Σε ανοιχτή επιστολή προς όλους τους γονείς και υπο τον τίτλο «myschool ή το σχολείο των λίγων», η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Χανίων, πραγματοποιεί μια πρώτη, ενημέρωση για την νέα ψηφιακή πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας, η οποία ήδη αμφισβητείται απο πολλούς, ενώ έχει προκαλέσει και την παρέμβαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Αναλυτικά στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:

"Αγαπητοί γονείς,

Όλοι διαπιστώσαμε, περί τα μέσα του πρώτου τριμήνου οι γονείς και κηδεμόνες των νηπίων και των μαθητών δημοτικού και γυμνασίου και στην αρχή του χρόνου αυτοί των μαθητών λυκείου, ότι οι κκ. διευθυντές των σχολείων απέστειλαν μία φόρμα με διαφορά δεδομένα που «έπρεπε» να συμπληρώσουμε. Η αιτιολογία απλή: «Τα ζητάει το Υπουργείο». Κάποιοι από εμάς αντέδρασαν άμεσα, κάποιοι απλά θορυβήθηκαν, άλλοι το αγνόησαν και άλλοι το συμπλήρωσαν. 

Ως Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων Δ. Χανίων οφείλαμε να διερευνήσουμε το θέμα και να σας ενημερώσουμε σχετικά. Διαπιστώσαμε λοιπόν, ότι πρόκειται για τη νέα πληροφοριακή πλατφόρμα του Υ.ΠΑΙ.Θ. το «myschool».

Πρόκειται για μια πλατφόρμα η οποία, όπως αρχικά παρουσιάστηκε, θα ενοποιούσε όλα τα υπάρχοντα συστήματα του Υπουργείου. Πράγματι, υπήρχε μια πλειάδα συστημάτων και η ιδέα ότι θα ενοποιηθούν φαινόταν σωστή και λογική. Ας δούμε λοιπόν τι είχαμε:

• survey: Καταχωρούνταν όλα τα στοιχεία των σχολείων (κτιριακά κλπ)
• ΝΕΣΤΩΡ: Καταχωρούνταν όλα τα στοιχεία και οι επιδόσεις των μαθητών
• e-school: Ψηφιακά βιβλία, εκδόσεις και εργασίες
• e-DataCenter: Ενδοδίκτυο του Υ.ΠΑΙ.Θ (www.sch.gr)
• ΟΠΣΥΔ: Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης και Εκπαίδευσης Προσωπικού.

Τα παραπάνω με το my school ενοποιούνται, αλλά με κάποιες διαφορές:

α) Η διαχείριση των πληροφοριών γινόταν μόνο από τον χρήστη (σχολείο), ενώ τώρα μπορεί να γίνεται από όποιον έχει πρόσβαση στο σύστημα. Έτσι, μέσω του προγράμματος θα υπάρχει μία «ανεξάρτητη» ψηφιακή εκτίμηση της ποιότητας και του επιπέδου του σχολείου, του μαθητή και του εκπαιδευτικού.

β) Γίνεται πλέον δυνατή μία αυτόματη κατηγοριοποίηση του μαθητή, η οποία συμπεριλαμβάνει και στοιχεία όπως η κοινωνική του κατάσταση. Μάλλον κάποιοι πιστεύουν ότι το παιδί του ανέργου έχει διαφορετικές μαθησιακές δυνατότητες από το παιδί του εργαζόμενου.

γ) Το κάθε σχολείο θα έχει πλέον τη βαθμολογία του. Έτσι, αν ένα σχολείο σταθεί «άτυχο» και το διδακτικό προσωπικό με τη διεύθυνση παραμείνει στα προβλεπόμενα, «χαντακώνονται» μαζί και οι μαθητές διότι δε θα «φαίνεται» ικανό στην πραγματοποίηση των project του ΥΠΑΙΘ και της ΕΕ.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι όσα αναγράφονται παραπάνω, αν και μοιάζουν βγαλμένα από το βιβλίο «1984» του Τζ. Όργουελ, δεν είναι αποκυήματα κάποιας ζοφερής φαντασίας. Αντίθετα, υπάρχει και σχετική αλληλογραφία της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, η οποία ζητάει από το Υπουργείο Παιδείας τον έλεγχο νομιμότητας 

α) της ψηφιακής εφαρμογής του συστήματος Μyschool ως προς την προστασία προσωπικών δεδομένων μαθητών, γονέων και κηδεμόνων και 
β) της δικαιοδοσίας διευθυντών και προϊσταμένων σχολικών μονάδων να συγκεντρώσουν τα στοιχεία που απαιτούνται από την ψηφιακή εφαρμογή για τους μαθητές. 
Πιθανή παραβίαση προσωπικών δεδομένων συνεπάγεται και αυτόματη απόσυρση της ψηφιακής πλατφόρμας/ εφαρμογής.

Ως μέλη του Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Δ. Χανίων έχουμε υποχρέωση να περιμένουμε το πόρισμα της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων πριν προβούμε σε οποιαδήποτε κίνηση, αλλά κρίνουμε σκόπιμο και αναγκαίο να πράξουν το ίδιο και όποιοι διευθυντές σχολείων συνεχίζουν τη συλλογή στοιχείων.

Ζητάμε από τους γονείς να βρίσκονται σε εγρήγορση, ώστε να διαφυλάξουμε κατά το δυνατό την ισότιμη πρόσβαση στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση."