Στις αλλαγές στο λύκειο αναφέρεται σε ανακοίνωσή της η Δημοκρατική Ενότητα Γονέων νομού Ηρακλείου. 

Όπως αναφέρει συγκεκριμένα:

Συντριπτικό χτύπημα στη μόρφωση των παιδιών του λαού μας έρχεται να δώσει το σχέδιο νόμου που αφορά στο Λύκειο και την Τεχνική Εκπαίδευση, το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 20 του Αυγούστου.

Τα άρθρα του αποκαλύπτουν τον ακόμα πιο ταξικό χαρακτήρα του «νέου σχολείου», καθώς προβλέπουν:

1. ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΦΟΡΕΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Οι μαθητές του Λυκείου θα δίνουν τέσσερις φορές πανελλαδικές εξετάσεις μέχρι να περάσουν σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ. Οι πρώτες τρεις θα είναι από τάξη σε τάξη (από την Α' Λυκείου στη Β', από τη Β' στη Γ', στη Γ' μία για να πάρουν απολυτήριο και μία για να περάσουν στην Ανώτατη Εκπαίδευση). Ο απολυτήριος βαθμός από την Α' Λυκείου θα μετράει για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Για την Α' Λυκείου ο απολυτήριος βαθμός θα έχει 0,5 συντελεστή. Για τη Β' Λυκείου ο απολυτήριος βαθμός θα έχει 0,7 συντελεστή. Για τη Γ' Λυκείου ο απολυτήριος βαθμός θα έχει 0,9 συντελεστή.
Η μετατροπή του Λυκείου σε εξεταστικό κέντρο σημαίνει: Περαιτέρω απαξίωση του μορφωτικού ρόλου του σχολείου, μετατρέποντάς το σε κυνήγι συντελεστών και βαθμών. Ακόμη περισσότερα φροντιστήρια, ακόμη περισσότερα έξοδα για τη λαϊκή οικογένεια που ήδη αιμορραγεί οικονομικά. Χιλιάδες παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα θα πεταχτούν βίαια εκτός Λυκείου ή θα στραφούν στην ψευτοκατάρτιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Με αυτόν τον τρόπο εξυπηρετείται ο στρατηγικός στόχος της ΕΕ και του κεφαλαίου για μαζικοποίηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης και αντιστροφή της αναλογίας του μαθητικού πληθυσμού.

2. ΕΝΝΙΑ (!!!) ΕΥΡΩ ΤΟ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΣΤΗ «ΜΑΘΗΤΕΙΑ»
9 μήνες, συνολικά 728 ώρες, θα δουλεύουν για 9 ευρώ τη μέρα οι μαθητές που εκβιάζονται ουσιαστικά να επιλέξουν το δρόμο των ΕΠΑΛ. Προβλέπεται η δημιουργία και 4ου έτους στα ΕΠΑΛ, το οποίο βαφτίζεται προαιρετικό, αλλά στην ουσία επιβάλλουν στους μαθητές να το παρακολουθήσουν, αφού μόνο τότε θα παίρνουν πτυχίο πιστοποίησης. Το σχολείο σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ θα αναζητά επιχειρήσεις για να προωθηθεί η τζάμπα εργασία της μαθητείας. Τα αντικείμενα των ειδικοτήτων θα διαμορφωθούν, όπως επανειλημμένα έχει ειπωθεί εκ μέρους του υπουργείου, με βάση τις ανάγκες των επιχειρήσεων και κάθε φορά που θα αλλάζει το αντικείμενο θα αλλάζει και ο εκπαιδευτικός, ο οποίος θα εργάζεται με μορφές ελαστικής απασχόλησης.

3. ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Μαθήματα καταργούνται και συρρικνώνονται. Καταργείται ως αυτόνομο μάθημα η Τεχνολογία που διδάσκεται στην Α' και Β' Τάξη του Γυμνασίου και αντικαθίσταται από ένα θολό μαθητικό πεδίο με τίτλο «Βιωματικές δράσεις - συνθετικές - δημιουργικές - project». Στη συγκεκριμένη ειδικότητα 1.318 εκπαιδευτικοί είχαν οργανικές θέσεις, άρα 1.318 εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Το μάθημα Μουσικής θα διδάσκεται 2 ώρες στην Α' Γυμνασίου και δε θα διδάσκεται καθόλου στη Β' και Γ' τάξη. Το ίδιο ισχύει και για τα Εικαστικά, με χιλιάδες εκπαιδευτικούς να μένουν άνεργοι. Τόσο τα Εικαστικά όσο και η Μουσική δε εμφανίζονται πλέον διακριτά ως επιστημονικά αντικείμενα, αλλά εμφανίζονται ως «πολιτισμός - πολιτιστικές δραστηριότητες», οδεύοντας προφανώς προς την πλήρη υποβάθμιση και κατάργησή τους, με τη μετατροπή και αυτού του δίωρου της Α' Γυμνασίου σε γενικού πολιτιστικού χαρακτήρα ώρα, που θα μπορεί να διδάσκεται στο μέλλον από οποιονδήποτε. Παράλληλα, μειώνεται κατά μία ώρα η διδασκαλία στα μαθήματα της Βιολογίας, της Φυσικής Αγωγής, της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, της Ιστορίας και της Οικιακής Οικονομίας.
Μπροστά στα νέα αυτά μέτρα το γονεϊκό κίνημα πρέπει να ανοίξει μέτωπο αγώνα ενάντια στον πυρήνα αυτής της πολιτικής.
Παλεύουμε ώστε:
 Κανένα παιδί να μη βγει εκτός σχολείου ή να εργάζεται κατά τη διάρκεια της σχολικής του ζωής τζάμπα για κάποιον επιχειρηματία.
 Να μην απολυθεί κανείς εκπαιδευτικός.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:
Ενιαίο 12χρονο, βασικό υποχρεωτικό σχολείο
Δηλαδή, το σχολείο να έχει ενιαία δομή και μέσα από ένα ενιαίο πρόγραμμα να παρέχει σε όλα τα παιδιά την απαραίτητη μόρφωση. Είναι το σχολείο που δε θα διχοτομείται σε Γενικό και Τεχνικό. Αυτό το σχολείο δεν εξορίζει από το πρόγραμμά του την τεχνική εκπαίδευση σαν «κατώτερη» που αφορά τα φτωχά κοινωνικά στρώματα, ούτε ανάγει την επιστήμη των μέσων παραγωγής σε προνόμιο των λίγων που οι πολλοί δεν μπορούν να κατανοήσουν.
Η μόρφωση είναι δικαίωμα όλων.