Εργασιακή ειρήνη, ασφάλεια, σταθερή τιμολογιακή πολιτική, υποδομές και καλό αεροπορικό δίκτυο, είναι οι βασικότεροι παράγοντες για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια, δήλωσε σήμερα ο πρόεδρος της Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΚΦΝ) Θεόδωρος Κόντες, μετά την ετήσια γενική συνέλευση των μελών ενώσεων και την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας, στο κρουαζιερόπλοιο LOUIS OLYMPIA, στον Πειραιά.

Ο κ. Κόντες ανέφερε ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας βρίσκεται σε συνεχή ανοδική πορεία, διότι κάθε χρόνο υπάρχει μια σταθερή ποσοστιαία αύξηση του αριθμού των επιβατών σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που εδραιώνεται στη συνείδηση εκείνων που προτιμούν να απολαύσουν τις διακοπές τους πάνω σε ένα πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, είτε διότι έχουν εμπειρίες από προηγούμενες κρουαζιέρες, είτε διότι επιχειρούν κάτι τέτοιο για πρώτη φορά.

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Louis Cruises Κυριάκος Αναστασιάδης είπε ότι θα πρέπει να υπάρξει εξάλειψη των αγκυλώσεων και της γραφειοκρατίας, αν πραγματικός στόχος για τη χώρα είναι η ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας, καθώς και μια κεντρική στρατηγική, ένα κοινό όραμα και κοινός συντονιστής. Δεν είναι δυνατόν για ένα απλό ζήτημα που μπορεί να λυθεί άμεσα να πρέπει να συνεννοηθείς με τρία και τέσσερα υπουργεία, δήλωσε ο κ. Αναστασιάδης.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΚΦΝ, έως το 2016 θα κυκλοφορήσουν διεθνώς περίπου 20 κρουαζιερόπλοια τρίτης γενιάς, τα οποία στο σύνολο θα έχουν μεταφορική ικανότητα 62.300 επιβάτες, με συνολικό tonnage 2.300.000 κόρους ολικής χωρητικότητας, ενώ το κόστος τους θα υπερβεί τα 14 δισ. δολ. Η δύναμη του στόλου της κρουαζιέρας ανέρχεται σήμερα στα 335 πλοία διεθνών πλόων με μεταφορική ικανότητα 480.000 επιβατών. Ο συνολικός αριθμός επιβατών φτάνει τα 22 εκατομμύρια, εκ των οποίων τα 6,5 εκατομμύρια επισκέπτονται την Ευρώπη. Όσον αφορά τα έσοδα από τον κλάδο αυτό της τουριστικής ναυτιλίας, αυτά ανέρχονται στα 36 δισ. δολ., εκ των οποίων τα 16 δισ. για την Ευρώπη.

Για τη χώρα μας το μερίδιο από τα προαναφερόμενα οφέλη και μεγέθη είναι πολύ μικρό, και το ποσό συναλλάγματος φτάνει για την Ελλάδα τα 600 εκατ. ευρώ, έναντι της μεγάλης μερίδας των γειτονικών μεσογειακών χωρών, όπως της Ιταλίας που είναι 4,5 δισ. ευρώ -όπου υπολογίζονται και τα έσοδα από τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, κάτι το οποίο είναι σχεδόν ανύπαρκτο σήμερα για την Ελλάδα.

newspost.gr

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook