"Κατά τις γραφές", 90% των Υπεύθυνων Επιλογής Στελεχών στο εξωτερικό χρησιμοποιούν τα Social Media σαν "δεξαμενή" αναζήτησης υποψηφίων. Κι ότι συμβαίνει στο εξωτερικό, όπως όλοι γνωρίζουμε, έρχεται αργά και σταθερά και παίρνει τη θέση που του αναλογεί και στη χώρα μας. Το ποσοστό βέβαια δεν είναι ακόμα τόσο μεγάλο, παρ' όλα αυτά οι Έλληνες recruiters αξιοποιούν τα Social Media τόσο για την επιλογή στελεχών (βλ. LinkedIn), όσο και για την επιβεβαίωση των στοιχείων, προφίλ και συμπεριφορών τους (βλ. Twitter, Facebook). Παρονομαστής ασφαλώς αυτής της αναζήτησης είναι να εξετάσουν αν θα ταιριάξουν στην κουλτούρα της επιχείρησης που θέλουν να τους εντάξουν.

Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά, οι Έλληνες χρήστες του LinkedIn είναι 579.670, του Facebook 4.200.000 και του Twitter 395.853· ποσοστά τα οποία αυξάνονται διαρκώς με μανία. Είναι εύλογο λοιπόν, όταν συλλέγεται τέτοιος όγκος δραστηριότητας στον νέο αυτόν "ψηφιακό πλανήτη" (το οποίο αμέσως-αμέσως αποδεικνύει την εξοικείωση των χρηστών στην σημερινή τεχνολογία), να αυξάνεται η προτίμηση που δείχνουν οι υπεύθυνοι επιλογής προσωπικού σε αυτού του είδους την αναζήτηση. Συνεπώς, καλείστε ως αναζητούντες εργασία όχι μόνο να χρησιμοποιείτε αυτές τις πλατφόρμες κοινωνικής και επαγγελματικής δικτύωσης, μα να το κάνετε αποτελεσματικά και πλήρως συνυφασμένα με τη "φιλοσοφία" και τις πολιτικές τους. Ας πάρουμε μια γεύση απ' το καθένα:

Twitter

α) Διευκρίνιση: η πλατφόρμα λέγεται Twitter (όπως αναγράφεται στον τίτλο), ενώ η κάθε ανάρτηση σε αυτήν, ονομάζεται tweet (προσέξτε τη διαφορά της σύνταξης). Έχει σημασία, εφόσον χρησιμοποιείτε την πλατφόρμα να γνωρίζετε πώς συντάσσεται και πώς χρησιμοποιείται, ώστε αν χρειαστεί για τον κλάδο σας να αποδείξετε ότι είστε χρήστης, να μην υποπέσετε σε τέτοιο σφάλμα.

β) Η πλατφόρμα λειτουργεί ως μέσο ενημέρωσης "δούναι και λαβείν". Μπορείτε να ενημερώνεστε από τα tweets (posts) ατόμων/χρηστών που "ακολουθείτε" και παράλληλα να ενημερώνετε με τη σειρά σας, άλλους. Αυτό είναι και το κομβικό σημείο που παρερμηνεύεται από επίδοξους "κατασκόπους". Εφόσον έχετε τη δυνατότητα θετικής ή αρνητικής κριτικής στις αναρτήσεις σας, αν δεν τις συντάξετε αξιοπρεπώς και επαγγελματικά, το πιθανότερο είναι να "τραβήξετε βλέμματα" με καλή μνήμη και βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα τα λόγια σας να γυρίσουν εναντίον σας. Άλλωστε κανένας εργοδότης δεν επιλέγει, ως εκπροσώπους του οργανισμού του, εργαζόμενους που αποδοκιμάζουν χωρίς δισταγμούς και αναστολές ή εκτίθενται επιπόλαια. Μην ξεχνάτε, "scripta manent" (προηγούμενη ενότητα: http://t.co/vggjvmIEZM)! Επιπλέον, αν ήδη εργάζεστε και δεν έχετε ανάγκη να δώσετε σημασία στα παραπάνω, σκεφτείτε μόνο ότι αύριο δεν ξέρετε τι σας ξημερώνει. Κοινώς, φροντίστε τις ψηφιακές σας αναρτήσεις σήμερα, προτού αύριο αναγκαστείτε να λογοδοτήσετε για αυτές.

γ) Κρατήστε τα μηνύματά σας σύντομα, λιτά και στοχευμένα σε ενημερώσεις που θέλετε να "βγάλετε στον αέρα" (ούτως ή άλλως έχετε περιθώριο σύνταξης μόνο 140 χαρακτήρες). Αποδεικνύετε έτσι την ικανότητά σας να κερδίζετε followers - εφόσον το περιεχόμενο όσων επικοινωνείτε είναι αρκετά ενδιαφέρον -, ενώ παράλληλα προσαρμόζεστε σε αυτόν τον περιορισμό. Ειδικά αν ο κλάδος σας προστάζει τη χρήση αυτού του μέσου (επικοινωνία, διαφήμιση, πωλήσεις, marketing, δημόσιες σχέσεις, event management κ.ο.κ.), φροντίστε το branding σας να "πουλάει"!


kariera.gr