Την «πόρτα» της λιμενικής βιομηχανίας της χώρας, «χτυπά», το σχέδιο των αποκρατικοποιήσεων που προωθεί η κυβέρνηση. Η αρχή αναμένεται να γίνει με τα λιμάνια της Αττικής (Πειραιά, Ελευσίνα, Ραφήνα, Λαύριο) τα οποία μέχρι το τέλος του 2011 θα έχουν μπει κάτω από την ομπρέλα του ΟΛΠ.


Στο «Αττικό Λιμενικό Σύστημα» που θα είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο όπως είναι ο ΟΛΠ σήμερα, το δημόσιο θα έχει το 95%, από 75% που έχει στον ΟΛΠ σήμερα, και μετά τη διάθεση μετοχών που σχεδιάζει το κράτος θα κρατήσει το 51%.

Όπως επισήμανε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, μιλώντας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών «το θέμα της δημιουργίας του Αττικού Λιμενικού Συστήματος ενεκρίθη από το Υπουργείο Οικονομικών και το Υ.Θ.Υ.Ν.ΑΛ. Eχει ήδη προκηρυχθεί το έργο για τη πρόσληψη Συμβούλου. Αυτό σημαίνει ότι εντός του 2011 το νέο σχήμα θα ολοκληρωθεί».

Παράλληλα τρέχει και το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ και ιδιαίτερα τα μεγάλα έργα του, εγκρίθηκαν ομόφωνα χθες από την Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (Ε.Σ.Α.Λ). Ήδη εισέρχονται στο στάδιο της αδειοδότησης και μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν εγκατασταθεί οι εργολαβίες. Αναφορικά με τις προοπτικές του 2011 ο κ. Ανωμερίτης ότι και το 2011 η εταιρεία θα είναι κερδοφόρα.

Τα άλλα λιμάνια

Στη δεύτερη ταχύτητα μπαίνουν τα άλλα τρία σχήματα (Λιμενικός Καλλικράτης) που προωθεί η κυβέρνηση για τα λιμάνια. Αμέσως μετά σειρά αναμένεται να πάρουν τα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας κάτω από την «ομπρέλα» του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης που οι μετοχές του διαπραγματεύονται όπως και του ΟΛΠ στο ΧΑ.

Θα ακολουθήσουν με παρόμοιο τρόπο τα λιμάνια του Αιγαίου υπό τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου και τα Λιμάνια του Ιονίου υπό την ομπρέλα του Οργανισμού Λιμένος Πατρών. Οι νέες εταιρείες που θα δημιουργηθούν θα ενταχθούν και αυτές στο χρηματιστήριο.

marinenews.gr