Το τετράθυρο μεσαίο coupe της BMW αποκαλύπτεται μέσα στις σελίδες του NewsAuto.gr. Έχουμε τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες του Gran Coupe αμαξώματος της Σειράς 4, πριν τις ανακοινώσεις από τους Βαυαρούς. Η πρεμιέρα για το κοινό έχει προγραμματιστεί να γίνει στη Γενεύη τον Μάρτιο.

Η ΒΜW 4 Gran Coupe δείχνει ως μία πιο sport εκδοχή της 3άρας sedan, χάρη στη σχεδίαση του εμπρός μέρους και την κλίση στο πίσω μέρος της οροφής. Θα εμπλουτίσει τη γκάμα της Σειράς 3, δίπλα στις coupe και convertible, οι οποίες έχουν ήδη αποκαλυφθεί.





Οι Βαυαροί δεν άλλαξαν απλά την αρίθμηση. Κάτι τέτοιο δεν αρμόζει άλλωστε στη φήμη που έχουν στο χώρο. Σχεδίασαν κάτι πανέμορφο, είτε κοιτάς τα λεπτά φωτιστικά σώματα, είτε τη σιλουέτα, είτε το φαρδύ πίσω μέρος. Η δίθυρη ΒΜW έχει μήκος 4,64 m, πλάτος 1,82 και ύψος 1,38 m. Είναι δηλαδή μακρύτερη, φαρδύτερη και πιο χαμηλή από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο στα 2,81 m, εξασφαλίζει καλύτερους χώρους στους επιβάτες. Οι πίσω έχουν πάντως περιορισμένο χώρο πάνω από τα κεφάλια τους, λόγω της κλίσης της οροφής. Δεν είναι όμως κάτι που δεν περίμενες σε ένα coupe.

Στο εσωτερικό της 4άρας θα καθίσεις χαμηλά, όπως πρέπει δηλαδή σε ένα coupe. Ο 4κύλινδρος diesel σου χαρίζει μία μικρή έκρηξη εκεί γύρω στις 2.000 rpm (η μέγιστη τιμή της ροπής φθάνει τα 38,7 kgm). Ο κινητήρας συμπεριφέρεται υποδειγματικά, κάτι που οφείλεται βέβαια και στο εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο. Το 8τάχυτο σύστημα μετάδοσης ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό (στάνταρ είναι το μηχανικό 6 σχέσεων) και καταφέρνει να πάρει το μάξιμουμ από κάθε κινητήρα.


Η ποιότητα κύλισης είναι στα επίπεδα κάθε σύγχρονης BMW, με το μοναδικό θόρυβο στο εσωτερικό να προέρχεται από την κύλιση των ελαστικών. Η ανάρτηση αποτελεί σημείο αναφοράς, σβήνοντας κάθε λακκούβα μέσα στην πόλη, ενώ περιορίζει αισθητά τις κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι είναι αρκετά ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες, διευκολύνοντας αφάνταστα τον οδηγό στις μανούβρες και «μικραίνοντας» τις διαστάσεις του αμαξώματος.

Στον αυτοκινητόδρομο η BMW 420d οδηγείται σε χαλαρούς ρυθμούς, αν στόχος είναι η χαμηλή κατανάλωση (ταξιδέψαμε με 6 lt/100 km) αλλά και γρήγορα, καταπίνοντας αστραπιαία τα χιλιόμετρα. Η πισωκίνητη 4άρα coupe φτιάχτηκε για να προσφέρει οδηγική απόλαυση, κάτι που καταφέρνει ακόμη και εφοδιασμένη με πετρελαιοκινητήρα. Είναι ένα διασκεδαστικό και συνάμα υπάκουο «παιχνίδι». Το ιδανικά ζυγισμένο πλαίσιο συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα και το τιμόνι μεταβλητής υποβοήθησης δίνει σε όποιον το κρατά απλόχερα όση πληροφόρηση χρειάζεται. Γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται οι τροχοί και πλασάρεις σωστά το μακρύ αυτοκίνητο στις στροφές.

Αν και μιλάμε λοιπόν για τη βασική έκδοση κινητήρα, δεν σβήνεται αρκετή από την απόλαυση που μπορεί να προσφέρει η 4άρα coupe στον οδηγό της. Αναμφίβολα, με ένα ισχυρότερο σύνολο κάτω από το καπό της, θα μπορέσει να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές με την οποία την προίκισαν οι μηχανικοί της BMW. Περισσότερα επιφωνήματα αναμένονται όταν ολοκληρώσουμε τη δοκιμή της 428i, με το 2λιτρο βενζίνης των 245 PS.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (420d)

Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 184 PS στις 4.000 rpm
Ροπή: 38,7 kgm στις 1.750-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 232 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 7,3 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,6 lt/100 km (εργ.).
Εκπομπές CO2: 121 g/km
Βάρος: 1.540 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.638/1.825/1.362 mm
Χώρος αποσκευών: 445 lt.
Τέλη κυκλοφορίας:  133,10 ευρώ
Τιμή: Από 45.354 ευρώ (με όφελος απόσυρσης)

newsauto.gr