Σε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο μπορούμε να εντάξουμε κάποιες τροφές οι οποίες μπορούν μακροπρόθεσμα να μας βοηθήσουν στην απώλεια βάρους. Κάποιες από αυτές διαθέτουν και λιποδιαλυτικές ιδιότητες, δηλαδή δεν επιτρέπουν την εναπόθεση νέου λίπους στα ήδη υπάρχοντα λιποκύτταρα.

Τέτοιες τροφές είναι οι εξής:

Γκρέιπ φρουτ: Ανήκει στην οικογένεια των εσπεριδοειδών και έχει αποδειχθεί πρακτικά ότι βοηθάει μακροπρόθεσμα στο αδυνάτισμα, καθώς και στην αντιμετώπιση του διαβήτη, καθώς κρατάει σε ισορροπία τα επίπεδα της γλυκόζης-ινσουλίνης στο αίμα. Οι «μαγικές» ιδιότητες του γκρέιπ φρουτ αποδίδονται σε μια ουσία η οποία ανήκει στην οικογένεια των φλαβονοειδών και ονομάζεται ναρινγενίνη. Η ουσία αυτή δρα επίσης στο ήπαρ, κάνοντάς το να καίει λίπος αντί να το αποθηκεύει.

Ανανάς: Ο ανανάς περιέχει πολλές ευεργετικές για τον οργανισμό ουσίες, μεταξύ των οποίων είναι και η βρομελίνη. Στο ένζυμο αυτό αποδίδεται ακόμα και αντικαρκινική δράση, καθώς και πολλά άλλα οφέλη για την υγεία, ενώ δρα και ως λιποδιαλύτης.

Πράσινο τσάι: Με προέλευση από τις χώρες της Άπω Ανατολής, το πράσινο τσάι αποτελεί σύμμαχό μας κατά του διαβήτη, των καρδιαγγειακών ασθενειών και της παχυσαρκίας, καθώς μπορεί να αυξήσει τον μεταβολισμό μας σε ηρεμία έως και 4%. Εξαιρετικά ωφέλιμο και υγιεινό και σε μορφή εκχυλίσματος, καθώς περιλαμβάνει μεγαλύτερο αριθμό θρεπτικών συστατικών.

Ξηροί καρποί: Γνωστοί πλέον σε όλους μας, οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, βιταμίνες, και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα, που σημαίνει ότι μπορούν να μας προσφέρουν λιποδιαλυτές βιταμίνες όπως η βιταμίνη Κ, η οποία περιέχεται μεταξύ άλλων και στα αμύγδαλα. Η κατανάλωσή τους με μέτρο προτείνεται σε όλα τα ισορροπημένα διαιτολόγια, καθώς προσφέρουν κορεσμό με σχετικά λίγες θερμίδες.

Αυγά: Συνδυάζουν πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, προσφέρουν κορεσμό και, σύμφωνα με νεότερες έρευνες, ο κρόκος του αυγού δεν ευθύνεται σε τόσο μεγάλο βαθμό για την αύξηση της χοληστερόλης του αίματος όσο το περιττό λίπος του σώματος. Επομένως είναι πλέον ασφαλές να καταναλώνουμε μέχρι και 2 αυγά την ημέρα. Η βιταμίνη Β12 που περιέχουν είναι απαραίτητη για την διαδικασία αποσύνθεσης του λίπους.

Kαυτερή πιπεριά: Τέλος,  έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει το μεταβολισμό μετά το γεύμα έως 25%, με αποτέλεσμα να ευνοείται η καύση λίπους. Λιποδιαλυτική δράση έχει αποδοθεί επίσης και στο μηλόξιδο.

Πολλά έχουν ακουστεί τα τελευταία χρόνια, ειδικά από αθλητές -οι οποίοι γυμνάζονται συστηματικά- αλλά και μη, σχετικά με τα λιποδιαλυτικά σκευάσματα.Θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι καλό είναι να ζητάμε τη συμβουλή γιατρού προτού κάνουμε χρήση κάποιου λιποδιαλυτικού σκευάσματος.

Όπως θα πρέπει, επίσης, και να γνωρίζουμε ότι η χρήση σκευασμάτων των οποίων η δράση δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά δεν ενδείκνυται. Καλό θα είναι λοιπόν να προσέχουμε όσο μπορούμε τη διατροφή μας και να διατηρούμε σε φυσιολογικά επίπεδα το σωματικό μας βάρος, ζητώντας όταν χρειάζεται και τη συμβουλή ενός ειδικού.

Επίσης, να ασκούμαστε τακτικά και να είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι σε τέτοιου είδους σκευάσματα.

Πηγή: dietplus.gr