Δέκα χρόνια μετά την τελευταία κυκλοφορία του θρυλικού Beetle, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, ανακοίνωσε πως σταματά την παραγωγή του camper van, την Παρασκευή.

Τέλος εποχής για το φορτηγάκι της Volkswagen

Το τελευταίο Volkswagen Type 2, όπως είναι το επίσημο όνομά του, έχει προγραμματιστεί να βγει από τη γραμμή παραγωγής στο Σάο Μπερνάρντο ντο Κάμπο, της Βραζιλίας, την Παρασκευή, κλείνοντας ένα μεγάλο κεφάλαιο 63 ετών στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ιστορία του φορτηγού - τροχόσπιτου είναι σχεδόν τόσο εντυπωσιακή όσο αυτή του Beetle. Η παγκόσμια δημοτικότητα και των δύο οχημάτων, βοήθησε την VW να γίνει μια παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Συγκεκριμένα, το Beetle ήταν αυτό που γέννησε την εταιρεία που αποτελεί πλέον την τρίτη μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο. Δημιουργήθηκε μετά από απαίτηση του Αδόλφου Χίτλερ, που ήθελε ένα αυτοκίνητο σε λογική τιμή, αξίας περίπου 1.000 Reichsmark, διαθέσιμο σε όλους τους Γερμανούς.

Και από το λειτουργικό «λαϊκό αυτοκίνητο» των Ναζί, μετατράπηκε τελικά στο σύμβολο του γερμανικού μεταπολεμικού οικονομικού θαύματος, ένα έμβλημα της γενιάς των «λουλουδιών» αλλά και γνωστό αστέρι του «Χέρμπι» της κωμωδίας του Walt Disney.

Το φορτηγάκι ξεκίνησε τη ζωή του από έναν Ολλανδό πωλητή αυτοκινήτων, ενώ η παραγωγή του άρχισε τον Μάρτιο του 1950. Ο Γερμανός ειδικός της αυτοκινητοβιομηχανίας, Φερντινάντ Ντουντενχόφερ, δήλωσε πως η επιτυχία του μικρού φορτηγού, γνωστό στη χώρα ως bulli, είναι στενά συνδεδεμένη με το οικονομικό θαύμα της χώρας του τη δεκαετία του '50.

«Οι εργάτες απαιτούσαν ένα χαμηλού κόστους όχημα» δήλωσε.

Αρχικά σχεδιάστηκε για τη μεταφορά εμπορευμάτων ενώ το 1951 το Bulli μετασκευάστηκε σε λεωφορείο για τη μεταφορά ατόμων.

Στη συνέχεια, κατέκτησε τον κόσμο ως η πολιτιστική εικόνα της γενιάς των Hippies, στη δεκαετία του '60 και του '70, κοσμώντας ακόμη και εξώφυλλα δίσκων, όπως του Μπομπ Ντίλαν.

Η ευρωστία του τροχόσπιτου, η χαμηλή τιμή του και η ευκολία επισκευής του, το βοήθησαν να αποκτήσει μια πιστή βάση οπαδών, παρά την έλλειψη της άνεσης και τη σχετικά αργή ταχύτητα.

Όπως όμως τα ελεύθερα πνεύματα της εποχής των χίπιδων, ηρέμησαν και απέκτησαν κοιλιές και κυκλοφορούν με κουστούμια, έτσι και το Bulli είχε αρχίσει να φθίνει τα τελευταία χρόνια.

ethnos.gr