Νέες διαστάσεις παίρνει το μυστήριο σχετικά με την εξαφάνιση του ναζιστή συλλέκτη έργων τέχνης, Κορνέλιους Γκούρλιτ. Πρόκειται για τον ηλικιωμένο στο διαμέρισμα του οποίου πρόσφατα εντοπίστηκαν 1.406 πίνακες ζωγραφικής διάσημων καλλιτεχνών. Νέα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι είναι ζωντανός και μένει στο παλιό του διαμέρισμα.

Ο Κορνέλιους Γκούρλιτ, ο άνθρωπος που έκρυψε ένα ολόκληρο ναζιστικό θησαυρό από χαμένα αριστουργήματα στο διαμέρισμά του στο Μόναχο, είναι ακόμα ζωντανός και μένει στην ίδια διεύθυνση, σύμφωνα με δύο διαφορετικές αναφορές του Paris Match αλλά και του Der Spiegel.

Δημοσιογράφοι από το γαλλικό περιοδικό Paris Match, ισχυρίζονται ότι είδαν τον Κορνέλιους Γκούρλιτ σε ένα τοπικό εμπορικό κέντρο αφού πρώτα τον είδαν να βγαίνει από το μοντέρνο διαμέρισμά του στην περιοχή Schwabing του Μονάχου. Σύμφωνα με το περιοδικό ο Γκούρλιτ αρνήθηκε να παραχωρήσει συνέντευξη με την αινιγματική φράση: "Η έγκριση που έρχεται από τη λάθος πλευρά είναι το χειρότερο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί".

Η εικόνα που συνοδεύει το άρθρο δείχνει έναν ηλικιωμένο άνδρα με όμορφα χτενισμένα μαλλιά να σπρώχνει το καρότσι του σούπερ μάρκετ. Το περιοδικό Paris Match που εστιάζει κυρίως στις Ευρωπαϊκές βασιλικές οικογένειες, περιέγραψε τον Γκούρλιτ με μια "κομψή συμπεριφορά" ενώ τα "διαπεραστικά μπλε μάτια του, ήταν γεμάτα φόβο και θυμό".

Σύμφωνα με το Focus, ο πατέρας του 80χρονου, που φυλούσε τους πίνακες αυτούς στο διαμέρισμά του, ήταν ένας διάσημος Γερμανός συλλέκτης, ο Χίλντεμπραντ Γκούρλιτ, ο οποίος είχε αγοράσει τους πίνακες τις δεκαετίες του '30 και του '40.

Τα έργα αυτά τα είχαν είτε κατασχέσει οι Ναζί από Εβραίους και τα είχαν στην συνέχεια πουλήσει, είτε είχαν πωληθεί σε χαμηλές τιμές από Εβραίους που προσπαθούσαν να γλιτώσουν την ζωή τους από τους Ναζί. Είτε ακόμη είχαν κατασχεθεί από το Τρίτο Ράιχ επειδή θεωρούνταν "εκφυλισμένη τέχνη" - σε αντίθεση με την επίσημη τέχνη που εκτιμούσε ο Χίτλερ - και είχαν πωληθεί επίσης στην συνέχεια από τους Ναζί.

Εν τω μεταξύ, μια επιστολή υπογεγραμμένη από τον Κορνέλιους Γκούρλιτ δημοσιεύτηκε στο γερμανικό Der Spiegel και φαίνεται να υποστηρίζει τη θεωρία πως ο Γκούρλιτ συνεχίζει να ακολουθεί την παλιά ρουτίνα του, παρά το σάλο που έχει προκληθεί με τους χαμένους πίνακες ζωγραφικής.

Η επιστολή που φέρει ημερομηνία 4 Νοεμβρίου και έχει αποσταλεί από τη διεύθυνση που βρέθηκαν τα έργα τέχνης, ζητά από το περιοδικό να μην αναφερθεί ξανά στο όνομά του.

Φαίνεται πως ο 80χρονος μπέρδεψε το Der Spiegel, το μεγαλύτερο σε πωλήσεις περιοδικό της Γερμανίας, με το αντίπαλό του περιοδικό Focus, που έφερε στη δημοσιότητα την ιστορία. Τη Δευτέρα, όταν ο Γκούρλιτ έγραψε το γράμμα του, το Der Spiegel δεν είχε ακόμη δημοσιεύσει το άρθρο του για τον εντοπισμό των πανάκριβων έργων τέχνης.

Την Τρίτη, οι Βαυαρικές τελωνειακές αρχές δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν που βρίσκεται ο Γκούρλιτ, τροφοδοτώντας τις εικασίες πως μπορεί να είναι νεκρός. Μέχρι στιγμής δεν έχει εκδοθεί ένταλμα σύλληψης του Γκούρλιτ, αν και πολλοί θα αναζητήσουν απαντήσεις από τον ίδιο τις προσεχείς εβδομάδες.

Οι πληροφορίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα μέχρι τώρα από τις αρχές έχουν εγείρει μέχρι στιγμής περισσότερα ερωτήματα από τις απαντήσεις. Παραμένει ασαφές το πόσα από τα έργα αυτά είχαν λεηλατηθεί από τους Ναζί ή είχαν κατασχεθεί από τις Εθνικές Πινακοθήκες ως "εκφυλισμένη τέχνη".

Σε μια ακόμη επιχείρηση της αστυνομίας, το Σάββατο, κατασχέθηκαν ακόμη 22 έργα τέχνης από ένα διαμέρισμα κοντά στην Στουτγάρδη, που ανήκει στον Νικολάους Φράσλε, τον κουνιάδο του Κορνέλιους Γκούρλιτ.

news247.gr