Ο Αμερικάνος «τουρίστας» που χορεύει το ζεϊμπέκικο «with passion» και λέει το φοβερό tssss για την απίθανη διαφήμιση της Aegean που σπάει ταμεία διεθνώς στα Social Media, είναι πρώην στέλεχος στη παλιά βάση της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ στο Ελληνικό.

Ήρθε με αποστολή το 1985, παντρεύτηκε Ελληνίδα, έμεινε και …μας έκανε διάσημους!

Την ιστορία της πετυχημένης διαφήμισης αλλά και του Μr \’\’Amerikanos Zeibekiko\’\’ δίνει το Greek Reporter μέσα και από μια απολαυστική συνέντευξη του τελευταίου.
Διαβάστε την:

\”Ούτε κι εγώ δε θυμάμαι πόσος καιρός έχει περάσει από την τελευταία φορά που μία ελληνική διαφήμιση, κι ειδικά στην τηλεόραση, τράβηξε τόσο πολύ την προσοχή του κοινού. Η σειρά διαφημίσεων όμως της Soho Square για λογαριασμό της Aegean φαίνεται πως άλλαξε τα δεδομένα. Λίγο η κρίση και η ανάγκη του κόσμου να γελάσει, λίγο το ελληνικό concept που μας κάνει να ταυτιζόμαστε μαζί της, λίγο η αλήθεια για την ελληνική «υπερβολή» που συχνά μας χαρακτηρίζει και μάλλον πολύ το έξυπνο κείμενο του σεναρίου είναι οι βασικοί λόγοι που σε κάνουν να θέλεις να την ξαναδείς!

Το Greek Reporter συνάντησε τους πρωταγωνιστές της συγκεκριμένης διαφήμισης, την Καλλίνα και τον Άλεξ από την ομάδα της διαφημιστικής Soho Square που είχε την ιδέα για το σενάριο αλλά και τον γλυκύτατο Scott, τον Αμερικάνο «τουρίστα» που χορεύει το ζεϊμπέκικο «with passion». Το τουρίστας κρατήστε το σε εισαγωγικά- και όχι το Αμερικάνος- γιατί ο Scott είναι όντως Αμερικάνος, υπήρξε τουρίστας στην Ελλάδα, αλλά ο έρωτας για τη γυναίκα του και τη χώρα τον κράτησε εδώ και χρόνια κοντά μας.
Η Creative Director Καλλίνα Κυρατσούλη και ο Copywriter Άλεξ Έσσλιν μιλούν για αυτή τη χαρακτηριστικά ελληνική διαφήμιση, που έκανε το γύρο των Social Media εντός αλλά και εκτός Ελλάδας!

Το concept
Η ιδέα θα μπορούσε να πει κανείς πως προέκυψε και βιωματικά, αφού όλοι έχουμε ζήσει σε καλοκαιρινές διακοπές παρόμοια περιστατικά με τουρίστες. Αυτές λοιπόν τις εμπειρίες, τις δικές μας αλλά και των φίλων, αποφασίσαμε όλη η ομάδα της Soho Square να τις κάνουμε concept!

Tα γυρίσματα


Τα γυρίσματα της διαφήμισης έγιναν στην Πλάκα, σ’ ένα ταβερνάκι που βλέπει Ακρόπολη και σ’ ένα στενάκι της Πλάκας που διακοσμήθηκε ειδικά για τη δεύτερη διαφήμιση της Aegean («Where are you my brother?»). Οι κομπάρσοι τουρίστες μπερδεύονταν με τους πραγματικούς που έτυχε να βρεθούν στα γυρίσματα ενώ η Εύα Κακουλίδη (η δεύτερη κειμενογράφος του σεναρίου) προσπαθούσε να μάθει ζεϊμπέκικο- εκτός από τους τουρίστες- και στον συνάδελφό της τον Άλεξ!



Η διαφήμιση στην Ελλάδα της κρίσης 


Η συγκεκριμένη διαφήμιση, με το concept «μαθαίνουμε στους τουρίστες να κάνουν ελληνικά πράγματα», έγινε ιδιαιτέρως γνωστή μέσω του διαδικτύου και των Social Media σε πολλές χώρες κι εκτός Ελλάδας. Ποια είναι όμως η γνώμη των επαγγελματιών για τη διαφήμιση στην Ελλάδα αλλά και για τη διαφήμιση της ίδιας της Ελλάδας στο εξωτερικό μέσω ενός βίντεο;
Η διαφήμιση έχει πάντα μέλλον. Πόσo μάλλον τώρα που έχει στραφεί και τόσο δυναμικά, στο ίντερνετ. Αυτό που έχει αλλάξει είναι οι πελάτες και ο τρόπος που διαφημίζονται. Ελέω και της κρίσης, δυστυχώς, ο κόσμος δεν έχει χρήματα να αγοράσει αυτά που θέλουν να διαφημίσουν, κι έτσι σταματούν να τα διαφημίζουν. Για παράδειγμα ο κόσμος δεν αγοράζει πλέον αυτοκίνητα, για να διαφημίσεις ένα αυτοκίνητο… Ή οι διαφημίσεις για δάνεια και κάρτες από τις τράπεζες δεν έχουν πλέον τόσο νόημα. Όμως σε τομείς υψηλού ανταγωνισμού, όπως είναι οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ή τα τρόφιμα υπάρχει περισσότερο ενδιαφέρον, τονίζει η Καλλίνα.

Σίγουρα όλη αυτή η αρνητική εικόνα που έχει δημιουργηθεί για την Ελλάδα, έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε -και να έχουν- ξεχάσει κάπως τα θετικά. Οπότε, κατά τη γνώμη μου, είναι καλό να δημιουργούνται τέτοιου είδους βίντεο. Αν το βίντεο είναι καλό- και συνήθως βίντεο με τις ομορφιές της Ελλάδας, δύσκολο να μην είναι καλό- το ίντερνετ και τα Social Media να είστε σίγουροι, ότι θα την κάνουν τη δουλειά τους. Θα το διαδώσουν σε ολόκληρο τον κόσμο, μας λέει ο Άλεξ.

Εμένα μου αρέσει το κομμάτι του αυτοσαρκασμού σε αυτές τις δουλειές. Δηλαδή όλοι οι λαοί έχουμε ιδιαιτερότητες! Έτσι κι εμείς, γνωρίζουμε τις δικές μας κι όλα αυτά τα έντονα χαρακτηριστικά, που κακά τα ψέματα οι Έλληνες έχουμε μπόλικα και σίγουρα ο θεατής θα βρει κάποιο από αυτά για να ταυτιστεί. Μία τέτοια ενέργεια όμως θέλει δουλειά ώστε να πείσεις κάποιον ότι αξίζει να γίνει. Διαφορετικά δε φτάνει στον κόσμο έξω. Και η διαφορά με την τηλεόραση είναι ότι η τελευταία έχει την ικανότητα να προσεγγίζει εύκολα μεγάλο κομμάτι του κοινού, συμπληρώνει η Καλλίνα.
Ζω στην Ελλάδα από το 1985 , όταν και μου ανατέθηκε από τις ΗΠΑ να έρθω στη βάση της Πολεμικής Αεροπορίας της Αμερικής στο Ελληνικό. Από την πρώτη μέρα συνειδητοποίησα ότι είχα φτάσει κάπου ξεχωριστά!

Ο Αμερικάνος Ζεϊμπέκικο 


Στο casting «έσκισε», αφού ήταν ακριβώς αυτό που ζητούσαν! Ένας χαριτωμένος Αμερικάνος, με ανοιχτόχρωμα χαρακτηριστικά, που συμβαδίζει με τα στερεότυπα του κλασικού τουρίστα και ο οποίος χορεύει και δε χορεύει ζεϊμπέκικο. Ο Scott, όπως είναι το πραγματικό του όνομα, δηλώνει ενθουσιασμένος με τη ζωή του στην Ελλάδα, τη συμμετοχή του στη διαφήμιση και το αποτέλεσμα αυτής της καλής δουλειάς που τώρα απολαμβάνει με ένα επιπλέον προφίλ στο facebook ως Amerikanos Zeibekiko…
Ζω στην Ελλάδα από το 1985 , όταν και μου ανατέθηκε από τις ΗΠΑ να έρθω στη βάση της Πολεμικής Αεροπορίας της Αμερικής στο Ελληνικό. Από την πρώτη μέρα συνειδητοποίησα ότι είχα φτάσει κάπου ξεχωριστά! Η αγάπη μου για την Ελλάδα ξεκίνησε από τα μικρά χωριά της Βορείου Ελλάδας και από αυτά των νησιών του Αιγαίου, που με εντυπωσίασαν με τη ζεστασιά τους, τη φιλοξενία και το πόσο φιλικοί ήταν οι άνθρωποι που γνώριζα! Και φυσικά το πόσο ελκυστικές είναι οι Ελληνίδες γυναίκες… Ήξερα ότι ήταν γραφτό να συναντήσω και να γνωρίσω μία Ελληνίδα! Όπως κι έγινε! Έτσι στην ερώτηση τι με κράτησε στην Ελλάδα, θα σου πω η γυναίκα μου και ο ωραίος τρόπος ζωής αυτής της χώρας.

Γιατί πιστεύεις ότι σε διάλεξαν;

Έχω αυτό το tourist look, νομίζω! Δε μπορώ να είμαι σίγουρος, αλλά πιστεύω πως δε με διάλεξαν για το καλό μου ζεϊμπέκικο. Για το κακό μου ίσως… Έτσι ώστε να προσεγγίσω και πιο εύκολα το χιουμοριστικό part του concept. Mπορεί βέβαια και για την ομορφιά μου, τι να πω; (γέλια)

Πως έγινε η επαφή για τη διαφήμιση;


Έχω ένα φίλο που είχε κάνει παλιά διαφημίσεις για την Aegean Airlines και μου πρότεινε να δώσω τα στοιχεία μου στο casting agency αφού συχνά προκύπτει σχετική ανάγκη. Εγώ του απάντησα.. «Με έχεις δει πως έχω γίνει τελευταία; Δεν είμαι μοντέλο!» Ε, μετά μου εξήγησε πως πολλές φορές ψάχνουν ξένους ηθοποιούς κι έτσι έδωσα τα στοιχεία μου και με βρήκαν.

Χορεύεις ζεϊμπέκικο κι άλλους ελληνικούς χορούς; 

Κοίτα, μετά τη διαφήμιση έχω μία παραπάνω εμπειρία! (γέλια) Μέχρι ένα σημείο οι ελληνικοί χοροί με ενδιαφέρουν, αφού είμαι παντρεμένος με Ελληνίδα και έχω μία κόρη που λατρεύει τους παραδοσιακούς ελληνικούς χορούς.

Τα σχόλια που άκουσες μετά τη διαφήμιση;


Σε γενικές γραμμές, έζησα αυτά τα πέντε λεπτά δόξας! Η αντίδραση του κοινού ήταν κυρίως θετική, με τον κόσμο να με ρωτάει αν είμαι ο «Τssss guy» και να μου ζητούν να βγάλουμε φωτογραφίες. Το μόνο αρνητικό σχόλιο που διάβασα σχετικά ήταν ότι γιατί δεν πήραν κάποιον Έλληνα για το δικό μου ρόλο. Μα δε νομίζω πως υπάρχουν τόσοι πολλοί Έλληνες να μου μοιάζουν…

Τι θυμάσαι πιο πολύ από αυτή την εμπειρία;
Ένιωθα λες και ήμουν στα σύννεφα! Το αστείο ήταν πως έφυγα από το σπίτι μου ντυμένος τυπικά ελληνικά και ξαφνικά μεταμορφώθηκα σε έναν τουρίστα με άσπρες κάλτσες και αθλητικά παπούτσια.
Από τη στιγμή που έφτασα στα γυρίσματα μέχρι το τέλος, ήξερα ότι συμμετείχα σε κάτι πολύ ξεχωριστό! Ο σκηνοθέτης Μπάμπης Μακρίδης με την ομάδα του, το ντουέτο μου Γιώργος Ανδρισάκης που έκανε το σερβιτόρο και η Χαρά Δελέκου από την Aegean Airlines μού φέρθηκαν υπέροχα και ήμουν σαν μέλος της οικογενείας Aegean/Soho Square.

Κατάγεσαι από;


Southern California!!!

Τι λένε οι Αμερικάνοι φίλοι σου για την Ελλάδα και την κρίση;

Οι περισσότεροι έχουν περιέργεια για το τι γίνεται. Μου λένε πόσο τυχερός είμαι που ζω στην Ελλάδα και με ρωτούν αν είναι ασφαλής η ζωή εδώ με όλα αυτά που ακούν. Τους εξηγώ πως τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης συχνά υπερβάλλουν, όπως συμβαίνει παντού, και πως εδώ είμαι το ίδιο ασφαλής- αν όχι περισσότερο- με κάθε μεγάλη πόλη της Αμερικής.

Τι σου αρέσει και τι όχι στο ελληνικό lifestyle;


Αυτό που μου αρέσει περισσότερο είναι ότι μπορώ ό, τι ώρα θέλω να πάρω το αγαπημένο μου φαγητό και να το απολαύσω με μία μπύρα και μουσική στην παραλία. Αυτό που δε μου αρέσει πολύ είναι ότι το κάπνισμα επιτρέπεται σε όλους τους χώρους, αλλά σέβομαι τη δημοκρατία και το γεγονός ότι το κάπνισμα στην Ελλάδα είναι πολύ διαδεδομένο. Άρα εγώ ανήκω στη μειονότητα! Μου αρέσει η ζωή εδώ αλλά θα μου άρεσε περισσότερο αν έπειθα τη γυναίκα μου να μετακομίσουμε στην Κρήτη, τη Σκόπελο, την Πάτμο, την Τήνο ή στο αγαπημένο μου νησί την Ικαρία!»



Θα ήθελες να επιστρέψεις κάποια στιγμή στην Αμερική;


Επισκέπτομαι κάποιες φορές το χρόνο την οικογένειά μου στην Αμερική και η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει στο μέλλον… Το μόνο σίγουρο είναι ότι τόσο η χώρα μου η Αμερική όσο και η «υιοθετημένη» χώρα μου η Ελλάδα, παίζουν σημαντικό ρόλο στη ζωή μου.

Ποια είναι τα πλάνα τώρα;

Πιστεύω στο «Ζήσε το σήμερα»! Αν μπορώ να δανειστώ τη φράση του Aλέξη Ζορμπά «Σκέφτεσαι πολύ. Αυτό είναι το πρόβλημα. Οι έξυπνοι άνθρωποι και οι μπακάληδες τα ζυγίζουν όλα». Το δικό μου όνειρο είναι μία μέρα να ζήσω μόνιμα σε κάποιο ελληνικό νησί και να μη ζυγίζω τίποτα…
onalert.gr/greekreporter.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook