Ταχύρρυθμα εντατικά μαθήματα παρακολουθούν οι διοικητές του ΕΣΥ προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της διαχείρισης των δημόσιων νοσοκομείων στην εποχή του μνημονίου.

Την εκπαίδευση των αξιωματούχων του ΕΣΥ έχει αναλάβει το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων (ΕΚΕΠΥ). Στο αμφιθέατρο του Κέντρου προσέρχονται ανά ομάδες οι διοικητές και οι αναπληρωτές διοικητές των νοσοκομείων σε τακτά χρονικά διαστήματα από τον περασμένο Δεκέμβριο οπότε ολοκληρώθηκαν οι τοποθετήσεις τους και ολοκληρώνουν τριήμερες θεωρητικές εκπαιδεύσεις.

Το αυστηρό και σφιχτό διδακτικό πρόγραμμα καθώς και η τήρηση παρουσιολόγιου σύμφωνα με τον διοικητή του ΕΚΕΠΥ, κ. Πάνο Ευσταθίου, υποχρεώνουν τους νεόκοπους διοικητές να βρίσκονται σε εγρήγορση τόσο στη διάρκεια των μαθημάτων όσο και στην εξεταστική διαδικασία που ακολουθεί. Και αυτό, διότι όπως εξηγεί ο κ. Ευσταθίου μιλώντας στο protothema.gr, «κατά την εκπαίδευση υπάρχει ειδικός εκτιμητής που καταγράφει το πόσο ανταποκρίνονται οι εκπαιδευόμενοι, πόσο παρακολουθούν, πόσο συμμετέχουν, στοιχεία που λαμβάνονται υπόψη στην τελική αξιολόγηση». Ανώτερα στελέχη του υπουργείου Υγείας, οικονομολόγοι, ποινικολόγοι, και πρόεδροι Οργανισμών όπως του ΕΟΠΥΥ, του ΚΕΕΛΠΝΟ έχουν αναλάβει την εκπαίδευση των διοικητών. Για τις τελικές επιδόσεις λαμβάνονται υπόψη και γραπτές εξετάσεις. Όποιος «κοπεί», επαναλαμβάνει την εκπαίδευση και βρίσκεται υπό αξιολόγηση.

«Στραβάδια» οι περισσότεροι διοικητές του ΕΣΥ

Μετά τις πρόσφατες αλλαγές των διοικήσεων από τον υπουργό Υγείας, και βάσει των εισηγήσεων που είχε δεχθεί από την αρμόδια Επιτροπή, η πλειοψηφία των διοικητών ανανεώθηκε. Οκτώ στους δέκα διοικητές είναι νέα πρόσωπα στο χώρο της υγείας και προέρχονται από διάφορους επαγγελματικούς χώρους –και πάντως όχι από τη διοίκηση μονάδων υγείας που απαιτούσε η σχετική προκήρυξη. Υπάρχουν πχ δικηγόροι, πολιτικοί μηχανικοί, πρώην στρατιωτικοί, μαθηματικοί, γιατροί, που όμως χρειάζεται να εκπαιδευτούν σε θέματα διοίκησης, οικονομικών της υγείας, διαχείρισης κρίσεων, αξιοποίηση ανθρώπινου δυναμικού κ.α.

Σύμφωνα με τον κ. Ευσταθίου, έγινε ομογενοποίηση των γνώσεων έτσι ώστε οι ενδιαφερόμενοι να αποκτούν σημαντικά εφόδια για την διαχείριση των νοσοκομείων τους. Την έναρξη κάθε κύκλου παρακολουθεί ο υπουργός Υγείας ο οποίος δίνει συγκεκριμένες οδηγίες στους διοικητές με άξονα την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας.

Πάντως, από τις εξετάσεις που έχουν γίνει μέχρι τώρα, προκύπτει ότι ευτυχώς οι μαθητές δεν ήταν… ανεπίδεκτοι μαθήσεως. Σχεδόν ένας στους δύο ολοκλήρωσαν τα μαθήματα με βαθμολογία «πολύ καλά» και επέστρεψαν στα νοσοκομεία τους με συγκεκριμένα μοντέλα διοίκησης. 

Αξιοσημείωτο ποσοστό επέτυχε το «άριστα» ενώ οι κάποιοι έμειναν μεταξεταστέοι – προσώρας μόνο στη θεωρία διότι τους έχει δοθεί η ευκαιρία να αποδείξουν ότι τα καταφέρνουν καλύτερα στην πράξη…

protothema.gr