Πολλοί από εμάς στηριζόμαστε σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία για τις καθημερινές μας εργασίες, αλλά η ίδια η τεχνολογία θα μπορούσε να "κλέψει" τη δουλειά μας και η αλλαγή αυτή θα μπορούσε να συμβεί πολύ πιο γρήγορα απ' ό,τι νομίζουμε.

Ο ισχυρισμός αυτός διατυπώνεται από έναν εμπειρογνώμονα στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ο οποίος προβλέπει πως, στα επόμενα 5 χρόνια, οι άνθρωποι οι οποίοι κάνουν δουλειές γραφείου, θα αντικατασταθούν πλήρως από τα ρομπότ.

Η ιδέα ότι τα ρομπότ μια μέρα θα είναι σε θέση να κάνουν όλες τις εργασίας χαμηλής ειδίκευσης δεν είναι νέα, αλλά ο Andrew Anderson, διευθύνων σύμβουλος του Ηνωμένου Βασιλείου στην εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης  "Celaton" , εξηγεί ότι ο ρυθμός αυτός αυξάνει ραγδαία.

«Φοβάμαι ότι είναι πλέον μια πραγματικότητα, οι περισσότεροι υπάλληλοι γραφείου θα εξαφανιστούν. Αυτό θα έχει σοβαρές επιπτώσεις για τις θέσεις εργασίας, αλλά η τεράστια τεχνολογική πρόοδος που σημειώνεται καθημερινά, βοηθάει τα ρομπότ να σκέφτονται, να μαθαίνουν και να ενεργούν όπως οι άνθρωποι» τόνισε.

«Για παράδειγμα, μπορεί να πραγματοποιήσουν πολλές διοικητικές εργασίες γρήγορα και αυτόματα, ενώ τα τελευταία μοντέλα είναι επίσης σε θέση να λαμβάνουν αποφάσεις που παραδοσιακά λαμβάνονταν από τους ανθρώπους» συμπλήρωσε.

Ο Άντερσον είπε ότι η εταιρεία του έχει την ευθύνη για την αξιολόγηση της βιομηχανίας και διαπίστωσε ότι ο ρυθμός της αλλαγής επιταχύνεται.

Νωρίτερα μέσα στο έτος, η εταιρεία τεχνολογίας IBM μετέτρεψε τον υπερυπολογιστή της, Watson, σε τηλεφωνικό κέντρο. Η τεχνητή νοημοσύνη του συστήματος του υπολογιστή ανέλαβε το ρόλο του υπεύθυνου εξυπηρέτησης πελατών! Ρομπότ χρησιμοποιούνται επίσης από την αστυνομία και το στρατό για την εξουδετέρωση βομβών.

Οι φοιτητές από το Πανεπιστήμιο Cornell δημιούργησαν ένα ρομπότ, που μπορεί να φέρει τρόφιμα και ποτά, να κάνει τις δουλειές του σπιτιού και να εκτελέσει άλλες καθημερινές εργασίες.

Τα μηχανήματα μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την παραγωγικότητα και, συνεπώς, τη μείωση του κόστους. Μπορούν να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών, αλλά και την αποτελεσματικότητα.

Αλλά όλα αυτά τα πλεονεκτήματα έχουν κάποιο κόστος. Σύμφωνα με μια έκθεση που κατατέθηκε πέρυσι από την Επιτροπή του Ηνωμένου Βασιλείου για την απασχόληση και τις δεξιότητες, η μεγαλύτερη απώλεια θέσεων εργασίας μεταξύ 2010 και 2020 προβλέπεται για τις διοικητικές θέσεις, και τους υπαλλήλους γραφείου όπου αναμένεται ανέλθουν σε 387.000.

Μέχρι το 2025, οι μηχανές θα είναι σε θέση να μαθαίνουν, να προσαρμόζουν, να ασκούν την δική τους κρίση...

protothema.gr