Η διανομή τροφίμων από την Χρυσή Αυγή σε ενδεείς και αναξιοπαθούντες Έλληνες στην πλατεία Αττικής προσέκρουσε για μία ακόμα φορά στην απαγόρευση του Δημάρχου Αθηναίων κ.Γιώργου Καμίνη.

Την αρνητική στάση του Δημάρχου Αθηναίων κ. Καμίνη σεκόνταρε και ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Δένδιας.

Η διανομή τροφίμων από την Χρυσή Αυγή μόνο σε Έλληνες χαρακτηρίσθηκε ως «πράξη μίσους» και «ρατσιστική».

Πριν προχωρήσω στην ανάπτυξη των σκέψεων μου επί του θέματος αυτού, αναγκαία κρίνεται η διόρθωση ενός ατυχούς όρου που ακούγεται εν είδει παπαγαλισμού.

Αλήθεια τι είναι ρατσισμός; Ποια είναι η αντίστοιχη ελληνική λέξη;

Η λέξη ρατσισμός (στα γαλλικά Racisme ) είναι παράγωγο της λέξης race, στα ιταλικά razza που σημαίνει η φυλή, το είδος, το γένος ανθρώπων, και ετυμολογείται από την λατινική λέξη ratio.

H αντίστοιχη ελληνική λέξη είναι φυλετισμός.

Ο φυλετισμός λοιπόν, είναι η θεωρία εκείνη, η οποία ιεραρχεί τις φυλές, και διακηρύσσει :
α) την ανάγκη διαφυλάξεως της καθαρότητας της λεγομένης ανωτέρας φυλής και γι’ αυτό αντιτίθεται στην διασταύρωση με ανθρώπους άλλων θεωρουμένων κατωτέρων φυλών,
β) καθώς και το δικαίωμα κυριαρχίας της ανώτερης φυλής επί των κατωτέρων φυλών.

Επομένως, κατά ποίαν έννοια η παροχή τροφίμων μόνο σε ενδεείς Έλληνες (στην Ελλάδα) συνιστά πράξη φυλετισμού και μίσους;
Αλήθεια, τι είναι πράξη μίσους; Μπήκε κανείς στον κόπο να δώσει τον ορισμό αυτής της βαρύγδουπης εκφράσεως, πριν την εκστομίσει;

Πράξη μίσους είναι κάθε ενέργεια με λόγια ή με έργα που προκαλεί στους ανθρώπους αντιπάθεια, έντονη απέχθεια ή εχθρική διάθεση έναντι μιάς ομάδας ανθρώπων.

Στην περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα των Αθηνών, την οποία γνωρίζω πολύ καλά και έχω άμεση αντίληψη της εκεί πραγματικότητας, υπάρχει μία (θρησκευτική) ΜΚΟ, η οποία διανέμει τρόφιμα μόνο σε αλλοδαπούς.

Μάλιστα παρέχει και στέγη μόνο σε αλλοδαπές γυναίκες με μικρά παιδιά χωρίς να εξετάζει εάν οι ωφελούμενοι αλλοδαποί και αλλοδαπές εισήλθαν και βρίσκονται στην Ελλάδα νομίμως.

Συνιστούν αυτές οι ενέργειες της ΜΚΟ πράξεις φυλετισμού και μίσους;

Γνωστή ΜΚΟ παρέχει βοήθεια μόνο στα παιδάκια της Αφρικής (όχι και της Ασίας).

Προβαίνει σε πράξεις φυλετισμού και μίσους;

H απάντηση στις τρεις αυτές ερωτήσεις πρέπει να είναι ενιαία.

Δεν χωρά διαφορετική αξιολόγηση αυτών των τριών περιπτώσεων.

Ασφαλώς και δεν μπορεί να γίνει λόγος για πράξεις φυλετισμού σε καμία από τις τρεις προαναφερθείσες περιπτώσεις.

Ο χορηγών την βοήθεια άνευ ανταλλάγματος, δηλαδή ο δωρητής ή αυτός που ελεεί, που δίνει ελεημοσύνη, δικαιούται και τους όρους του να θέσει και να επιλέξει το κριτήριο προσδιορισμού αυτών που θα ωφεληθούν από την δωρεά παροχή του ή , με άλλα λόγια, από την ελεημοσύνη του.

Ο προσδιορισμός των αποδεκτών μιάς δωρεάν παροχής με κριτήριο γεωγραφικό (μόνο Κρητικοί, μόνο Επτανήσιοι κτλ.) ή την εθνικότητα δεν συνιστά πάντοτε αθέμιτη, καταδικαστέα, αποδοκιμαστέα διάκριση (discrimination).

Ηθικώς και νομικώς μεμπτή είναι εκείνη η φυλετική, εθνική, θρησκευτική ή γλωσσική διάκριση, η οποία πλήττει τα έννομα συμφέροντα και τα κατοχυρωμένα από την έννομη τάξη δικαιώματα των ανθρώπων, ακριβώς ένεκα της φυλετικής ή εθνικής καταγωγής των, της θρησκείας ή της γλώσσας των.

Για παράδειγμα, εάν ορίζετο ότι το χαράτσι της ΔΕΗ θα ήταν ποσό Α για τους Έλληνες και Α x2 για τους αλλοδαπούς ή εάν επεβάλετο φόρος επί της κινητής ή ακίνητης περιουσίας μόνο των αλλοδαπών ή μόνο των αλλοθρήσκων, θα επρόκειτο όχι για πράξη φυλετισμού, αλλά για δυσμενή διάκριση (discrimination) κάποιων ατόμων ένεκα της φυλής των, της εθνικής καταγωγής των ή της θρησκείας των.

Δυστυχώς, στις μνημονιακές συνθήκες κοινωνικής εξαθλιώσεως, διαρκούς πτωχοποιήσεως και υποβαθμίσεως του βιοτικού επιπέδου που μας οδηγούν σταθερά στις παρυφές μιάς ανθρωπιστικής κρίσεως, η διανομή έστω και ενός μικρού δέματος τροφίμων μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο και την δυστυχία των ενδεών ανθρώπων, και για τον λόγο αυτό αποτελεί πράξη ευεργεσίας.

Προ καιρού, ευρισκόμενος στην Θεσσαλονίκη, ένα πρωϊ, στην λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας, στην στάση της Σχολής Τυφλών, είδα μία νέα γυναίκα, η οποία έψαχνε στα σκουπίδια, βρήκε ένα πεταμένο μισοφαγωμένο κρουασάν και το έδωσε στο παιδάκι της για να το φάει.

Το να βλέπει κανείς ηλικιωμένα άτομα, άνδρες και γυναίκες, πτωχικά ντυμένους, στην πλειοψηφία τους Έλληνες, να ψάχνουν στα σκουπίδια για τροφή επί της οδού Πατησίων στην Αθήνα, αποτελεί πλέον ρουτίνα της καθημερινότητας. Δεν εντυπωσιάζει πια!

Δύσκολα μπορεί κανείς να συμφωνήσει με την άποψη γνωστής δημοσιογράφου, σεναριογράφου και κάποτε ηθοποιού ότι είναι «καλύτερα να τρως απ’τα σκουπίδια παρά….»

Προφανώς η ίδια δεν βρέθηκε ποτέ στην ανάγκη να ψάξει στα σκουπίδια για να βρει κάτι να δώσει στον γιό της να φάει, όπως εκείνη η νέα γυναίκα που είδα ένα πρωϊνό στην Θεσσαλονίκη!

Και της εύχομαι ολόψυχα να μη βρεθεί ποτέ στην ανάγκη αυτή!

Τι είναι όμως μεγαλύτερη ταπείνωση; Το να υποχρεούσαι να δείξεις την ταυτότητά σου για να αποδείξεις ότι είσαι Έλληνας ή το ότι αναγκάζεσαι να ζητήσεις ελεημοσύνη από οποιονδήποτε προσφέρεται να σου την παράσχει;

Το να δείξεις την ταυτότητά σου σε αυτόν που θα σου δώσει ένα δέμα τροφίμων δωρεά είναι μεγαλύτερη ταπείνωση από το να ψάχνεις στα σκουπίδια για να βρεις ένα πεταμένο μισοφαγωμένο κρουασάν και να το δώσεις στο παιδάκι σου για πρωϊνό;

Το αποτέλεσμα μιάς πράξεως μετράει.

Σε μία δημοκρατία, η απαγόρευση των δημοσίων συναθροίσεων των πολιτών της πρέπει να αποφασίζεται μετά της μεγίστης δυνατής φειδούς και όλως κατ’ εξαίρεση. Διαφορετικά υπάρχει διολίσθηση προς πρακτικές άλλων καθεστωτικών μορφών.

Η υποχρέωση της αστυνομίας είναι να διασφαλίζει την δημόσια ασφάλεια με μέτρα προληπτικά ή αποτρεπτικά ,ώστε να αποτραπεί οιαδήποτε απόπειρα διασαλεύσεως της δημοσίας τάξεως πριν, κατά και μετά την συνάθροιση πολιτών.

Η δημοκρατία δεν εξαντλείται στην διενέργεια εκλογών κατά τακτά χρονικά διαστήματα.

Προ ημερών ξέσπασε πυρκαϊά στο Μαρκόπουλο Αττικής. Με τους ισχυρούς ανέμους που έπνεαν η φωτιά εξαπλώθηκε γρήγορα. Κινδύνευσαν κατοικίες.

Για να βοηθήσει την προσπάθεια κατασβέσεως της πυρκαϊάς, κατέφθασε μία ομάδα της Χρυσής Αυγής με μία υδροφόρο γεμάτη νερό.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας που ευρίσκετο εκεί «απαγόρευσε» στην ομάδα της Χρυσής Αυγής να συμμετάσχει στην προσπάθεια κατασβέσεως της πυρκαϊάς. Η στάση αυτή του επικεφαλής της ομάδας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας προκάλεσε την οργή και την αγανάκτηση των απελπισμένων κατοίκων, που έβλεπαν τις κατοικίες τους να κινδυνεύουν.

Η αξιολόγηση της προθυμίας κάποιων ανθρώπων να συμβάλλουν στην κατάσβεση μιάς πυρκαϊάς εξαρτάται από τα «πολιτικά χρώματα» αυτών των ανθρώπων;

Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η συνδρομή, την οποία θέλησαν να παράσχουν τα μέλη της Χρυσής Αυγής στην κατάσβεση της πυρκαϊάς, είναι πράξη μίσους ;

Όσο για τα κίνητρα των πρωτοβουλιών του είδους αυτού της Χρυσής Αυγής, πρέπει να προσεγγισθούν με σύνεση και με περισσή σωφροσύνη. Είναι αλήθεια ότι, αυτό το τελευταίο είδος είναι δυσεύρετο στην Ελλάδα!

Είναι προφανές ότι η Χρυσή Αυγή δεν κάνει αυτές τις αγαθοεργίες για την σωτηρία της ψυχής των μελών της, ούτε για να κερδίσουν την Βασιλεία των Ουρανών! Άλλωςτε, από την φύση τους τέτοιες πράξεις και κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες ένδειας και κοινωνικής εξαθλιώσεως που διενεργούνται οι πράξεις αυτές, προσπορίζουν στην Χρυσή Αυγή πολιτικό όφελος.

Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, η παρουσία και η δράση της Χρυσής Αυγής πρέπει να αντιμετωπισθούν με μέσα πολιτικά. Όχι με αντιδημοκρατικές και αναμφιβόλως αντισυνταγματικές απαγορεύσεις δημοσίων συναθροίσεων, που, το μόνο που κάνουν είναι να ενδυναμώνουν το λαϊκό έρεισμα της Χρυσής Αυγής και να εκτινάσσουν στα ύψη τα εκλογικά ποσοστά της.

Όποιος δεν μπορεί να το δει αυτό, πάσχει από καταρράκτη ή γλαύκωμα στα μάτια και χρήζει αμέσου χειρουργικής επεμβάσεως.

Οι βουλευτές της Χρυσής Αυγής εξελέγησαν από περίπου 450.000 Έλληνες ψηφοφόρους. Δεν κατέλαβαν τις έδρες στο κοινοβούλιο πραξικοπηματικά.

Ο αποκλεισμός τους από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης συνιστά πράξη δημοκρατικής νομιμότητος;

Η άρνηση πολιτικού διαλόγου μαζί τους, που – το υπενθυμίζω- είναι και αυτοί εκλεγμένοι από το εκλογικό σώμα της Ελλάδος, μαρτυροί δημοκρατικό ήθος ;

Όσο δε για την όντως «ευρηματική» πρόταση να διαλυθεί αυτό το κόμμα με νόμο ή με δικαστική απόφαση, δηλαδή με μεθόδους προσφιλείς σε επιφανείς πολιτικούς άνδρες «αμέμπτου δημοκρατικού ήθους», όπως ο Σεκού Τουρέ, ο Μουγκάμπε, ο Ιντί Αμίν Νταντά, ο Νουμέϊρι, ο Μποκάσα, ο Μομπούτου Σέσε Σέκο, ο Νυερέρε, ο Ζία Ουλ Χακ, ο Περβέζ Μουσάραφ κ.α., αρκούμαι να επισημάνω ότι, σε μία δημοκρατία τα πολιτικά κόμματα «κλείνουν» ή «διαλύονται» μόνο στις κάλπες.

Του Δρ. Βύρωνα Ματαράγκα
Διεθνολόγου