Οι διαφημίσεις στο Facebook κερδίζουν όλο και περισσότερο μία θέση στο προωθητικό πλάνο των προϊόντων / υπηρεσιών και υπάρχουν και για αυτές συμβουλές για καλύτερα αποτελέσματα. Κάποιοι ειδικοί λένε ότι ορισμένα στοιχεία των εικόνων των Facebook διαφημίσεων (ad images) μπορούν να «απογειώσουν» ή να «χαλάσουν» μια καμπάνια.

Παρακάτω μπορούμε να δούμε σε γενικές γραμμές, ποια είναι τα είδη των εικόνων που οδηγούν τις διαφημίσεις του Facebook σε καλύτερα αποτελέσματα:

Ευτυχισμένες γυναίκες

Οι καλύτερες εικόνες για χρήση σε διαφήμιση στο Facebook είναι οι χαρούμενες γυναίκες, γυναίκες που δείχνουν ευτυχισμένες, ελεύθερες και κοιτάζουν απευθείας την κάμερα! Το ίδιο και οι εικόνες των γυναικών που έχουν τα χέρια τους χαρούμενες στον αέρα.

Τέτοιες φωτογραφίες γυναικών μπορούν να «δέσουν» με σχεδόν οποιοδήποτε προϊόν, όπως η υγιεινή διατροφή, η ευεξία, κλπ. Ακόμα και οι τράπεζες θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν μια εικόνα από μια ευτυχισμένη γυναίκα, συνδυάζοντάς την με την ιδέα του ότι είναι χαρούμενη γιατί μπορεί να έχει ελευθερία κινήσεων με μία πιστωτική ή επειδή κατάφερε να έχει ένα στεγαστικό δάνειο νωρίτερα.

Πολύχρωμα Logos

Γιατί τα λογότυπα συμβάλουν στο να έχει η καμπάνια καλά αποτελέσματα; Εδώ, το κλειδί φαίνεται να είναι η άμεση συσχέτιση στο μυαλό των χρηστών με το αγαπημένο τους προϊόν και η επανάληψη με την πάροδο του χρόνου. Αν για παράδειγμα κάποιος έχει πάθος με ένα συγκεκριμένο άθλημα, ένα κορυφαίο brand εξοπλισμού γι αυτό το άθλημα, θα μπορούσε πραγματικά να επωφεληθεί, απλά δείχνοντάς το λογότυπό του κάθε τόσο σε μια περίοδο μηνών ή ακόμη και χρόνων.

Πρόσφατα, οι ειδικοί λένε ότι τα λογότυπα βοηθούν ιδιαίτερα τις καμπάνιες και αυτό είναι πιθανό επειδή οι διαφημιστές έχουν αρχίσει και υλοποιούν όλο και πιο σωστά τέτοιες στρατηγικές. Όσοι καταλαβαίνουν το μακροπρόθεσμο όφελος της ανάκλησης της μάρκας από τους καταναλωτές, εντυπωσιάζονται ιδιαίτερα με την ικανότητά του Facebook να χτίζει brand awareness σε κοινό οποιουδήποτε μεγέθους.

Δοκιμάστε τα λογότυπα που είναι πολύχρωμα και ελκυστικά. Εάν το λογότυπο της εταιρείας σας είναι βαρετό ή απλό, μπορεί να αποκτήσει χρώμα με την προσθήκη ενός πολύχρωμου περιγράμματος, φόντου ή κειμένου. Σίγουρα αποφύγετε το μπλε και το λευκό, αφού αυτά τα χρώματα δεν ξεχωρίζουν καθόλου από τα χρώματα του Facebook.
Ακόμα και οι εικόνες του ίδιου του προϊόντος δεν έχουν όσο καλά αποτελέσματα έχουν τα πολύχρωμα λογότυπα!

Εικόνες με κείμενο (κείμενο προτροπής, call to action) είναι ακόμα πιο αποτελεσματικές από αυτές χωρίς κείμενο. Σε γενικές γραμμές, οι διαφημίσεις που δίνουν στο κοινό κάποιο λόγο να ανταποκριθεί είναι πιο αποτελεσματικές από τις «απλές» διαφημίσεις. Έτσι π.χ. είναι καλύτερα από το να ενημερώνουμε τον κόσμο για τις λογιστικές υπηρεσίες που προσφέρουμε, να τους δίνουμε και ένα λόγο να τις χρησιμοποιήσουν άμεσα: τέλος του φορολογικού έτους και προσφορά ειδικών υπηρεσιών ή μία online προσφορά ενεργή για 3 μέρες μόνο.

Headshots – Φωτογραφίες Προσώπων

Αυτές λειτουργούν καλά για παρουσιαστές ή ένα γνωστό πρόσωπο, όπως ο επικεφαλής της εταιρείας. Σε γενικές γραμμές, φωτογραφίες ευτυχισμένων ανθρώπων οι οποίοι κοιτούν απευθείας την κάμερα λειτουργούν ακόμα καλύτερα.

Για παράδειγμα, φωτογραφίες που δείχνουν έναν ομιλητή να μιλάει κάνοντας εκφραστικές χειρονομίες τείνουν να έχουν καλά αποτελέσματα. Υποσυνείδητα, οι άνθρωποι που βλέπουν αυτές τις εικόνες θέλουν να ακούσουν ό, τι ο ομιλητής έχει να τους πει!
Κάντε ένα test:

Τα κοντινό πλάνα στις εικόνες λειτουργούν καλύτερα γι αυτό προσπαθήστε να μην τις φορτώνεται με πολλά αντικείμενα. Μια καλή ιδέα είναι να απομακρυνθείτε από τον υπολογιστή σας και να δείτε αν μπορείτε ακόμα να δείτε την εικόνα σας με σαφήνεια στο μέγεθος 110 x 80. Αν όχι, διαλέξτε μία άλλη!

Τέλος, μερικές γενικές συμβουλές για τη διαφήμιση στο Facebook:

1.Μια αίσθηση «έκτακτης ανάγκης» λειτουργεί καλά στις Facebook διαφημίσεις. Το κοινό θα κάνει «κλικ» όταν δεν βλέπει μία διαφήμισή συχνά και νομίζει ότι μπορεί να μην την ξαναδεί. Συμπέρασμα: στο Facebook δεν χρειάζεται να επιλέγει κανείς πάντα το maximum bid rate! Μειώνοντας τα impressions, οι διαφημίσεις εμφανίζονται λιγότερο συχνά και μπορεί έτσι να κερδίζουν περισσότερα κλικς.

2.Όπως και με τη διαφήμιση στη Google, ο στόχος μιας Facebook διαφήμισης είναι να αποσπάσει την προσοχή των χρηστών και να τους προσελκύσει να κάνουν «κλικ». Διαφημίσεις που παρακινούν τους χρήστες να κάνουν κάτι (ξεκάθαρο call to action) ή μια έξυπνη λεζάντα λειτουργούν καλύτερα από τις διαφημίσεις χωρίς «σκοπό». Είναι καλύτερα οι διαφημίσεις να αφορούν εκπτώσεις ή κάτι για το οποίο το κοινό θα ήθελε να πληροφορηθεί, από το να προσπαθούν απλά να οδηγούν τους χρήστες σε ένα site, στο οποίο τελικά δεν θα ξέρουν γιατί κατέληξαν και άρα θα αδιαφορήσουν.

3. Αξίζει να δοκιμάζει κανείς πολλές εικόνες στις διαφημίσεις ταυτόχρονα. Οι ειδικοί προτείνουν 7 με 10 εικόνες ανά καμπάνια.

4.Μην απογοητεύεστε από χαμηλά ποσοστά επίτευξης στόχου των διαφημίσεων (conversion rates, όπως ο αριθμός συμμετεχόντων σε ένα διαγωνισμό). Μέσος όρος conversion rate στο FB είναι περίπου 0,02%. Conversion rates του εύρους 0,4% έως 0,5% θεωρούνται πολύ καλά!

blog.vrisko.gr