Η Ηράκλεια Πρωτοβουλία έχει επισημάνει επανειλημμένα το σοβαρό ζήτημα του κυκλοφοριακού και είχε συμφωνήσει κατά την προηγούμενη τετραετία στην εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης από τον συγκοινωνιολόγο κ. Ρέντζο για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Στις 10 Ιουνίου 2008, η κυκλοφοριακή μελέτη ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο, το οποίο αποφάσισε την πιλοτική εφαρμογή της για ένα έτος, έτσι ώστε να διαπιστωθούν οι τυχόν αδυναμίες πριν την οριστική εφαρμογή της.

Έτσι μετά από συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής, όπου ενημερώθηκαν τα μέλη της λεπτομερώς από τον κ. Βασιλάκη για τον σχεδιασμό της κυκλοφοριακής μελέτης, κατέληξε στα παρακάτω:

Αρχικά να εφαρμοστεί άμεσα η Α’ φάση της κυκλοφοριακής μελέτης, όπου προβλέπονται μόνιμες θέσεις στάθμευσης για τους κατοίκους εντός της παλαιάς πόλης, αλλά και θέσεις βραχείας στάθμευσης για εκείνους που επισκέπτονται το κέντρο χωρίς να είναι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής. Επίσης η Α’ φάση δεν προβλέπει αλλαγές για τον κυκλοφοριακό σχεδιασμό που ήδη εφαρμόζεται.

Ταυτόχρονα με την εφαρμογή της Α’ φάσης της κυκλοφοριακής μελέτης να απομακρυνθούν τα κάγκελα, τα κολωνάκια και οι αλυσίδες που εμποδίζουν την διέλευση οχημάτων στους πεζοδρόμους, καθώς έχουν προκαλέσει αρκετά ατυχήματα.

Οι οδηγοί που δεν συμμορφώνονται παραβιάζοντας τους πεζοδρόμους, θα πρέπει να υποστούν τις ανάλογες κυρώσεις, χωρίς επιείκεια. Σημειώθηκε ακόμη πως είναι ανάγκη να προστατευτούν τα άτομα με ειδικές ανάγκες παρέχοντας ειδικές θέσεις στάθμευσης για τα οχήματά τους και τέλος να γίνουν πιο αυστηροί οι έλεγχοι για οχήματα που μένουν σταθμευμένα ακριβώς έξω από εισόδους κατοικιών, αδιαφορώντας για τους ενοίκους τους.

Προχωρώντας προς την εφαρμογή της Β’ φάσης, όπου τροποποιείται ο υπάρχων κυκλοφοριακός σχεδιασμός έτσι ώστε να μειωθεί αισθητά η κίνηση στο κέντρο της πόλης, οι βασικές επισημάνσεις είναι οι εξής:
1. Κατάργηση της κίνησης των διπλών-πτυσσόμενων λεωφορείων στο κέντρο.
2. Δημιουργία νέων γραμμών κυκλοφορίας λεωφορείων, για την αποφυγή της διαμπερούς κίνησης από το κέντρο.
3. Χρήση mini-bus στο κέντρο της πόλης για την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας.
4. Δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων όπου αυτό είναι εφικτό (κάθε σημείο της πόλης να προσεγγίζεται και με χρήση ποδηλάτου). Άλλωστε η πλήρης εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης θα περιορίσει την κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο και θα διευκολύνει την κίνηση των ποδηλάτων.
5. Δημιουργία χώρων στάθμευσης για ποδήλατα και μοτοποδήλατα, για την αποφυγή της ανεξέλεγκτης στάθμευσής τους σε πεζόδρομους και σε σημεία που εμποδίζουν.

Η Ηράκλεια Πρωτοβουλία συνεχίζει να έχει ως τελικό της μέλημα τον αποκλεισμό της κίνησης οχημάτων στο κέντρο της πόλης, με μοναδικές εξαιρέσεις τους μόνιμους κατοίκους, τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ταξί, mini-bus) και τα οχήματα άμεσης ανάγκης(ασθενοφόρα, πυροσβεστικά κλπ). Πιστεύουμε με την υπάρχουσα κυκλοφορική μελέτη ερχόμαστε ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο μας, έτσι ώστε οι συμπολίτες μας να μπορούν να κυκλοφορήσουν σε ένα ξέγνοιαστο και λειτουργικό κέντρο, μακριά από πηγές εκνευρισμού και ηχορύπανσης.