Κάποτε οι Porsche Cayenne που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα ήταν πολύ περισσότερες από τους πολίτες που δήλωναν και φορολογούνταν στην εφορία για εισοδήματα άνω των 50.000 ευρώ ετησίως.

Τώρα η μόνη αντιπροσωπεία που φέρνει αυτοκίνητα Ferrari στην Ελλάδα έχει να πουλήσει κάποιο από τα πανάκριβα μοντέλα εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, ενώ αυτή τη στιγμή παραμένει "κλειστή λόγω διακοπών".

Μιλώντας στο Guardian, η εμπορική διευθύντρια της αντιπροσωπείας, Αγγελική Καρίτσα, δήλωνει χαρακτηριστικά: "Στις αρχές του 2012 πουλήσαμε μία Ferrari 458 Spider. Έκτοτε δεν έχει πουληθεί ούτε ένα αυτοκίνητο."
Η κατάρρευση της αγοράς αυτοκινήτου αναδεικνύει τις δυσκολίες των Ελλήνων που βιώνουν ίσως τα πιο αυστηρά μέτρα λιτότητας που έχουν επιβληθεί στη σύγχρονη εποχή, αναφέρει το δημοσίευμα.

Μετά από σχεδόν τέσσερα χρόνια κρίσης τα νέα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί από το υπουργείο Μεταφορών, από τις αρχές του έτους μέχρι τον Ιούλιο, είναι μειωμένα κατά 80% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2008!

Η κα. Καρίτσα είναι ίσως η πιο "μοναχική πωλήτρια" στην Ελλάδα, σχολιάζει χαρακτηριστικά ο Guardian.

Σε συνδυασμό με την κατακόρυφη μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων, μια μεγάλη μερίδα Ελλήνων - που προσπαθούν απεγνωσμένα να αποφύγουν τους δυσβάστακτους φόρους αλλά και το υψηλό κόστος των καυσίμων- πωλούν στο εξωτερικό τα πολυτελή αυτοκίνητα τους.

"Οι συνολικές εξαγωγές, για όλα τα είδη των αυτοκινήτων, έχουν αυξηθεί, από 3.035 αυτοκίνητα το 2010, σε 22.053 το 2012" σύμφωνα με τα στοιχεία του δημοσιεύματος.

Τα περισσότερα από αυτά καταλήγουν στη γειτονική Αλβανία, και στη Γεωργία.

"Όσοι νόμιζαν ότι ήταν πλούσιοι και αγόρασαν Porsche Cayenne αξίας 60.000 ευρώ τώρα τις πωλούν για περίπου16.000 ευρώ σε χώρες όπως η Γεωργία", δήλωσε στο Guardian ο Χρήστος Σαββίδης, λάτρης των αυτοκινήτων που έγινε οδηγός ταξί όταν έχασε τη δουλειά του ως ηλεκτρολόγος.

Με το ΑΕΠ να έχει μειωθεί παραπάνω από 20% από το 2008 και την Ελλάδα να βιώνει τη μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί σε δυτική οικονομία ύστερα από την Μεγάλη Ύφεση της Αμερικής της δεκαετίας του 1930, είναι «περισσότερο από προφανές ... ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων πολυτελείας έχουν προ πολλού καταρρεύσει", καταλήγει το δημοσίευμα.

newmoney.gr