Κατά 3,9% μειώθηκαν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες το 2013 σε σύγκριση με το 2012. «Λουκέτο» έβαλαν 28 τον αριθμό και πλέον έχουν απομείνει 690 πέφτοντας κάτω από το φράγμα των 700. 

Αιτία είναι η κρίση που πλήττει την παγκόσμια οικονομία και κατ’ επέκταση και τη ναυτιλιακή βιομηχανία που οδηγεί όχι μόνο σε λουκέτα αλλά και σε συγχωνεύσεις. 

Οι συνθήκες της αγοράς ευνοούν τα μεγάλα εταιρικά σχήματα τα οποία έχουν μειωμένο λειτουργικό κόστος λόγω οικονομίας κλίμακος και καλύτερη πρόσβαση στην χρηματοδότηση. 

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research, τα τελευταία 16 χρόνια οι ελληνικές εταιρείες έχουν μειωθεί συνολικά κατά 25%.

Εταιρείες με στόλο που αποτελείται από 1 έως 2 πλοία μειώθηκαν κατά 17 (297).

Εταιρείες με 3-4 πλοία μειώθηκαν κατά 13 (154) και εταιρείες με 16-24 μειώθηκαν κατά οκτώ (29). 

Αντιθέτως αυξήθηκαν κατά έξι τον αριθμό οι εταιρείες που έχουν στόλο με 9 έως 15 πλοία (60) και κατά τέσσερις αυτές που διαχειρίζονται στόλους με 5 έως 8 (117).

Οι μεγάλες εταιρείες με στόλο που αποτελείται από 25 πλοία και πάνω έμειναν ίδιες, 35 τον αριθμό. 

Σύμφωνα με την έρευνα, κατά μία αυξήθηκαν οι εταιρείες με πλοία η χωρητικότητα των οποίων ξεπερνάει το ένα εκατομμύριων τόνους με σύνολο πλοίων 1.848 που αποτελούν το 71,33% του ελληνικού στόλου.

Ο ελληνικός στόλος εκσυγχρονίζεται συνεχώς. 

Ο μέσος όρος ηλικίας μειώθηκε από τα 14,7 έτη το 2012 στα 14,05 το 2013 ενώ το 2011 ήταν τα 15,9 έτη και το 2010 στα 16,6. 

protothema.gr