Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας έχει να ζήσει τέτοια συγκλονιστική εξέλιξη από το 2006, όταν ο Nicky Hayden στην Βαλένθια ανέτρεψε το πλεονέκτημα του Rossi και πήρε τον τίτλο.

Στην ίδια κατάσταση βρίσκεται και φέτος η υπόθεση του τίτλου. Η νίκη του Lorenzo μέσα στο σπίτι της Honda, ήταν η 200η για τη Yamaha στο MotoGP και μειώνει τη βαθμολογική τους διαφορά στους 13 πόντους. Ο τίτλος θα κριθεί τώρα στον τελευταίο αγώνα, και παρότι η διαφορά είναι μεγάλη, τα πάντα μπορούν να συμβούν.

Στους τελευταίους 2 αγώνες ο Marquez είδε την πρωτοπορία του να συρρικνώνεται κατά 30 βαθμούς. Στο GP της Μαλαισίας, μόλις δύο εβδομάδες νωρίτερα, στις 13 Οκτωβρίου ο αναβάτης της Yamaha υπολειπόταν του πιτσιρικά της Honda κατά 43 ολόκληρους βαθμούς. Ο Pedrosa πάντως είναι τώρα και μαθηματικά εκτός παιχνιδιού για τον τίτλο.

Στο Motegi -σπίτι της Honda-, ο περσινός πρωταθλητής άντεξε την πίεση των Marquez και Pedrosa όσο αυτή υπήρχε --και από τα μέσα του αγώνα, όταν ο Pedrosa άρχισε να υποχωρεί και ο Marquez να κάνει λάθος στα φρένα, έφυγε μπροστά, χτίζοντας ασφαλή διαφορά.

Έτσι έφτασε στην 7η νίκη της σαιζόν, περνώντας τη γραμμή τερματισμού 3,188 δευτ. μπροστά από τον «μικρό» και 4,592 δ. από τον «μεγάλο» της Honda. Ο Marquez έπεσε άσχημα το πρωί της Κυριακής στα έκτακτα Ελεύθερα Δοκιμαστικά και στο ιατρικό κέντρο «απόλαυσε» θεραπευτικής αγωγής για «μέτριο πόνο σε αυχένα και πλάτη».

Η τριάδα των Lorenzo, Marquez και Pedrosa εκτοξεύτηκαν μπροστά από τους πάντες και στα μισά του αγώνα των 24 γύρων είχαν ήδη ξεφύγει 10 δευτερόλεπτα. Τότε όμως ο Pedrosa φάνηκε να χάνει ρυθμό, ξεμένοντας κι από λίγο σε κάθε γύρο.

Έτσι βρέθηκαν πάλι μόνοι να μονομαχούν οι δύο πρώτοι της Βαθμολογίας. Ο Lorenzo συνέχισε την αλάθητη οδήγησή του, κάνοντας παράλληλα και ταχύτερους χρόνους αγώνα. Αντίθετα ο Marquez άρχισε να κάνει κάτι μικρολαθάκια στα φρένα στις Κ1 και Κ11. Μέσα σε 3 γύρους (δηλαδή στον 17ο) άρχισε κι αυτός να χάνει την επαφή με τον πρωταθλητή.

Ο Lorenzo σημειωτέον έτρεχε με τη μαλακή πίσω γόμα, ενώ οι δύο Honda με τη σκληρή. Προς το τέλος ο Lorenzo έχασε αρκετό χρόνο όταν ο Damian Cudlin τον καθυστέρησε πριν «φάει» γύρο. Ωστόσο ούτε αυτό ήταν αρκετό για να επαναφέρει τον Marquez στο παιχνίδι για τη νίκη.

Στις 4η και 5η θέση ανέβηκαν οι δύο δορυφορικοί αναβάτες της Honda Alvaro Bautista (Gresini) και Stefan Bradl (LCR), μπροστά κι από τον Rossi. Ο Bautista πέρασε τον πονεμένο Bradl στο τέλος του 8ου γύρου.

Από την άλλη ο Valentino στην εκκίνηση είχε καταφέρει να εκτιναχθεί από τη 5η θέση στη 2η, θέτοντας εαυτόν ανάμεσα στον Lorenzo και τους 2 αναβάτες της Honda, για να του δώσει χρόνο να ξεφύγει.

Όμως στο τέλος της ευθείας έχασε τα φρένα και τη γραμμή του, επιτρέποντας και στις δύο στις Repsol Honda να περάσουν. Στον επόμενο γύρο το ίδιο λάθος έστειλε τον βετεράνο αστέρα στα χαλίκια, και στη 11η θέση όταν ξαναμπήκε στον αγώνα. Πολέμησε και ανέβηκε ως την 6η, αλλά ως εκεί…

Πίσω από τον Ιταλό (πάλι) βρέθηκε ο Cal Crutchlow της Tech3 Yamaha, μία θέση μπροστά από τον νέο της ομάδας του Bradley Smith, τον οποίο ακολούθησαν οι δύο της Ducati, Nicky Hayden και Andrea Dovizioso (9ος και 10ος).

Στην 11η θέση ο Katsuyuki Nakasuga, testman της Yamaha και αμέσως μετά ο Colin Edwards, καλύτερος στον αγώνα αυτόν από κάθε άλλον αναβάτη CRT. Ο «συνήθης ύποπτος» για τη θέση αυτή και άτυπος πρωταθλητής πλέον της κατηγορίας, Aleix Espargaro (Power Electronics Aspar) εγκατέλειψε στα μισά του αγώνα στην πίσω ευθεία, πέφτοντας με μεγάλη ταχύτητα χωρίς να τραυματιστεί.

Αποτελέσματα αγώνα
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 42’34.291
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42’37.479
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 42’38.883
4. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 42’54.046
5. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 42’57.101
6. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 42’58.928
7. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 43’1.787
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 43’5.260
9. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 43’11.301
10. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 43’17.235
11. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha YSP Racing Team (YZR-M1) 43’27.636
12. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 43’37.504s
13. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 43’41.131
14. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 43’42.509
15. Yonny Hernandez COL Ignite Pramac Racing (GP13) 43’52.531
16. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 43’53.399
17. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 43’55.465
18. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 44’4.837
19. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 44’57.649
20. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1 γύρος
21. Damian Cudlin AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 1 γύρος
22. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1 γύρος
* Χρησιμοποιούν την ενιαία CPU της Marelli.

Δεν τερμάτισαν
Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT)
Luca Scassa ITA Cardion AB Motoracing (ART CRT)
Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)*

Βαθμολογία Αναβατών
1. Marc Marquez ESP Honda (F) 318 β.
2. Jorge Lorenzo ESP Yamaha (F) 305 β. (-13)
3. Dani Pedrosa ESP Honda (F) 280 β. (-38)
4. Valentino Rossi ITA Yamaha (F) 224 β. (-94)
5. Cal Crutchlow GBR Yamaha (S) 188 β. (-130)
6. Alvaro Bautista ESP Honda (S) 160 β. (-158)
7. Stefan Bradl GER Honda (S) 146 β. (-172)
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati (F) 133 β. (-185)
9. Nicky Hayden USA Ducati (F) 118 β. (-200)
10. Bradley Smith GBR Yamaha (S) 107 β. (-211)
11. Aleix Espargaro ESP ART (CRT) 88 β. (-230)
12. Andrea Iannone ITA Ducati (S) 57 β. (-261)
13. Michele Pirro ITA Ducati (S) 50 β. (-268)
14. Colin Edwards USA FTR-Kawasaki (CRT) 40 β. (-278)
15. Randy de Puniet FRA ART (CRT) 36 β. (-282)
16. Hector Barbera ESP FTR-Kawasaki (CRT) 31 β. (-287)
17. Danilo Petrucci ITA Ioda Suter-BMW (CRT) 24 β. (-294)
18. Yonny Hernandez COL ART (CRT)/Ducati (S) 21 β. (-297)
19. Hiroshi Aoyama JPN FTR-Kawasaki (CRT) 13 β. (-305)
20. Claudio Corti ITA FTR-Kawasaki (CRT) 11 β. (-307)
21. Ben Spies USA Ducati (S) 9 β. (-309)
22. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha (S) 5 β. (-313)
23. Alex de Angelis RSM Ducati (S) 5 β. (-313)
24. Karel Abraham CZE ART (CRT) 5 β. (-313)
25. Michael Laverty GBR PBM/ART (CRT) 3 β. (-315)
26. Bryan Staring AUS FTR-Honda (CRT) 2 β. (-316)















newsbeast.gr