Με τις απαγορεύσεις στις εισαγωγές ιαπωνικών προϊόντων να έχουν επιβληθεί σε πάνω από 50 χώρες λόγω της ανησυχίας από τις επιπτώσεις της πυρηνικής κρίσης, η ιαπωνική κυβέρνηση έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία ενημέρωσης προκειμένου να αποδείξει ότι το φαγητό της είναι ασφαλές.

Ιάπωνες διπλωμάτες έχουν συνεχείς επαφές με κυβερνητικά στελέχη διαφόρων χωρών κάνοντας λεπτομερή παρουσίαση των συστημάτων ελέγχου ραδιενέργειας που υπάρχουν στα σύνορα της χώρας. Παράλληλα, η ιαπωνική υπηρεσία Εξωτερικού Εμπορίου ήδη προετοιμάζει συναντήσεις με εταιρείες τροφίμων στο Πεκίνο και στο Λονδίνο.

Στο πλευρό της κυβέρνησης βρίσκονται και μεγάλες ιαπωνικές αλυσίδες εστιατορίων («Sushi», «Noodle Shops») οι οποίες προβαίνουν σε μια σειρά προσφορών για να τραβήξουν τους «μαγκωμένους» πελάτες. Στη Σιγκαπούρη έχει ξεκινήσει διατροφική καμπάνια, διάρκειας δύο εβδομάδων, με τη συμμετοχή περίπου 100 εστιατορίων όπου με μια ημερήσια κάρτα των τεσσάρων δολαρίων θα παρέχεται συνολική έκπτωση 10% ή δωρεάν ένα παραδοσιακό πιάτο ή ποτό. Η καμπάνια έχει και φιλανθρωπικό χαρακτήρα καθώς όλα τα έσοδα που θα συγκεντρωθούν θα διατεθούν στους πληγέντες του καταστροφικού σεισμού.

«Η κατανάλωση φαγητού προερχόμενου από την Ιαπωνία έχει ως στόχο την ενίσχυση της ιαπωνικής επιχειρηματικότητας και δεν πρέπει να αποτελεί φιλανθρωπία», ξεκαθαρίζει ο Takaaki Takagi, δημιουργός της καμπάνιας.