Εδώ και δύο εβδομάδες απολαμβάνω το ομορφότερο μικρομεσαίο premium sedan. Το αυτοκίνητο που δεν χόρτασα να βλέπω στη φετινή Εκθεση της Γενεύης, βρίσκεται στα χέρια μου.

Ας ξεκινήσω με τα θετικά στοιχεία. Του βάζω 10 με τόνο στον τομέα της σχεδίασης. Εχει την πιο επιτυχημένη φόρμα στην κατηγορία του, ενώ το σημείο διαφοροποίησης είναι η σχεδίαση του μπροστινού τμήματος. Μεγάλο ατού, ο χαμηλότερος συντελεστής αεροδυναμικής στην κατηγορία (Cd: 0,23), με ό,τι θετικό συνεπάγεται στην κίνηση και στον θόρυβο.

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ό,τι ζητήσει, ενώ είναι βελτιωμένη και η εργονομία. Το «δικό» μου έχει πρόσθετο εξοπλισμό, ο οποίος περιλαμβάνει και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7G-DCT με χειριστήρια στο τιμόνι.

Ο κινητήρας

Η Γερμανίδα καλλονή έχει βενζινοκινητήρα 1.600 κ.εκ., οπότε περνάει ευκολότερα από την... κρησάρα του αυστηρού εφοριακού.

Δύο επίπεδα ισχύος, CLA 200 156 ίππων και CLA 180. την οδήγησα και αυτή, 122 αλόγων. Περισσότερο μου άρεσε η ισχυρότερη εκδοχή, γιατί το αμάξωμα είναι βαρύ. Από τη στιγμή που παίρνει μπροστά το μοτέρ, η διαδικασία απόδοσης των 156 ίππων συνεπικουρείται από τη ροπή των 25,5 χλγμ. Η ευεργετική της επίδραση στη διαμόρφωση της απαραίτητης ενέργειας για την κίνηση του αυτοκινήτου είναι εμφανής από χαμηλά. Μόλις το μοτέρ γυρίσει στις 1.250 σ.α.λ., δηλώνει παρούσα και κάνει τη διαφορά.

Οπως διαπίστωσα, η παρεχομένη ενέργεια είναι ικανή να κινήσει απρόσκοπτα (μην περιμένετε ξεσπάσματα) το βαρύ τετράπορτο αυτοκίνητο (1.395 κιλά) ακόμη και όταν μεταφέρει τέσσερις επιβάτες.

Η ισχύς περνά στον δρόμο με την αμέριστη βοήθεια του καλορυθμισμένου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Είναι ένα από τα καλύτερα αυτόματα κιβώτια, με μικρό χρόνο απόκρισης στις εντολές του οδηγού και βελούδινες αλλαγές σχέσεων.

Οι ρεπρίζ είναι ικανοποιητικές, 0-100 χλμ./ώρα 8,6’’ και τελική, όταν το μοτέρ φθάσει στα όριά του, 230 χλμ./ώρα.

Η κατανάλωση, παρά τις προσπάθειες που έκανα, δεν κατέβηκε κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., όταν η εργοστασιακή είναι 5,4 λίτρα/100 χλμ.

Εχει διαφορές από το αδελφάκι του, την Α Class, στους τομείς που καθορίζουν την οδηγοκεντρική προσέγγιση. Οι αναρτήσεις και το τιμόνι έχουν καλύτερα χαρακτηριστικά από την Α Class. Στον δρόμο εκτίμησα και το πολύ καλό πλαίσιο.

Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις μου εστιάζονται στην αυξημένη κατανάλωση και στο περιορισμένο εσωτερικό ύψος που έχουν στη διάθεσή τους οι πίσω επιβάτες. Είναι το τίμημα στην προσπάθεια να αποδοθεί όσο το δυνατόν καλύτερα ο κουπέ χαρακτήρας, με την έντονη κλίση της οροφής.

Οι τιμές είναι ανάλογες του status και του τεχνολογικού υπόβαθρου του αυτοκινήτου. Η βασική έκδοση CLA 200 κοστίζει 31.900 ευρώ, 30.624 με απόσυρση. Η αντίστοιχη CLA 180 προς 28.900 ευρώ, 27.735 ευρώ με απόσυρση. Το ονειρεμένο CLA 45 AMG 4MATIC με τους 360 ίππους ήρθε στην Ελλάδα με αρχική τιμή 56.650 ευρώ, 53.850 ευρώ με απόσυρση.



real.gr