Η Honda Motor Co. έδωσε στη δημοσιότητα τα πρώτα τεχνικά χαρακτηριστικά του UNI-CUB β, μίας μονότροχης συσκευής ατομικής μετακίνησης, η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα στο Tokyo Motor Show, στις 22 Νοεμβρίου.

Πρόκειται για ένα όχημα που ισορροπεί μόνο του και μπορεί να κινηθεί προς όλες τις κατευθύνσεις μέσω του πατενταρισμένου συστήματος Honda Omni Traction Drive System.

Το σύστημα αποτελεί προϊόν της πολύχρονης έρευνας για την αντιγραφή του ανθρώπινου βαδίσματος από το ανθρωποειδές της εταιρείας, γνωστότερο ως ASIMO.

Η τεχνολογία που αναπτύχθηκε επιτρέπει στον αναβάτη του UNI-CUB να κινείται εμπρός, πίσω, πλάγια και διαγώνια με απλή μεταφορά του βάρους του προς την επιδιωκόμενη κατεύθυνση --στην ουσία με τη μετακίνηση του κέντρου βάρους του δηλαδή.

Η συσκευή προορίζεται για χρήση σε κλειστούς κτηριακούς χώρους και άρα δεν είναι ανταγωνιστική προς άλλα οχήματα προσωπικής μετακίνησης όπως π.χ. το Segway.

Πρώτη εφαρμογή της τεχνολογίας σε μονόροδο ήταν το U3-X, που είχε παρουσιαστεί στο Tokyo Motor Show του 2011. Ύστερα, πέρσι τον Μάιο ήρθε το UNI-CUB, το οποίο στη συνέχεια η Honda υπέβαλε σε πολλές δοκιμές και πιστοποιήσεις, σε συνεργασία με το Εθνικό Μουσείο Νέων Επιστημών και Καινοτομίας (Miraikan).

Το UNI-CUB β αποτελεί τη δεύτερη, εξελιγμένη έκδοση του UNI-CUB, στην οποία έχουν ενσωματωθεί πολλές βελτιώσεις με βάση τις γνώμες των χρηστών και την ανάλυση των δεδομένων των διαφόρων δοκιμών.

Έχει μικρότερο βάρος και όγκο, η σέλα του είναι χαμηλότερη, τα υλικά και η σχεδίαση πιο προηγμένα και η χρηστικότητά του αυξημένη. Πάντως από αισθητικής απόψεως, με τις πολλές αλλαγές το όχημα θυμίζει πιγκουΐνο, γεγονός που ερευνάται κατά πόσο είναι τυχαίο…

Με το νέο μοντέλο η Honda προχωρεί ένα ακόμη βήμα στην ανάπτυξη των εξωτικών συσκευών ατομικής μετακίνησης. Παρουσιάζοντας το UNI-CUB β θέλει να εξετάσει τις εμπορικές προοπτικές των συσκευών αυτών. Για αυτό έχει οργανώσει ήδη την επινοικίασή του με leasing σε μεγάλες εταιρείες και οργανισμούς ανά την Ιαπωνία.

Το ενδιαφέρον χρήσης από τέτοιους μεγάλους πελάτες θα κρίνει και το αν θα περάσει τελικά στην παραγωή ή όχι.

Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του UNI-CUB β
Μέγεθος: (Μ x Π x Υ) 510 x 315 x 620χιλ.
Ύψος σέλας: 620χιλ.
Βάρος: 25 κιλά
Τύπος μπαταρίας: Ιόντων λιθίου
Μέγιστη ταχύτητα: 6χαω
Αυτονομία: 6χλμ. Με ταχύτητα 4χαω, 90 λεπτά
Περιβάλλον χρήσης: ελεύθεροι εσωτερικοί χώροι





















newsbeast.gr