Με ένα ανυπόγραφο κείμενο που αναρτήθηκε στο 902.gr, την ενημερωτική ιστοσελίδα του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, απαντάται το ερώτημα σε ποιον πουλήθηκε ο τηλεοπτικός σταθμός «902».

«Η αγοράστρια εταιρία είναι η εταιρία «Α-ORIZON MEDIΑ LTD», η οποία είναι κυπριακή εταιρία που έχει συσταθεί όπως ορίζει η κυπριακή νομοθεσία», αναφέρεται στο κείμενο που αναρτήθηκε έπειτα από έγκριση της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ.

Λεπτομέρειες για το ποια είναι αυτή η κυπριακή εταιρία, ή ποιος είναι ο βασικός της μέτοχος δεν αποκαλύπτονται από το ΚΚΕ. Ωστόσο, στο κείμενο που δημοσιεύθηκε στο 902.gr αναφέρεται ξεκάθαρα ότι το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ) που έχει ενημερωθεί για την αγοραπωλησία έχει λάβει τα έγγραφα στα οποία αναφέρεται ποιοι είναι «οι εταίροι και οι εκπρόσωποι της αγοράστριας εταιρείας».

Στο ερώτημα «πού πηγαίνει ο σταθμός του ΚΚΕ», δεν δίνεται απάντηση από αυτό το κείμενο με το οποίο γνωστοποιείται ποια είναι η κυπριακή εταιρεία που απέκτησε τον σταθμό.

Ωστόσο, στο κείμενο που θεωρείται ότι συντάχθηκε από κομματικά στελέχη του ΚΚΕ επισημαίνεται: «Δεν είμαστε φυσικά αδιάφοροι που πάει ο σταθμός. Παίρνουμε αυτό το ζήτημα υπόψη. Γι’ αυτό στο συμβόλαιο της αγοραπωλησίας, για παράδειγμα, καθορίζεται ότι η εταιρία «Ραδιοτηλεοπτική» δε θα δοθεί, ούτε θα μεταπωληθεί σε πολιτικό κόμμα. Επίσης, ο διακριτικός τίτλος, τα σήματα – ηχητικά και λεκτικά - του σταθμού παραμένουν στο ΚΚΕ».

Μάλιστα, τα στελέχη του Κομμουνιστικού Κόμματος επισημαίνουν ότι πληρώθηκαν όλοι οι φόροι που έπρεπε να καταβληθούν στο δημόσιο για την αγοραπωλησία. «Όλες οι ενέργειες έγιναν σύμφωνα με τους νόμους και τους κανόνες που υπάρχουν. Η ΓΣ της «Ραδιοτηλεοπτικής» πήρε την απόφαση για την πώληση, για την οποία ενημερώθηκε το ΓΕΜΗ (εμπορικό μητρώο), πριν υπογραφεί το συμβόλαιο. Στη συνέχεια, όπως ορίζει ο νόμος, πληρώθηκαν οι φόροι στην εφορία, υπογράφηκε το συμβόλαιο και έγινε η γνωστοποίηση του συμβολαίου στο ΕΣΡ. Αυτή η διαδικασία που έπρεπε να τηρηθεί, αυτή και τηρήθηκε.
Φυσικά, στα πλαίσια του σημερινού καπιταλιστικού συστήματος, οι αγοραπωλησίες γίνονται σύμφωνα με τους κανόνες και τους νόμους που απορρέουν από αυτό το σύστημα», επισημαίνεται στο κείμενο που αναρτήθηκε στο 902.gr.

Για ακόμη μια φορά το Κομμουνιστικό Κόμμα εξηγεί ότι επελέγη η λύση της πώλησης του καναλιού «απέναντι στον κίνδυνο να κλείσει ο σταθμός». Μάλιστα, όπως αναφέρεται στην ανάρτηση με τίτλο «Τους πήρε ο πόνος για τον 902», αυτό που έχει πρωταρχική σημασία για το ΚΚΕ «ήταν και είναι να ικανοποιηθούν οι υποχρεώσεις του σταθμού στους εργαζόμενους, καθώς και στα ασφαλιστικά Ταμεία και γι αυτό προχωρήσαμε στην πώληση».


Διαβάστε όλο το κείμενο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα 902.gr με το οποίο γνωστοποιείται ότι ο τηλεοπτικός σταθμός του ΚΚΕ πωλήθηκε στην κυπριακή εταιρία «Α-ORIZON MEDIΑ LTD»:

«Τους πήρε ο πόνος για τον «902»

Επειδή πολύ λόγος έγινε τελευταία για την πώληση της «Ραδιοτηλεοπτικής» και ιδιαίτερα από ορισμένους, που άλλα έχουν κατά νου - δεν λυπούνται δηλαδή για την πώληση - θέλουμε να τονίσουμε τα εξής:

Το ΚΚΕ, ήδη πριν ένα χρόνο, είχε ενημερώσει επίσημα για τα οικονομικά προβλήματα και τις δυσκολίες, λόγω της οικονομικής κρίσης, του «902», μαζί με το γεγονός ότι η συνέχιση της λειτουργίας, ιδιαίτερα της τηλεόρασης, κάτω από αυτές τις συνθήκες, ήταν αδύνατη. Επίσης την προηγούμενη εβδομάδα βγήκε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, όπου εξηγούνται αναλυτικά οι λόγοι της πώλησης, όπως επίσης ότι αυτό που έχει πρωταρχική σημασία ήταν και είναι να ικανοποιηθούν οι υποχρεώσεις του σταθμού στους εργαζόμενους, καθώς και στα ασφαλιστικά Ταμεία και γι αυτό προχωρήσαμε στην πώληση. Επίσης τονίσαμε ότι η πώληση αφορά υποδομές και μηχανήματα της εταιρίας.

Απέναντι στον κίνδυνο λοιπόν να κλείσει ο σταθμός, επιλέξαμε την πώληση, ώστε να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες πληρωμής στους εργαζόμενους και τα Ταμεία.

Όλες οι ενέργειες έγιναν σύμφωνα με τους νόμους και τους κανόνες που υπάρχουν. Η ΓΣ της «Ραδιοτηλεοπτικής» πήρε την απόφαση για την πώληση, για την οποία ενημερώθηκε το ΓΕΜΗ (εμπορικό μητρώο), πριν υπογραφεί το συμβόλαιο. Στη συνέχεια, όπως ορίζει ο νόμος, πληρώθηκαν οι φόροι στην εφορία, υπογράφηκε το συμβόλαιο και έγινε η γνωστοποίηση του συμβολαίου στο ΕΣΡ. Αυτή η διαδικασία που έπρεπε να τηρηθεί, αυτή και τηρήθηκε.

Φυσικά, στα πλαίσια του σημερινού καπιταλιστικού συστήματος, οι αγοραπωλησίες γίνονται σύμφωνα με τους κανόνες και τους νόμους που απορρέουν από αυτό το σύστημα.

Η αγοράστρια εταιρία είναι η εταιρία «Α-ORIZON MEDIΑ LTD», η οποία είναι κυπριακή εταιρία που έχει συσταθεί όπως ορίζει η κυπριακή νομοθεσία. Δεν είμαστε φυσικά αδιάφοροι που πάει ο σταθμός. Παίρνουμε αυτό το ζήτημα υπόψη. Γι’ αυτό στο συμβόλαιο της αγοραπωλησίας, για παράδειγμα, καθορίζεται ότι η εταιρία «Ραδιοτηλεοπτική» δε θα δοθεί, ούτε θα μεταπωληθεί σε πολιτικό κόμμα. Επίσης, ο διακριτικός τίτλος, τα σήματα – ηχητικά και λεκτικά - του σταθμού παραμένουν στο ΚΚΕ.

Στο ΕΣΡ δίνονται όλα τα νομιμοποιητικά έγγραφα στα οποία αναφέρονται οι εταίροι και οι εκπρόσωποι της αγοράστριας εταιρίας. Τα θέματα της μεταβίβασης και γενικότερα, ελέγχονται με βάση τους νόμους και προφανώς αυτός ο έλεγχος πρέπει να γίνει. Όλα τα έγγραφα τα οποία απαιτούνται, προσκομίζονται στις αρμόδιες αρχές.

Είπαμε από την πρώτη στιγμή ότι η πώληση γίνεται για να ικανοποιηθούν πρώτα από όλα οι υποχρεώσεις προς τους εργαζόμενους και τα ασφαλιστικά ταμεία. Για να τηρηθεί αυτό προχωράμε σε συμφωνία με τους εργαζόμενους και ό,τι γίνει, θα γίνει σε συμφωνία μαζί τους.

Κατά συνέπεια, στην περίπτωση του «902» ακολουθήθηκε όλη η διαδικασία που προβλέπει η νομοθεσία για τέτοιου είδους μεταβιβάσεις. Εξάλλου αγοραπωλησίες, αλλαγές σε μετοχικές συνθέσεις εταιριών έχουν γίνει και είναι αρκετές και σε άλλους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς σε όλη την Ελλάδα, πανελλαδικούς και περιφερειακούς. Ας ψάξουν αλλού λοιπόν, για τα περί «τήρησης των νόμων». Εξάλλου είναι οι ίδιοι που φτιάχνουν τους νόμους και οι πρώτοι, πολλάκις, που τους παραβιάζουν. Να κοιτάνε ορισμένοι καλύτερα τα του οίκου τους».

protothema.gr