Συνεχίζεται ο θρήνος στην Ισπανία ύστερα από το τραγικό δυστύχημα της περασμένης Τετάρτης, όταν η αμαξοστοιχία Μαδρίτη - Φερόλ εκτροχιάστηκε έξω από την πόλη Σαντιάγο ντε Κομποστέλα και κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 78 άτομα, ενώ προκάλεσε τον τραυματισμό αρκετών ακόμα.

Σε κρίσιμη κατάσταση 30

Αρχικά, ο αριθμός των νεκρών είχε υπολογισθεί στους 80 λόγω λανθασμένου εντοπισμού στα αρχικά στάδια της έρευνας. Από τα 218 άτομα που επέβαιναν συνολικά στο τρένο τη στιγμή του εκτροχιασμού, οι 130 μεταφέρθηκαν σε τοπικά νοσοκομεία, με τους 95 να παραμένουν για περίθαλψη. Περίπου 30 από αυτούς βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση, ενώ ανάμεσα στους τραυματίες υπάρχουν και 32 παιδιά.

Η εθνικότητα των θυμάτων είναι κυρίως ισπανική, με έναν Αμερικανό ανάμεσά τους. Οι τραυματίες είναι άτομα διάφορων εθνικοτήτων, με πέντε από αυτούς να είναι Αμερικανοί και ένας Βρετανός. Η Ισπανία έχει κηρύξει τριήμερο εθνικό πένθος, αφού το δυστύχημα αποτελεί από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές καταστροφές που έχει βιώσει η χώρα στην ιστορία της. Ο οδηγός του τρένου νοσηλεύεται ακόμη, αλλά βρίσκεται υπό αστυνομική επιτήρηση με κατηγορίες για αμέλεια να εκκρεμούν εις βάρος του. Σύμφωνα, με μαρτυρίες το τρένο φέρεται να κινούνταν με υπερδιπλάσια ταχύτητα από το όριο τη στιγμή που εκτροχιάστηκε, σε ράγες που έχουν σχεδιαστεί για τρένα με μικρότερη ταχύτητα. Το υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί την πιο πιθανή αιτία για την πρόκληση του ατυχήματος.

Το «μαύρο κουτί» της αμαξοστοιχίας, που κατέγραφε την πορεία, βρίσκεται υπό εξέταση από τον αρμόδιο δικαστή που έχει αναλάβει την έρευνα. Τα μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν το όνομα του οδηγού Φρανσίσκο Χοσέ Γκαρθόν Αμο, αλλά δεν είναι ξεκάθαρο εάν και άλλα άτομα υπόκεινται σε διαδικασία ανάκρισης. Επίσης, τα βαγόνια του τρένου έχουν απομακρυνθεί από τις ράγες και έχουν αποσταλεί για ανάλυση. Ο πρόεδρος της σιδηροδρομικής εταιρείας Renfe, Χούλιο Γκόμεζ Πομάρ, διαβεβαίωσε με δηλώσεις του στην ισπανική εφημερίδα El Mundo πως ο 52χρονος Γκαρθόν είχε 30 χρόνια εμπειρίας στην εταιρεία και χειριζόταν τρένα για ακόμη περισσότερα. Στη συνέχεια, τόνισε ότι το τρένο δεν αντιμετώπιζε κανένα τεχνικό πρόβλημα.

Ανώνυμες πηγές είπαν στα ισπανικά ΜΜΕ ότι το τρένο είχε εισέλθει στη στροφή με ταχύτητα 190 χιλιομέτρων την ώρα που το όριο ταχύτητας για το συγκεκριμένο σημείο είναι 80 χιλιόμετρα την ώρα. Αναμένεται οι εμπειρογνώμονες να διαπιστώσουν εάν το δυστύχημα οφείλεται σε μηχανική βλάβη ή σε ανθρώπινο λάθος. Το τρένο είχε υποστεί αναβάθμιση για να φέρει μηχανή ντίζελ και είχε σχεδιαστεί για να κινείται σε συμβατικές και υψηλής ταχύτητας γραμμές, ενώ έφερε σύστημα ασφαλείας για τη ρύθμιση της υπερβολικής ταχύτητας.


kathimerini.gr