Στα νοθευμένα καύσιμα που διοχετεύονται στα αεροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας, στο πλοία του Στόλου και στις μηχανοκίνητες δυνάμεις του Ελληνικού Στρατού (τεθωρακισμένα και αυτοκίνητα), σύμφωνα με εκτενή δημοσιεύματα, και τα οποία έχουν «τινάξει στον αέρα» τις περισσότερες μηχανές και συχνά θέτουν εκτός λειτουργίας τον εξοπλισμό των τριών Όπλων, αναφέρεται σε παρέμβασή του ο Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών κ.κ. Δημήτρη Αβραμόπουλο και Γιάννη Στουρνάρα αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τους ελέγχους που διεξήχθησαν στην 115 Πτέρυγα Μάχης και στην 133 Σμηναρχία Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας, στον Ναύσταθμο της Σούδας στην Κρήτη, στο 5ο Τάγμα Υλικού Πολέμου της V Μεραρχίας Κρητών (Στρατός Ξηράς), στο 628 Μ/Τάγμα Πεζικού στους Φιλιάτες Θεσπρωτίας, στο ΚΕΝ (Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων) στο Στρατόπεδο Βερσή Αρτας και στη 2η ΔΑΚΑ Κοζάνης (Στρατός Ξηράς) γίνεται εκτεταμένη νοθεία στα καύσιμα.

Όπως αναφέρεται στην παρέμβαση του κ. Αυγενάκη: «οι διαπιστώσεις των ελεγκτικών Αρχών, βασισμένες στις χημικές αναλύσεις των καυσίμων, εμφανίζουν μία επικίνδυνη κατάσταση για βασικές ναυτικές στρατιωτικές και αεροπορικές δυνάμεις της χώρας, που χρησιμοποιούν νοθευμένα καύσιμα, εντελώς ακατάλληλα για την κίνηση αεροπλάνων, πλοίων και οχημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι από ειδικά κλιμάκια του ΣΔΟΕ και οι εργαστηριακές αναλύσεις από αξιωματικούς και πολίτες χημικούς πραγματοποιήθηκαν στο διάστημα από τον Φεβρουάριο του 2012 έως τον Ιούνιο του 2013. Τα ευρήματα και οι διαπιστώσεις διαβιβάστηκαν στις 12 και 13 Ιουνίου 2013 στο γραφείο του εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, όπου και παραμένουν μέχρι σήμερα, εν αναμονή των ενεργειών που απαιτούνται για τον εντοπισμό και την τιμωρία των υπευθύνων.»

Τουλάχιστον 47 υποθέσεις που κατατέθηκαν την τελευταία οκταετία στη στρατιωτική και στην τακτική Δικαιοσύνη παραμένουν σε εκκρεμότητα ή έχουν μπει ήδη στο αρχείο. Οι παραβάσεις που έχουν εντοπιστεί αφορούν μεταξύ άλλων σε μεγάλη περιεκτικότητα καυσίμων σε θείο και άλλους διαλύτες, τόσο στο πετρέλαιο, όσο και στην αμόλυβδη βενζίνη, σε μεγάλες αναλογίες πετρελαίου σε βενζίνη και το αντίθετο.

«Ωστόσο», όπως επισημαίνει ο κ. Λ. Αυγενάκης «σύμφωνα με το δημοσίευμα κάθε διαπίστωση του ΣΔΟΕ για ενδείξεις νοθείας των καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων ακολουθείται από μία προσπάθεια απαξίωσης των ευρημάτων, στην οποία πρωτοστατούν είτε αξιωματικοί είτε ιδιώτες συνεργάτες των τριών Όπλων» και υπογραμμίζει ότι «το θέμα δεν είναι μόνο οικονομικό αλλά και εθνικό, και είναι αναγκαίο να επανεξεταστούν όλες οι υποθέσεις που αφορούν νοθεία καυσίμων στις ένοπλες δυνάμεις, να διεξάγονται εντατικοί έλεγχοι και να οδηγηθούν οι υπεύθυνοι στη δικαιοσύνη.»





Τέλος, ο κ. Λ. Αυγενάκης ερωτά τους αρμοδίους Υπουργούς εάν έχει διερευνηθεί η έκταση της νοθείας των καυσίμων και το ενδεχόμενο ύπαρξης κυκλώματος εντός του Στρατού, πόσοι έλεγχοι, σε ποια στρατόπεδα της επικράτειας και τι είδους παραβάσεις έχουν εντοπισθεί, εάν έχουν οδηγηθεί στη δικαιοσύνη και ποιο ήταν το πόρισμα.

Ακόμη ερωτά, εάν έχει εξεταστεί το ενδεχόμενο να τοποθετηθούν συστήματα εισροών-εκροών στα στρατόπεδα, πόσα και ποια είναι τα οχήματα ανά την επικράτεια τα οποία έχουν ακινητοποιηθεί μέχρι σήμερα, από βλάβες που προέρχονται από χρήση μη ενδεικνυόμενου καυσίμου και εάν έχουν διαπιστωθεί περιστατικά ελλειμμάτων και κλοπών στα καύσιμα, σε ποια στρατόπεδα και σε τι έκταση