Η Citroen χτίζει σιγά - σιγά τη σειρά «DS» που ξεκίνησε εντυπωσιακά πριν περίπου ένα χρόνο με το DS3. Το δεύτερο βήμα πραγματοποιείται τώρα με το DS4, που πρωτοπαρουσιάστηκε στο σαλόνι του Παρισιού το φθινόπωρο του 2010, ενώ το τρίτο μέλος, το DS5, παρουσιάστηκε στην πρόσφατη έκθεση της Σαγκάης. Βρεθήκαμε στη Βαρκελώνη στη δημοσιογραφική παρουσίαση του αυτοκινήτου που έρχεται να καλύψει το κενό από την απουσία 3θυρης έκδοσης του νέου C4. Όχι, το DS4 δεν είναι 3θυρο, οι σχεδιαστές του όμως έκρυψαν επιμελώς τις δύο πίσω πόρτες ώστε να παραπέμπει σε κουπέ! Ταυτόχρονα το υπερυψωμένο αμάξωμα και οι μεγάλοι τροχοί 19’’ θυμίζουν SUV. Το εμπρός μέρος ακολουθεί σχεδιαστικά το C4, ενώ οι υπόλοιπες γραμμές συμβάλουν στη δυναμική εικόνα του αυτοκινήτου.

Το αποτέλεσμα πάντως είναι μοναδικό στο είδος του, δεδομένων και των συμπαγών διαστάσεων, με το μήκος να περιορίζεται στα 4,27 μ.. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός περνώντας στο εσωτερικό του – ιδίως στις καλύτερα εξοπλισμένες εκδόσεις, με την αίσθηση ποιότητας να είναι διάχυτη και το δέρμα να καλύπτει πέρα από τα καθίσματα, τις πόρτες και τη μεγαλύτερη επιφάνεια του πίνακα οργάνων – παραπέμποντας σε πανάκριβες σπορ κατασκευές. Η αίσθηση ποιότητας δεν αναδεικνύεται μόνο μέσα από τα επιλεγμένα υλικά, αλλά επίσης από τον τρόπο συναρμογής τους, την αίσθηση των χειριστηρίων και βέβαια τη συμπαγή εικόνα που δίνει το αυτοκίνητο στο δρόμο, όπου απουσιάζουν ενοχλητικοί θόρυβοι και κραδασμοί.

Σε αυτή την premium εικόνα συμβάλει και η ποιότητα κύλισης – παρά τους μεγάλους τροχούς, με τη ρύθμιση όμως της ανάρτησης να είναι σφιχτότερη από του C4. Ο οδηγός απολαμβάνει μια πολύ καλή θέση οδήγησης, με το πανοραμικό παρμπρίζ να προσθέτει στην αίσθηση άνεσης, ενώ η ορατότητα περιφερειακά παραμένει πολύ καλή. Στον τομέα των χώρων, οι πίσω επιβάτες δεν θα έχουν την άνεση που προσφέρει ένα σύγχρονο μικρομεσαίο, εντούτοις ένας κανονικού αναστήματος ενήλικας δεν πρόκειται να νιώσει στριμωγμένος. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, τα 370 λίτρα αποσκευών που μπορεί δεχθεί κρίνονται ικανοποιητικά.

Στην παρουσίαση υπήρχε διαθέσιμη η βενζινοκίνητη έκδοση που από 1,6 λίτρα αποδίδει 200 ίππους και η ντίζελ των 160 PS, ενώ τη γκάμα συμπληρώνει ένας πετρελαιοκινητήρας 110 ίππων και οι γνωστοί βενζινοκινητήρες των 120 και 155 ίππων. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το πολύ καλό 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.