Στην εποχή των apps, των smartphones και των tablet, η παρουσία της καταχώρησης μίας εταιρείας ή ενός επαγγελματία στις φορητές συσκευές δεν θα πρέπει να θεωρείται προαιρετική, αλλά αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής εταιρικής επικοινωνίας της.

 Η ικανότητά σας να επικοινωνείτε τα στοιχεία σας σε περιβάλλον mobile, να διασφαλίσετε μία όσο το δυνατόν πιο καλή εμπειρία για τον χρήστη και τελικά να πετύχετε νέες πωλήσεις μέσω smartphones ή tablets, εξαρτάται από το πόσο κατανοείτε το περιβάλλον του mobile και τα συστατικά μίας επιτυχημένης παρουσίας.

Ακολουθεί ένας σύντομος οδηγός για να επιβιώσετε στα μονοπάτια του mobile marketing.

Γιατί είναι σημαντικό το mobile

Υπάρχει μία όλο και αυξανόμενη ζήτηση από τους καταναλωτές για εύρεση τοπικών επιχειρήσεων μέσω του smartphone τους. Σχεδόν το 61% των χρηστών smartphone χρησιμοποιεί τη φορητή συσκευή του για να κάνει αναζητήσεις τοπικών επαγγελματιών ή επιχειρήσεων, σύμφωνα με έρευνα της comScore.

Η πλειοψηφία αυτών των χρηστών δήλωσε έτοιμη να αγοράσει: το 72% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε πως κατά τη διάρκεια της πιο πρόσφατης αναζήτησης από το smartphone του, αγόρασε κάποιο προϊόν ή υπηρεσία.

Άρα, το περιβάλλον των φορητών συσκευών είναι το μέρος όπου βρίσκονται οι πελάτες σας και εκεί που θα πρέπει και εσείς να πάτε.

Μηχανές αναζήτησης ή εφαρμογές; Δοκιμάστε και τα δύο

Ο τρόπος που οι καταναλωτές ψάχνουν τις τοπικές επιχειρήσεις στις κινητές συσκευές τους διαφέρει. Αν και πολλοί βασίζονται στις μηχανές αναζήτησης για να βρουν το site ή πληροφορίες για μία τοπική επιχείρηση, σχεδόν οι μισοί (49%) από αυτούς χρησιμοποιούν εφαρμογές (apps) μηχανών αναζήτησης, σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα.

 Καθώς λοιπόν οι χρήστες-πιθανοί πελάτες χρησιμοποιούν διάφορα κανάλια για να σας βρουν, πρέπει να βρίσκεστε σε όσες το δυνατόν περισσότερες πλατφόρμες γίνεται, μπροστά στον κίνδυνο να τους χάσετε από τους ανταγωνιστές σας.

Φτιάξτε το site σας για χρήση σε φορητές συσκευές

Ακόμα και αν ο χρήστης καταφέρει να βρει το site σας στην κινητή του συσκευή, πρέπει να μπορεί με ευκολία να δει οτιδήποτε τον ενδιαφέρει στη μικρή οθόνη του tablet ή του smartphone του.

Πρόσφατα, η Google δημιούργησε την πρωτοβουλία “Go Mo” που ενθαρρύνει τους χρήστες να φτιάξουν φιλικά προς τις κινητές συσκευές websites, δηλαδή με προδιαγραφές για να φαίνονται καλύτερα σε οθόνη φορητής συσκευής, με κείμενο ευανάγνωστο και μεγάλα «κουμπιά» για να πλοηγούνται εύκολα οι χρήστες μέσα από μία touch screen οθόνη.

Η πρωτοβουλία αυτή αναφέρει πολλές έρευνες που δείχνουν πως οι χρήστες περιμένουν από τις επιχειρήσεις να διαθέτουν websites για χρήση μέσα από την κινητή τους συσκευή και ότι κάτι τέτοιο παίζει σημαντικό ρόλο στο αν ο χρήστης θα ενδιαφερθεί περαιτέρω για την επιχείρηση.

Μερικά από τα σημαντικότερα αποτελέσματα των ερευνών περιλαμβάνουν:

Το 71% των χρηστών περιμένει ένα mobile site να φορτώνει το ίδιο γρήγορα με ένα desktop site, σύμφωνα με έρευνα του 2011 από την Copuware.

Το 57% των χρηστών δεν θα πρότεινε ένα κακοφτιαγμένο mobile site, ενώ το 40% προτίμησε κάποιο ανταγωνιστικό site μετά από μία κακή εμπειρία με το mobile site μίας εταιρείας, σύμφωνα με την ίδια έρευνα.

Σχεδόν 1 στις 5 επισκέψεις στο φιλικό προς κινητές συσκευές site μίας μικρής επιχείρησης, καταλήγει σε επικοινωνία με την επιχείρηση, σύμφωνα με στοιχεία της DudaMobile, κατασκευάστριας εταιρείας εφαρμογών που συμμετέχει στην πρωτοβουλία με τη Google.

Τι πρέπει να προσέξετε όταν φτιάχνετε το mobile site σας:

Το GoMo αναφέρει τα παρακάτω 10 στοιχεία-κλειδιά για ένα καλό mobile website:

1. Να είστε σύντομοι και περιεκτικοί: οι χρήστες των φορητών συσκευών δεν έχουν πολύ χρόνο στη διάθεσή τους, γι αυτό βάλτε προτεραιότητες στο περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά του site σας, με βάση αυτό που χρειάζονται και αποζητούν συνήθως οι χρήστες του είδους, χρησιμοποιώντας σύντομα κείμενα με bullets και συμπιέζοντας τις εικόνες σας για να φορτώνουν γρήγορα.
2. Απλοποιήστε την πλοήγηση: κάντε όσο το δυνατόν πιο απλή την πλοήγηση και προσθέστε δυνατότητα αναζήτησης, ώστε οι χρήστες να βρίσκουν εύκολα αυτό που ζητούν στο site σας.
3. Κάντε τους χρήστες να παίζουν το site σας στα δάχτυλα: σχεδιάστε το site με μεγάλα «κουμπιά», τα οποία θα πατούν εύκολα οι χρήστες για να περιηγηθούν.
4. Ορατότητα: χρησιμοποιήστε έντονες αντιθέσεις χρωμάτων μεταξύ κειμένου και background, ώστε το περιεχόμενό σας να φαίνεται με ευκολία.
5. Περιεχόμενο για όλους: κάντε το site σας ευανάγνωστο σε όλες τις φορητές συσκευές (π.χ. μην χρησιμοποιείτε εφαρμογές Flash).
6. Ευχρηστία: δημιουργήστε ένα απλό και εύχρηστο περιβάλλον για το χρήστη που θέλει να αγοράσει κάτι ή να επικοινωνήσει μαζί σας.
7. Φέρτε τους χρήστες κοντά σας: συμπεριλάβετε μια λειτουργία που επιτρέπει στους χρήστες να σας βρουν προσθέτοντας πλήρη στοιχεία διεύθυνσης, χάρτη και λοιπά στοιχεία επικοινωνίας στην αρχική σελίδα.
8. Προσθέστε όσες περισσότερες από τις λειτουργίες του desktop site σας στο mobile.
9. Αυτοματοποιήστε τη διαδικασία εμφάνισης του mobile site, προσθέτοντας προδιαγραφές αναγνώρισης της συσκευής που χρησιμοποιεί ο χρήστης, ώστε να εμφανίζεται αυτόματα η desktop ή η mobile εκδοχή του site σας.
10. Ακούστε τους χρήστες σας και επενδύστε στην επαφή σας μαζί τους, ρωτώντας τους ποια είναι τα στοιχεία του desktop site σας που θα ήθελαν να δουν και στη φορητή συσκευή τους.

Βάζετε τα στοιχεία επικοινωνίας σας ξανά και ξανά σε online καταλόγους επαγγελματιών

Οι online κατάλογοι επαγγελματιών όπως το Vrisko.gr, παίζουν σημαντικό ρόλο στην αναγνωρισιμότητα της φίρμας σας, τόσο σε επίπεδο μηχανών αναζήτησης, καθώς εμφανίζονται πάντα ψηλά στα αποτελέσματά τους όταν κάποιος χρήστης ψάχνει οτιδήποτε στην περιοχή του, όσο και σε επίπεδο εφαρμογών στις φορητές συσκευές, που οι περισσότεροι online κατάλογοι επαγγελματιών διαθέτουν, όπως για παράδειγμα το application του Vrisko.gr.

Επίσης, οι κατάλογοι αυτοί διαθέτουν και ενημερωμένη έκδοση του website τους για φορητές συσκευές, πράγμα που βοηθάει ακόμα περισσότερο την επικοινωνία της επιχείρησής σας μέσα στο mobile περιβάλλον.

Τέλος, μπορείτε πάντα να καταχωρήσετε την επιχείρησή σας σε καταλόγους του Yahoo και το Google Maps και να βρείτε τρόπους να ενισχύσετε την προβολή σας, μέσα από δωρεάν εργαλεία, όπως οι χάρτες ή η προσθήκη οπτικοαουστικού υλικού και τα ειδικά πακέτα διαφήμισης.

Όλοι αυτοί οι τρόποι θα ενισχύσουν την εταιρική σας εικόνα σε περιβάλλον φορητών συσκευών και θα διαπιστώσετε πολύ σύντομα τη δύναμη του νέου αυτού μέσου διαφήμισης.

blog.vrisko.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook