την Τετάρτη 27 Απριλίου 2011 στις 18.00 π.μ. στο 2ο Γεν. Λύκειο Χανίων – Κοραή 5.
Συγκεκριμένα:
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ COMENIUS ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ :
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ :
2Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
Συντονιστής – Υπεύθυνος προγράμματος
Βασίλειος Λούμπος
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ :
• ΚΑΛΑΪΤΖΑΚΗ ΜΑΡΙΑ,
• ΚΑΤΣΟΥΛΑΚΗ ΟΥΡΑΝΙΑ,
• ΜΑΝΙΑ ΑΙΑΚΑΤΕΡΙΝΗ,
• ΤΖΟΡΜΠΑΤΖΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ :
• ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ, Σλίβεν – Humanitarna gimnazya \”Damyan Damyanov\”
• ΟΥΓΓΑΡΙΑ. Βουδαπέστη – International Secondary Grammar School
• ΠΟΛΩΝΙΑ, Τσεστοχοβα – Zespol Szkol im. C.K.Norwida
• ΤΟΥΡΚΙΑ, Κωνσταντινούπολη – İstanbul Özel Marmara Koleji
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :
« Από την διαφορετικότητα στην ενσωμάτωση : πολιτιστικά μονοπάτια ψάχνοντας την νέα Ευρωπαϊκή ταυτότητα»
ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :
- Η ευαισθητοποίηση των μαθητών για την πολιτική , κοινωνική και πολιτισμική συνοχή της Ευρώπης και η ισχυροποίηση της Ευρωπαϊκής ιδέας στην εκπαίδευση των νέων
- Η ανταλλαγή και αύξηση γνώσεων, δεξιοτήτων και μεθόδων διδασκαλίας και η συνεργασία των σχολείων στη προοπτική της ευρωπαϊκής ανάπτυξης των σχολικών ιδρυμάτων μέσω της ανταλλαγής καλών πρακτικών στην εκπαίδευση των νέων και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών καινοτομιών
- Ισχυροποίηση των δεσμών επικοινωνίας και η ενίσχυση των δεξιοτήτων των μαθητών να αναγνωρίσουν την πολιτισμική εθνική ταυτότητα και κληρονομιά των διαφορετικών λαών και πολιτισμών και η αναπτύξουν τον σεβασμό και την κατανόηση των άλλων
- Ο εμπλουτισμός των γνώσεων και η αύξηση των βιωματικών εμπειριών των μαθητών με την παράδοση, την λαϊκή τέχνη και την πολιτιστική κληρονομιά,τα ήθη και τα «ήθη» των άλλων χωρών και η κατανόηση της επιρροής των στοιχείων αυτών στη σύγχρονη εποχή .
Δραστηριότητες εταίρων προγράμματος
- Δημιουργία Blog επικοινωνίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών
- Δημιουργία ηλεκτρονικών εκδόσεων και έντυπων φυλλαδίων με το σχετικό υλικό.
- Παρουσιάσεις υλικών σε ηλεκτρονική μορφή .
- Χορογραφίες , εκθέσεις φωτογραφίας
Συναντήσεις εργασίας εταιρικών σχολείων
• Οκτώβριος 2009 – Κωνσταντινούπολη –
Ιστορία της πόλης των Χανίων μέσα από τους αιώνες
• Απρίλιος 2010 Βουδαπέστη –
Η ιστορία της Κρήτης μέσα από τον πολιτισμό και τα γράμματα
• Οκτώβριος 2010 Τσεστοχοβα –.
Ο θεσμός του γάμου στην Κρήτη . Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα
• Μάρτιος 2011 , Σλίβεν –
Παραδοσιακή κρητική κουζίνα και πολιτισμός
• Απρίλιος 2011 Χανιά –
Η αρπαγή της Ευρώπης
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΡΑΣΗΣ :
- Οι μαθητέ/τριες απόκτησαν εμπειρίες που ίσως δε θα μπορούσαν να αποκτήσουν στα θρανία. Αυτό έγινε εντελώς φυσικά, αυθόρμητα, αβίαστα, εμπειρικά. Οι μαθητές διαπίστωσαν ότι η γνώση δεν έχει σύνορα και δεν περιορίζεται στα σχολικά εγχειρίδια, αλλά απλώνεται σε κάθε τομέα της ζωής μας. Ανακάλυψαν πλευρές τις πολιτισμικής κληρονομιάς κοινές και σ΄ άλλους λαούς και έμαθαν να σέβονται και να αποδέχονται την διαφορετικότητα των άλλων
- Μέσα από τις διάφορες δραστηριότητες που ανέπτυξαν, ανέλαβαν πρωτοβουλίες εργάστηκαν συλλογικά στη συλλογή πληροφοριών, έντυπου, ηλεκτρονικού και φωτογραφικού υλικού σε σχέση με την πολιτιστική μας κληρονομιά . Είδαν στην πράξη τα προβλήματα του σύγχρονου τρόπου ζωής και συνειδητοποίησαν ότι η ευαισθητοποίηση και η κοινωνική συμμετοχή των πολιτών είναι ο μοναδικός τρόπος αντιμετώπισης και επίλυσης των προβλημάτων
- Οι μαθητές/τριες γνώρισαν και ισχυροποίησαν φιλίες και δεσμού με συνομίληκους τους από άλλες χώρες .