Το παλιό λιμάνι του Σανταντέρ στις ισπανικές ακτές του Ατλαντικού έχει μετατραπεί σε ένα υπερσύγχρονο κέντρο, όπου η υψηλή τεχνολογία βρίσκεται καθημερινά στην υπηρεσία των πολιτών.

Σύμφωνα με τη Deutsche Welle, η εικόνα του Σανταντέρ, της μικρής παραθαλάσσιας πόλης στις ισπανικές ακτές του Ατλαντικού, ανατράπηκε πριν από λίγα χρόνια, όταν μεγάλες εταιρείες πληροφορικής όπως η Google και η Microsoft αλλά και μικρότερες, κυρίως ιαπωνικές, εγκαταστάθηκαν στην πόλη με στόχο… να την αλλάξουν!

Με τη συνδρομή τους και βάσει συμβολαίων που υπέγραψαν με το δήμο, εγκαταστάθηκαν κάτω ακριβώς από την άσφαλτο των κεντρικών δρόμων ηλεκτρονικοί αισθητήρες, οι οποίοι συνδέονταν με πομπούς στα φώτα των δρόμων, στις οροφές λεωφορείων ή ακόμη και πάνω σε δέντρα. Με τον τρόπο αυτό οι αισθητήρες παρέχουν ανελλιπώς πληροφορίες για την κίνηση στους δρόμους, ή τις ελεύθερες θέσεις πάρκινγκ. Με ένα έξυπνο σύστημα οι αισθητήρες δίνουν εντολή στις λάμπες του δρόμου που βρίσκονται σε πιο απόμακρα σημεία να ανάψουν όταν περνάνε περαστικοί, εξοικονομώντας παράλληλα ενέργεια. Ειδοποιούν επίσης τους υπεύθυνους οδοκαθαρισμού για τους κάδους απορριμμάτων που έχουν γεμίσει και χρειάζονται επειγόντως άδειασμα.

Οι αισθητήρες κόστισαν 9 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτήθηκαν με ευρωπαϊκά κονδύλια. Την επίβλεψη σχεδιασμού έχει το Πανεπιστήμιο της Καντάβρια αλλά και οι δημοτικές αρχές, υπό την εποπτεία του δημάρχου της πόλης Ινίγο ντε λα Σέρνα.

Το Σανταντέρ με τους 180.000 κατοίκους της έχει το ιδανικό μέγεθος για τη δοκιμή αντίστοιχων συστημάτων, και μάλιστα με την εποπτεία των δημοτικών αρχών, σύμφωνα με τη DW. Σύμφωνα με τον ακαδημαϊκό επιβλέποντα του ψηφιακού εγχειρήματος Λουίζ Μουνόθ η θέση σε λειτουργία των αισθητήρων συνέβαλε ουσιαστικά στην αποσυμφόρηση της κίνησης καθώς και στην καθαριότητα της πόλης.

Ο δήμαρχος Ινίγο ντε λα Σέρνα δηλώνει χαρούμενος για την «ψηφιοποίηση» του κέντρου της πόλης. Η πόλη έχει καταφέρει, μέσω των συστημάτων ειδοποίησης, να εξοικονομήσει 25% κέρδος από την μικρότερη κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος στους δρόμους και 20% από την αποτελεσματικότερη διαχείριση των σκουπιδιών. Παράλληλα η πόλη «ακούει» τις ιδέες των πολιτών ως προς την εξέλιξη των ψηφιακών πρότζεκτ. «Ήδη πολίτες μας έχουν στείλει πάνω από 400 διαφορετικές προτάσεις. Πάρα πολύ ενδιαφέρουσες. Έτσι ο κάθε πολίτης είναι σα να αναπτύσσει μία ουσιαστική επικοινωνία με μας, επισημαίνοντας πως πιστεύει ότι η πόλη θα λειτουργήσει καλύτερα», λέει ο ντε λα Σέρνα. Επόμενο βήμα είναι η παροχή ασύρματης ηλεκτροδότησης αλλά και η διαμόρφωση ενός ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου και εξοικονόμησης των αστικών αποθεμάτων νερού.

real.gr