Το τέλος πλόων, βάσει του νομοσχεδίου, θα εφαρμοζόταν για σκάφη άνω των 12 μέτρων. Με το νέο νομοσχέδιο, το υπουργείο Ναυτιλίας προσδοκά να προσελκύσει περισσότερα σκάφη στην ελληνική σημαία, ενώ το υπουργείο Οικονομικών επιθυμούσε την είσπραξη περισσότερων φόρων.

\”Στόχος μας είναι να οδηγήσουμε τους νοικοκυραίους ιδιοκτήτες των σκαφών από την Ευρώπη αλλά και τις χώρες της Μεσογείου να δραστηριοποιούνται και να ελλιμενίζουν τα σκάφη τους στην Ελλάδα, προκειμένου να αυξήσουμε τα έσοδα και την απασχόληση στη χώρα μας\”, τόνισε σε δήλωσή του ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. Πρόσθεσε ότι «για να γίνει αυτό χρειάζεται να καταστήσουμε την Ελλάδα ελκυστική, πέρα από το φυσικό και στο νομικό της πλαίσιο».

Με το νέο νομοσχέδιο πλέον όλες οι διαδικασίες για την εγγραφή σκαφών στο ελληνικό νηολόγιο θα γίνονται ηλεκτρονικά, ενώ θα εξαλειφθεί σε μεγάλο βαθμό η γραφειοκρατία, προκειμένου να υπάρχει άμεση εξυπηρέτηση στους πολίτες.

Ορισμένες από τις ρυθμίσεις του νέου νομοσχεδίου είναι οι εξής:

• Επιτρέπεται η μεικτή χρήση σκαφών ιδιωτικών και επαγγελματικών. Ωστόσο το ιδιωτικό σκάφος που ενοικιάζεται θα πρέπει να πληροί τις ίδιες προϋποθέσεις με το επαγγελματικό.

• Δεν θα μπορούν να ενοικιάζονται τα ιδιωτικά σκάφη που δεν έχουν καταβάλει τον ΦΠΑ (και δεν έχουν εκτελωνιστεί).

• Σκάφη ώς τα 24 μέτρα υπάγονται στο καθεστώς \”bareboat\” (δηλαδή χωρίς προβλεπόμενο πλήρωμα).

• Δημιουργείται βάση δεδομένων για επαγγελματικά και ιδιωτικά πλοία αναψυχής και τήρηση μητρώου με ηλεκτρονικό τρόπο.

• Το ναυλοσύμφωνο και οι καταστάσεις επιβαινόντων θα υποβάλλονται στις αρμόδιες Αρχές και ηλεκτρονικά.

news247.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook