Το Internet βρίσκεται στη ζωή μας τα τελευταία 20 χρόνια και όπως προφανώς γνωρίζετε όλοι, οι εμπνευστές αυτού του μοναδικού εργαλείου που άλλαξε ριζικά την Ανθρωπότητα είχαν ως στόχο τη δωρεάν διάδοση της πληροφορίας σε όλο τον κόσμο.

Μέσα σε αυτά τα χρόνια δημιουργήθηκαν εταιρείες-κολοσσοί που εκμεταλλεύτηκαν (και εκμεταλλεύονται) αυτό το δωρεάν (;) εργαλείο και έχουν καταφέρει να αποκτήσουν εξωπραγματική ισχύ, είτε μιλάμε για οικονομικά μεγέθη είτε για άσκηση πίεσης στα κέντρα αποφάσεων.

Μία από αυτές τις εταιρείες είναι και η Google, μια λέξη που για πολλούς αποτελεί συνώνυμο του Internet, η οποία ξεκίνησε ως μια ακόμη μηχανή αναζήτησης αλλά κατάφερε να ξεχωρίσει από τις υπόλοιπες επειδή προσέφερε τα καλύτερα και πιο στοχευμένα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης (οι δωρεάν αναρτήσεις). Βέβαια, αργά ή γρήγορα θα έπρεπε να βγει και το απαραίτητο παραδάκι από αυτή την υπηρεσία (κάτι καθόλου κατακριτέο), αλλά η κατάσταση με τα πληρωμένα αποτελέσματα αναζήτησης έχει πλέον ξεφύγει σε απίστευτο βαθμό.

Όπως επισημαίνει και μας αποδεικνύει με screenshots ο Aaron Harris (συνιδρυτής του Tutorspree), η Google έχει μετατρέψει τη μηχανή αναζήτησης σε “κατάστημα διαφημίσεων”, αποκλειστικά με δικά της προϊοντα.

Screenshot από MacBook Air 13” με browser σε κανονικό μέγεθος, με όρο αναζήτησης “auto mechanic” στην περιοχή TriBeCa (Νέα Υόρκη).

29% Google AdWords
7% Google Maps τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης
14% Navigation Bar (Google+ notifications κλπ.)
13% οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, με πρώτη τη Wikipedia και έπειτα το Yelp, το οποίο είναι ανταγωνιστικό της Google.


 techgear.gr