Συμμετέχοντας στις δράσεις του προγράμματος «ΧΑΝΙaRT 2013 – Εικαστικές Διαδρομές στο Νομό Χανίων» η Περιφέρεια Κρήτης, η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, ο Δήμος Χανίων, η Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, η “Lo and Behold” και το “Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – Ελαιουργείον” διοργανώνουν την Ημερίδα (4 Ομιλίες για τη Σύγχρονη Τέχνη) «Μύθοι, Ουτοπίες, Πραγματικότητες: Διευρυμένα Σημεία» στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, Χάληδων 98-102, Χανιά, Κρήτη, την Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013 στις 11.30 το πρωί και στις 20.30 το βράδυ. Είσοδος Ελεύθερη.

Στην Ημερίδα συμμετέχουν οι ακόλουθοι ομιλητές και παρουσιάζουν τα αντίστοιχα θέματα:

11.30: Κώστας Χριστόπουλος: «H εκκοσμίκευση στη Σύγχρονη Τέχνη»

12.30: Θανάσης Μουτσόπουλος: «Τέχνη και Παγκοσμιοποίηση»

20.30: Γιώργος Γυπαράκης: «Το Έργο Τέχνης στο Δημόσιο Χώρο»

21.30: Άρτεμις Ποταμιάνου: «Μεταξύ Καλλιτεχνικής και Επιμελιτικής Πρακτικής»





«Οι προσκεκλημένοι ομιλητές, 3 εικαστικοί και ένας θεωρητικός της τέχνης και επιμελητής, καλούνται, με έμμεση η άμεση αφετηρία, την προσωπική τους πρακτική ή έρευνα να παρουσιάσουν 4 θεματικές εισηγήσεις ευρύτερου θεωρητικού χαρακτήρα. Οι ομιλίες, επί μέρους εξειδικευμένες σε διαφορετικές προβληματικές, διέπονται όλες από τον ίδια διάθεση διαπραγμάτευσης και προσδιορισμού της καλλιτεχνικής πρακτικής, των συνθηκών στις οποίες δημιουργείται το καλλιτεχνικό έργο και της εξέτασης των διευρυμένων μεθόδων και «εργαλείων» που απαιτεί ο ρόλος του καλλιτέχνη στη Σύγχρονη Τέχνη.

Ο Κώστας Χριστόπουλος (Εικαστικός) αναλύει το σύμπτωμα της εκκοσμίκευσης στη σύγχρονη τέχνη, την ιδέα δηλαδή μιας τέχνης απαλλαγμένης από θρησκευτική αναφορά.

Ο Θανάσης Μουτσόπουλος (Θεωρητικός της Τέχνης & Επιμελητής) παρουσιάζει μια θεώρηση της παρούσας συνθήκης της σύγχρονης τέχνης σε ένα παγκοσμοποιημένο πολιτισμικό περιβάλλον».

Ο Γιώργος Γυπαράκης (Εικαστικός) αναφέρεται στις προβληματικές που προκύπτουν από τη σχέση του έργου σύγχρονης τέχνης με το δημόσιο χώρο.

Η Άρτεμις Ποταμιάνου (Εικαστικός & Επιμελήτρια) εξετάζει τα θέματα που προκύπτουν από την μετατόπιση μεταξύ καλλιτεχνικής και επιμελιτικής πρακτικής».