H αμερικανική Walmart από το χώρο των σούπερμάρκετ, η βρετανική Tesco επίσης από τα σούπερ μάρκετ και η αμερικανική Costco από τον κλάδο των cash & carry συνθέτουν την πρώτη τριάδα των μεγαλύτερων retailers παγκοσμίως, όπως τις αποτυπώνει η τελευταία έρευνα της Deloitte για τις “Παγκόσμιες Δυνάμεις του Λιανεμπορίου το 2014”.

Όπως επισημαίνεται στην έρευνα, παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, τα έσοδα των 250 μεγαλύτερων λιανεμπόρων σε παγκόσμιο επίπεδο έφτασαν τα 4,3 τρισ. δολάρια το τελευταίο οικονομικό έτος (από τον Ιούνιο 2012 έως τον Ιούνιο 2013), ενώ ο μέσος όρος των εσόδων τους υπερέβη τα 17 δισ. δολάρια. Μόνο η Wal-mart είχε έσοδα 469,2 δισ. δολάρια, ενώ η Tesco από τη δεύτερη θέση είχε έσοδα 101,3 δισ. δολαρίων.

Το τοπ 10 συμπληρώνουν από την τέταρτη θέση η γαλλική Carrefour, η οποία είναι και η μοναδική η οποία έχει παρουσία στη χώρα μας μέσω του ομίλου Μαρινόπουλου, η αμερικανική The Kroger από το χώρο των σούπερ μάρκετ, οι γερμανικές Schwarz Unternehmens Treuhand (αλυσίδα discount), η επίσης γερμανική Metro, η αμερικανική The Home Depot, η γερμανική Aldi και η Target Corporation.

Σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Κουτσόπουλο, Head of Consumer Business της Deloitte Χατζηπαύλου Σοφιανός & Καμπάνης Α.Ε., «Σε μια τόσο δύσκολη οικονομικά περίοδο όπως είναι η σημερινή, το γεγονός ότι οι 250 μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στον κόσμο εξακολουθούν να παρουσιάζουν αύξηση των εσόδων τους αποτελεί μια πολύ αισιόδοξη ένδειξη για την παγκόσμια οικονομία. Στην Ελλάδα οι οικονομικές δυσκολίες είναι ακόμη μεγαλύτερες με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις δαπάνες τους και τους λιανεμπόρους να αναζητούν τρόπους να επηρεαστούν το λιγότερο δυνατό. Σε αυτό το κλίμα, οι ελληνικές επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου κάνουν σημαντικές προσπάθειες παρέχοντας προσφορές και διευκολύνσεις στους καταναλωτές, για να ανταπεξέλθουν τόσο στα νέα καταναλωτικά δεδομένα όσο και στην εξαιρετικά δύσκολη εποχή.»

Η έκθεση της Deloitte Touche Tohmatsu Limited που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το περιοδικό STORES Media, έχει ως αντικείμενο να εντοπίσει τις 250 μεγαλύτερες εταιρίες λιανικού εμπορίου παγκοσμίως, να παρουσιάσει την εικόνα της παγκόσμιας οικονομίας, τις τάσεις που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι λιανέμποροι τους επόμενους μήνες, αλλά και μια ανάλυση της κεφαλαιοποίησης της αγοράς του λιανικού εμπορίου. Για πρώτη φορά, η έκθεση περιλαμβάνει και τη λίστα των 50 μεγαλύτερων ηλεκτρονικών εμπόρων λιανικής από την οποία βρέθηκε ότι παραπάνω από τα τρία τέταρτα αυτών (39 εταιρίες) ανήκουν στους 250 μεγαλύτερους λιανέμπορους παγκοσμίως.

Οι λιανέμποροι στις αναδυόμενες αγορές συνέχισαν να απολαμβάνουν μεγάλη καταναλωτική ζήτηση κατά το οικονομικό έτος 2012. Σε αντίθεση με τους λιανέμπορους των ώριμων αγορών, οι αναδυόμενες αγορές συνέχισαν να υποστηρίζουν τη γρήγορη οργανική ανάπτυξη. Περισσότεροι από τους μισούς των 50 ταχύτερα αναπτυσσόμενων λιανεμπόρων σε παγκόσμιο επίπεδο για το 2012 προέρχονται από αναδυόμενες αγορές, συμπεριλαμβάνοντας και τις 4 Ρωσικές εταιρίες που περιλαμβάνονται στις 250 μεγαλύτερες εταιρίες, τους έξι από τους επτά μεγαλύτερους λιανεμπόρους της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, αλλά και τους έξι από τους εννέα μεγαλύτερους λιανεμπόρους της Λατινικής Αμερικής.

«Τα τελευταία χρόνια, οι αναπτυσσόμενες οικονομίες αναδείχθηκαν ως οι πιο υποσχόμενες αγορές λιανεμπορίου», δήλωσε η Vicky Eng, DTTL Global Sector Leader, Retail. «Οι λιανέμποροι της Λατινικής Αμερικής έδειξαν το δρόμο με αύξηση εσόδων της τάξεως του 15%, ακολουθούμενοι από τους λιανέμπορους της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Οι λιανέμποροι προσαρμόζουν επιτυχώς τις στρατηγικές τους, προκειμένου να ικανοποιήσουν επαρκώς την ολοένα και αυξανόμενη μεσαία τάξη καταναλωτών στις αναδυόμενες οικονομίες, όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά -από αυτοκίνητα και ηλεκτρονικά είδη ως είδη προσωπικής φροντίδας».

Με βάση τα συμπεράσματα της έρευνας, οι Ευρωπαίοι λιανέμποροι ήρθαν αντιμέτωποι με μια ακόμη δύσκολη χρονιά, αφού η Ευρώπη έπεσε σε ύφεση όταν τα μέτρα λιτότητας, τα οποία ελήφθησαν για να αντιμετωπιστεί η ευρωπαϊκή χρηματοπιστωτική κρίση, οδήγησαν σε χαμηλή ανάπτυξη και υψηλή ανεργία σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες. Η απόδοση των λιανεμπόρων με έδρα τη Γερμανία και ειδικά το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν χαμηλότερη συγκριτικά με τους 250 μεγαλύτερους λιανεμπόρους στην Ευρώπη συνολικά. Οι λιανέμποροι της περιοχής της Ασίας και του Ειρηνικού (εκτός της Ιαπωνίας) παρουσίασαν ισχυρά κέρδη, αλλά όχι σε διψήφιο ποσοστό όπως τα προηγούμενα δυο χρόνια. Οι Ιάπωνες λιανέμποροι ανέκαμψαν από ένα προβληματικό χρόνο το 2011 αλλά συνέχισαν να ακολουθούν τις άλλες χώρες και τις περιοχές που αναλύθηκαν.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η ανάπτυξη «πάγωσε» στο 4,3% για τους 250 μεγαλύτερους Αμερικανούς λιανεμπόρους, χαμηλότερα σε σχέση με το 6,3% του οικονομικού έτους 2011. Για τη Βόρεια Αμερική συνολικά και ειδικά για τον Καναδά, η ανάπτυξη των εσόδων ωθήθηκε από το σουπερμάρκετ Alimentation Couche-Tard. Ως αποτέλεσμα μιας σημαντικής εξαγοράς το 2012, το Couche-Tard είναι τώρα ο μεγαλύτερος λιανέμπορος στον Καναδά.



newmoney.gr