Ένας πρωτόγνωρος για δεδομένα κρίσης ανταγωνισμός αναπτύσσεται μεταξύ των τηλεοπτικών καναλιών τη φετινή σεζόν.

Ζητούνται τηλεθεατές και… διαφημιστές

Ένας πρωτόγνωρος για δεδομένα κρίσης ανταγωνισμός αναπτύσσεται μεταξύ των τηλεοπτικών καναλιών τη φετινή σεζόν, με παλαιούς και νέους «παίκτες» να επιδίδονται σε νέες μονομαχίες για μια καλή θέση στον ήλιο της κατάταξης της AGB (Nielsen) και της Media Services S.A.

Η σεζόν έχει ανεβάσει αυλαία και όπως όλα δείχνουν μέχρι στιγμής θα αναδειχθούν νέοι παίκτες, καινούργιες συμμαχίες, καινοφανείς αλλά και εύθραυστες ισορροπίες, με τη συρρικνωμένη πίτα να συνιστά το βαρόμετρο όλων των κινήσεων, των επενδύσεων και των μεταγραφών που ακόμη συνεχίζονται. Η μεταγραφική περίοδος, άλλωστε, μόλις άνοιξε.

Η συμμετοχή και των τριών μεγαλομετόχων της Τηλέτυπος-Mega (Μπόμπολας, Βαρδινογιάννης, Ψυχάρης) στην πανθομολογούμενα αναγκαία όσο ποτέ αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 15,1 εκατ. ευρώ δίνει το «τέμπο» για τον ανταγωνισμό αλλά και την απαραίτητη ψήφο εμπιστοσύνης στη διοίκηση του καναλιού, διαψεύδοντας τους ψευδο-προφήτες που έφεραν τον Γ. Β. Βαρδινογιάννη εκτός των τειχών της Τηλέτυπος Α.Ε., δήθεν λόγω της ενίσχυσης του ενημερωτικού βραχίονα του Star. Αντιθέτως, η οικογένεια Βαρδινογιάννη έχει αποφασίσει να ενισχύσει περαιτέρω την αισθητή όσο ποτέ παρουσία της στα media με κάθε τρόπο (παραμονή στο Mega, έστω και με έμπιστους αντιπροσώπους, ενδυνάμωση Star, διακριτική ενίσχυση σε άλλα Μέσα).

Όπως δηλώνεται στο ενημερωτικό δελτίο της Τηλέτυπος για την αύξηση του κεφαλαίου, στόχος είναι να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας και να ενισχυθεί το πρόγραμμα με φρέσκα σίριαλ και αξιόλογες παραγωγές. Στο μεταξύ, το κανάλι έλαβε περίοδο χάριτος από τις τράπεζες που χορήγησαν το ομολογιακό δάνειο των 98 εκατ. ευρώ, καθώς δεν μπορούσε να ανταποκριθεί σε δύο από τους 3 όρους που είχαν θέσει κατά τη σύναψή του. Πιο συγκεκριμένα, οι τράπεζες (Alpha, Πειραιώς, Εθνική, Eurobank, Εμπορική, Τράπεζα Κύπρου, Millenium) «συναίνεσαν σε μη καταγγελία του ομολογιακού δανείου», μετά τη μη καταβολή της δόσης των 10 εκατ. ευρώ.

Όλα αυτά ενώ ξεκίνησε το «πρωτάθλημα» των δελτίων ειδήσεων με σημαντικές αλλαγές στη σκακιέρα, με την ΕΡΤ να αποτελεί παρελθόν, τη ΔΤ να προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της έχοντας πείσει μέχρι στιγμής 120.000 τηλεθεατές που παρακολουθούν το δελτίο των 6 μ.μ. και με το ηχηρό come back του Νίκου Χατζηνικολάου και της Μάρας Ζαχαρέα στο νέο δελτίο ειδήσεων του Star Channel.

Τα στοιχεία της Nielsen είναι αποκαλυπτικά: Στη σεζόν 2012-13 «χάθηκαν», κατά μέσο όρο, 303.000 τηλεθεατές από τα δελτία ειδήσεων. Ο τηλεοπτικός πληθυσμός, ο οποίος δεν ήταν προφανώς ικανοποιημένος από το «μενού» της ενημέρωσης που προσφέρουν τα ιδιωτικά κανάλια, ενδεχομένως να επιστρέψει μετά και την έλευση νέων παικτών όπως το Ε Channel στα χέρια των Σ. Φυντανίδη και Δ. Μπέη και το Action 24 του Διονύση Παναγιωτάκη, υπό τις οδηγίες του Γιάννη Αντύπα. Το Mega κέρδισε την περσινή σεζόν με 832.000 θεατές (-142.000) έναντι 570.000 τηλεθεατών (-177.000) του ΑΝΤ1 και 632.000 (+89.000) του Alpha. Το Star με 385.000 (-21.000) ήρθε τέταρτο, το δελτίο του Σκάι ακολούθησε με 273.000 (-13.000) ενώ η ΝΕΤ είχε ένα κοινό της τάξεως των 236.000 θεατών (-39.000).

Mega: Πιστό στο προφίλ του

Το Mega ενισχύεται με νέους σχολιαστές, όπως ο Γιώργος Παπαχρήστος (στο δελτίο ειδήσεων και στην πρωινή εκπομπή δίπλα στον Δημήτρη Καμπουράκη και τον Γιώργο Οικονομέα), ενώ η πετυχημένη εκπομπή «Πρωταγωνιστές» του Σταύρου Θεοδωράκη μετατρέπεται σε εβδομαδιαία για να προβάλλεται σε ώρα μετάδοσης κοντά στο prime time της Κυριακής. «Το Mega παραμένει πιστό στο προφίλ που έχει χτίσει και που επιβραβεύεται εδώ και χρόνια με την πρώτη θέση στην τηλεθέαση» τονίζεται από το κανάλι στο «adbusiness», ενώ δηλώνεται με έμφαση ότι «από τη νέα σεζόν ενισχύεται ακόμη περισσότερο ο τομέας της μυθοπλασίας (παραδοσιακά ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του σταθμού)».

Ενώ το κανάλι έχει υποδεχθεί ήδη τον Πέτρο Κωστόπουλο για την πρωινή ζώνη, δηλώνει ότι «θα συνεχιστούν οι πετυχημένες ελληνικές σειρές από την προηγούμενη χρονιά (‘’Κλεμμένα Ονειρα’’ και‘’Με τα παντελόνια κάτω’’) και θα προστεθούν και νέες πρωτότυπες ελληνικές παραγωγές όπως ‘’Το σπίτι της Έμας’’ με τον Γιάννη Μπέζο και την Κάτια Δανδουλάκη». Πρόκειται για την τολμηρή κωμωδία που φέρει την υπογραφή του συγγραφικού διδύμου Σακαλή- Ρίσβα (τους έχουν «αποθεώσει» οι τηλεθεατές για το «Πενήντα-Πενήντα» και το «Μαύρα Μεσάνυχτα»). Οι καλά γνωρίζοντες όμως λένε πως το σίριαλ που θα κλέψει τις εντυπώσεις στο σύνολο της ελληνικής τηλεόρασης την επόμενη χρονιά δεν θα είναι άλλο από την κωμωδία που ετοιμάζει ο περίφημος Θοδωρής Πετρόπουλος (την υπογραφή του είχε το «Είσαι το ταίρι μου», τα «Εγκλήματα» κ.ά.). Στις προθέσεις του μεγάλου καναλιού είναι και η ανάπτυξη μιας νέας καθημερινής σειράς, που θα αρχίσει να προβάλλεται από το Φεβρουάριο και θα φέρει στη μικρή οθόνη σημαντικούς Έλληνες ηθοποιούς. Στόχος του καναλιού είναι να έχει 4 δυνατές ελληνικές σειρές και μία 5η από το 2014.

Δεν θα λείψουν όμως και οι ξένες σειρές όπως το «House of cards» με τον Κέβιν Σπέισι, το «Community», το «Βreaking Bad» κ.ά. «Έμφαση δίνουμε και στο πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου» σημειώνεται από τα στελέχη του καναλιού: «Από το πρωί ξεκινά το ‘’Mini Mega’’ (παιδική ζώνη) ενώ στο πρόγραμμα, εκτός από την παραδοσιακή ζώνη του ‘’Mega cinema’’ θα ενταχθούν τουλάχιστον δύο νέες ψυχαγωγικές εκπομπές. Ο τομέας της Μαγειρικής θα έχει και φέτος σημαντικό ρόλο στο πρόγραμμα.

Εντάσσονται δύο νέες εκπομπές (οδοιπορικό του Δημήτρη Σκαρμούτσου, μια ταξιδιωτική μαγειρική εκπομπή με συνταγές από την Πόλη και τη Σμύρνη) ενώ θα συνεχισθεί και το ‘’dr Cook’’ με τον Γιάννη Λουκάκο».

Star: Επιστροφή στην ενημέρωση

Σε καλή φόρμα βρίσκεται το νέο δελτίο ειδήσεων του Star, με κεντρική παρουσιάστρια τη Μάρα Ζαχαρέα και τον Νίκο Χατζηνικολάου σε ρόλο σχολιαστή δύο με τρεις φορές την εβδομάδα από το γραφείο του στη «Real News», παράλληλα με την εβδομαδιαία εκπομπή η οποία θα μεταδίδεται ταυτόχρονα από το Star και το enikos.gr. «Δύο με τρεις φορές την εβδομάδα θα εμφανίζομαι στο κεντρικό δελτίο του Star, το οποίο θα παρουσιάζει η Μάρα Ζαχαρέα, για να σχολιάσω σημαντικά θέματα της επικαιρότητας από το γραφείο μου στη ‘’Real News’’» διευκρινίζει ο Ν. Χατζηνικολάου, ενώ προσθέτει: «Μια φορά την εβδομάδα από τον Οκτώβριο θα έχουμε την πολιτική μας εκπομπή από το enikos, η οποία εκτός από το enikos.gr θα προβάλλεται και από το Star. Μαζί οι έμπειροι δημοσιογράφοι Σταύρος Λυγερός, Κάτια Μακρή, Γιώργος Κουβαράς, Κώστας Στούπας θα σχολιάζουν τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις».

«Κάθε χρόνο όλα τα κανάλια κάνουν το καλύτερο για να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες και τις ανάγκες των τηλεθεατών, τόσο σε θέματα ενημέρωσης όσο και σε περιεχόμενο ψυχαγωγίας» αναφέρει στο «adbusiness» ο Κάρολος Αλκαλάι, Γενικός Διευθυντής του Star Channel και προσθέτει: «Tο Star στέκεται στην αφετηρία της νέας σεζόν, διατηρώντας το μοναδικό χαρακτήρα του στο ψυχαγωγικό κομμάτι του προγράμματος, ενώ παράλληλα είναι εξαιρετικά ενισχυμένο στον ενημερωτικό τομέα, με τη συνεργασία με κορυφαία ονόματα της ελληνικής δημοσιογραφίας. Είμαστε σίγουροι για τη θετική ανταπόκριση των τηλεθεατών στη νέα μας ενισχυμένη, πολύχρωμη ταυτότητα. Άλλωστε, τα μηνύματα που λαμβάνουμε τους τελευταίους μήνες είναι όλα θετικά, γεγονός που μας δημιουργεί ιδιαίτερη αισιοδοξία».

πηγή: advertising.gr