Όχι ότι είχαμε αυταπάτες πως στην Ελλάδα, θα λειτουργούσε από την αρχή κάτι  που αποσκοπεί στη διευκόλυνση των πολιτών.

Δεν περιμέναμε όμως, ότι η εφαρμογή μιας απόφασης για πιο γρήγορη εξυπηρέτηση, θα πετύχαινε με τέτοια "ευστοχία" ακρίβως το αντίθετο από αυτό που ευαγγελίζεται.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα επικρατεί πονοκέφαλος και στην εφορία Χανίων. Ποιός έχεις πληρώσει, ποιός χρωστά και τι χρωστά.

Όχι γιατί οι εργαζόμενοι δεν κάνουν τη δουλειά τους ή οι φορολογούμενοι δεν είναι συνεπείς, αλλά γιατί το σύστημα taxis δεν είναι συνδεδεμένο με τέτοιο τρόπο με το σύστημα των τραπεζών, ώστε η ενημέρωση να γίνεται άμεσα.

Παράδειγμα: Χανιώτης φορολογούμενος είχε κάνει ρύθμιση οφειλών μέσω taxisnet. Πλήρωνε τις δόσεις του κανονικά τους τελευταίους μήνες στην τράπεζα και όταν πήγε να ενημερωθεί για το υπόλοιπο οφειλής, φαινόταν ότι ήταν ληξιπρόθεσμος και δεν είχε πληρώσει καν, παρόλο που η ρύθμιση είχε γίνει μήνες πριν.

Είναι μεγάλη η καθυστέρηση είτε πρόκειται για δηλώσεις είτε για ρυθμίσεις καθώς το σύστημα δεν ενημερώνεται αυτόματα.

Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στις περιπτώσεις ασυμφωνίας οφειλής και πληρωμής, όπου πλέον το ποσό πάει ως υπερείσπραξη στην εφορία.

Σε αυτές τις περιπτώσεις η καθυστέρηση ξεπερνά τους 2-3 μήνες.

Όπως δήλωσε στο Flashnews.gr, o πρόεδρος του συλλόγου εφοριακών Χανιών Ρεθύμνου, Μιχάλης Δασκαλάκης:

"Οι περισσότερες περιτπώσεις αφορούν σε πληρωμές που δεν ταυτίζονται με τις οφειλές και έρχονται ως υπερείσραξη στην εφορία. Το σύστημα taxisnet δεν ενημερώνεται αυτόματα από το τραπεζικό σύστημα με αποτέλεσμα να υπάρχει κακή απεικόνιση των φορολογουμένων. Στην εφορία στα Χανιά, έχουμε υποθέσεις που πρέπει να διεκπεραιώσουμε ακόμα και προηγούμενων μηνών. Τα χρήματα και οι πληρωμές που έχουν γίνει φυσικά δεν χάνονται, απλώς από τη μια, χρειάζεται να γίνει δεύτερη διαχείριση από εμάς που πρέπει να ενημερώσουμε το σύστημα και από την άλλη οι φορολογούμενοι καλούνται να περιμένουν"

Τα χρήματα βεβαίως δεν χάνονται, αλλά οι φορολογούμενοι αναγκάζονται να περιμένουν και οι εφοριακοί να κάνουν διπλή δουλειά και κάνοντας ό,τι περνά από το χέρι τους για να εξυπηρετήσουν τους φορολογούμενους.

Είχε το υπουργείο μια φορά μια καλή ιδέα αλλά ακόμα και αυτή δεν κατάφερε να την εκτελέσει σωστά...

Τώνια Λιοδάκη
[email protected]