Πτώση σημειώνεται το 2010 στην παρουσία μεγάλων καταστημάτων καλλυντικών σε σύγκριση με το 2009.

Η περιοχή της πρωτεύουσας συγκεντρώνει το 43,3% των σημείων λιανικής διάθεσης καλλυντικών. Στην αγορά καταστημάτων λιανικής διάθεσης καλλυντικών ο βαθμός συγκέντρωσης είναι υψηλός, καθώς λίγες μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από την κλαδική μελέτη «Καταστήματα Λιανικής Πώλησης Καλλυντικών» που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group.

Στο λιανικό εμπόριο καλλυντικών διακρίνονται τρεις βασικές κατηγορίες καταστημάτων: τα μη ειδικευμένα καταστήματα (τα οποία διαθέτουν προϊόντα με πολλά εμπορικά σήματα), τα ειδικευμένα καταστήματα (τα οποία διαθέτουν αποκλειστικά τα προϊόντα ενός συγκεκριμένου εμπορικού σήματος) και τα πολυκαταστήματα (τα οποία έχουν ξεχωριστό τμήμα καλλυντικών).

Στα μη ειδικευμένα καταστήματα και τα πολυκαταστήματα ο ανταγωνισμός εντοπίζεται στις τιμές και στις παρουσιάσεις προϊόντων. Στα καλλυντικά επιλεκτικής διανομής ο ανταγωνισμός εντοπίζεται και σε επίπεδο προσωπικού σέρβις πέρα από τις τιμές.

Το 2009, η αξία της αγοράς καλλυντικών που διατέθηκαν αποκλειστικά μέσω των εξεταζόμενων στη μελέτη καταστημάτων (εξαιρουμένων σούπερ μάρκετ, φαρμακείων κ.α.) εμφάνισε μείωση 4,5% σε σχέση με το

zougla.gr