Χρηματοδοτήσεις συνολικού ύψους 23 δισ. ευρώ για έργα στον τομέα των μεταφορών προβλέπει ο κανονισμός για την "Αναθεώρηση των ΔιευρωπαΪκών Δικτύων μεταφορών" που ενεκρίθη σήμερα από την ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με εισηγητή τον ευρωβουλευτή της Ν.Δ. Γιώργο Κουμουτσάκο.

Ο κανονισμός προβλέπει τη δημιουργία ενος νέου χρηματοδοτικού εργαλείου, το οποίο ονομάζεται "Συνδέοντας την Ευρώπη" και θα χρηματοδοτεί έργα σε συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στο πλαίσιο του νέου σχεδιασμού ο οποίος αποφασίστηκε και θα υλοποιηθεί τα επόμενα 15 χρόνια. 

Παρουσιάζοντας τον κανονισμό σε δημοσιογράφους στο Στρασβούργο ο κ. Κουμουτσάκος είπε ότι η Ελλάδα μπορεί να επωφεληθεί από το νέο κανονισμό, αναπτύσσοντας ένα νέο ρόλο ως ιδιαίτερα κρίσιμο διαμετακομιστικό κέντρο καθώς το κέντρο βάρους των εμπορικών ροών της Ευρώπης μεταφέρεται και αναβαθμίζονται συνεχώς οι σχέσεις και οι εμπορικές ροές μεταξύ Ευρώπης, Ασίας, των χωρών του Περσικού Κόλπου, τις αραβικές χώρες.

Για την Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Κουμουτσάκο, η υποστήριξη θα εστιαστεί σε έργα υποδομής για σιδηροδρόμους, όπως επίσης και σε έργα για τη βελτίωση των οδικών συνδέσεων με τις γειτονικές χώρες. Προτεραιότητα θα δοθεί στο ελληνικό τμήμα του «Διαδρόμου Ανατολής-Μεσογείου: Λευκωσία - Πειραιάς - Θεσσαλονίκη - Μπουργκάς - τουρκικά σύνορα - Αμβούργο/Ροστόκ» και της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας Οδού».

Τα κύρια λιμάνια της Ελλάδας μπορούν να επωφεληθούν επίσης από τις δυνατότητες του εργαλείου «Συνδέοντας την Ευρώπη». Στόχος θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των χερσαίων συνδέσεων, καθώς και η ανάπτυξη ή/και βελτίωση συνδέσεων με άλλα ευρωπαϊκά και διεθνή λιμάνια που χρησιμοποιούν τις «Λεωφόρους της Θάλασσας».

newmoney.gr