Καθημερινά «βομβαρδιζόμαστε» με τιμές καινούργιων αυτοκινήτων και προσφορές, που -για να πούμε και την αλήθεια- δεν θα περιμέναμε... Έχετε, όμως, αναρωτηθεί πόσο πραγματικά κοστίζει ένα αυτοκίνητο ή μάλλον πόσο το πουλάει το ίδιο το εργοστάσιο πριν φθάσει στη χώρα όπου θα ταξινομηθεί και καταλήξει στα χέρια του καταναλωτή;



Η τιμή ενός αυτοκινήτου μόλις βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής είναι σχεδόν η μισή από αυτή στην οποία πωλείται στις αντιπροσωπείες...


Η αλήθεια είναι πως η αρχική από την τελική λιανική τιμή πώλησης διαφέρει σε μεγάλο βαθμό και αυτό συμβαίνει σε ακόμα μεγαλύτερο, όταν αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία άνω των 20.000 ευρώ, για τα οποία στην Ελλάδα υπάρχει υπερφορολόγηση. Ας δούμε, όμως, από πόσο ξεκινά και πόσο τελικά κοστίζει ένα Opel Mokka.

Η τιμή μεγαλώνει με τα ασφάλιστρα και τα μεταφορικά...

Για όσους δεν γνωρίζουν, το συγκεκριμένο όχημα ελευθέρου χρόνου (SUV) είναι διαθέσιμο με κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρου με 140 ίππους και με κινητήρα diesel 1,7 λίτρου και 130 ίππους. Στην πρώτη περίπτωση, η αρχική έκδοση κοστίζει 23.370 ευρώ και 22.410, αν συμπεριληφθεί το όφελος της απόσυρσης. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο «βγαίνοντας» από το εργοστάσιο κοστίζει 10.517,89 ευρώ, δηλαδή αρκετά πιο κάτω από τη μισή τελική τιμή πώλησης! Από εκεί και πέρα, η αξία του ανεβαίνει, αν προσθέσουμε την εργοστασιακή αξία, τα ασφάλιστρα και τα μεταφορικά, όπου το ποσό αγγίζει τα 10.762 ευρώ (αυτή η τιμή ονομάζεται φορολογητέα αξία ή αλλιώς αξία CIF).



Μέχρι να φθάσει στις αντιπροσωπείες, η τιμή έχει σχεδόν διπλασιαστεί...

Στη συνέχεια, το κόστος θα ανέβει κατακόρυφα, αφού θα προστεθούν τόσο ο ΦΠΑ όσο και το τέλος ταξινόμησης. Στο τελικό ποσό θα προστεθούν το κέρδος εισαγωγέα, αντιπροσώπου και... λοιπών, για να φθάσουμε από τα αρχικά 10.517,89 ευρώ στα... 23.370 ευρώ! Όπως μπορείτε να διαπιστώσετε, οι διαφορές είναι τεράστιες και ιδίως στην Ελλάδα (κυρίως όταν μιλάμε για αυτοκίνητα με μεγάλο κυβισμό), όπου είναι γνωστό ότι το αυτοκίνητο αντιμετωπίζεται ως είδος πολυτελείας και όχι ως είδος πρώτης ανάγκης.

zougla.gr/Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης