το... ξεσκαρτάρισμα στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά συνεχίζεται και εν μέσω της κρίσης, καθώς όλο και περισσότερες μικρές και μεσαίες εταιρείες δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες κεφαλαιακές ανάγκες που επιβάλλουν οι αρμόδιες αρχές τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη γενικότερα, στο πλαίσιο εφαρμογής του Solvency ΙΙ. Στις αρχές του 2013 (τον Φεβρουάριο) ανεστάλη η λειτουργία της Evima, μιας εταιρείας με περίπου 270.000 ασφαλισμένους.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η όξυνση του ανταγωνισμού με ολοένα χαμηλότερα ασφάλιστρα στον κλάδο του αυτοκινήτου έχει οδηγήσει πολλές εταιρείες στο να λειτουργούν με ζημιές.

Χρεοκοπία
Εάν όμως η προσέλκυση νέων πελατών αποτελεί το άμεσο κέρδος για τις εταιρείες, σε μακροπρόθεσμη βάση θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι η πολιτική αυτή οδηγεί τις εταιρείες στη χρεοκοπία, εκτός κι αν υπάρχουν ισχυροί επενδυτές που είναι διατεθειμένου να καλύψουν την όποια... «χασούρα».

Στα ασφαλιστικά... στέκια κυκλοφορούν εδώ και καιρό φήμες που κάνουν λόγο και για νέα λουκέτα, με το «καμπανάκι» να αφορά κυρίως ελληνικές εταιρείες που διαθέτουν ισχυρό πελατολόγιο στον κλάδο του αυτοκινήτου.

Μάλιστα, δεν αποκλείουν εξελίξεις ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι για μία εξ αυτών η οποία διαθέτει σημαντικά μερίδια στον συγκεκριμένο τομέα εδώ και αρκετά χρόνια. Η Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Συλλόγων Ελλάδος σε ανακοίνωσή της αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «σε μια εποχή που η κάθε θέση εργασίας είναι πολύτιμη αντί να λαμβάνονται μέτρα πρόνοιας για την επιβίωση των επιχειρήσεων του κλάδου, μέσα από έναν γενικότερο σχεδιασμό, οδηγούμαστε στην επικράτηση του νόμου της ζούγκλας με την επιβίωση των ισχυροτέρων.

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά θα καταλήξει να αποτελείται από τα υποκαταστήματα λίγων μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών, με ό,τι σημαίνει αυτό για τις θέσεις εργασίας και την πορεία της οικονομίας της χώρας μας».


ΕΘΝΟΣ/ ΜΑΚΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ