Η ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης και συγκεκριμένα το εργαστήριο \”Μεταβαλλομένης Αρχιτεκτονικής, Κινητικών Συστημάτων και Ευφυών Περιβαλλόντων \” της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, με υπεύθυνο τον Επίκουρο Καθηγητή, Κωνσταντίνο-Αλκέτα Ουγγρίνη, κηρύττουν την έναρξη της δράσης για το συμμετοχικό ανασχεδιασμό του εσωτερικού περιβάλλοντος των βρεφονηπιακών σταθμών της ΚΕΠΠΕΔΗΧ-ΚΑΜ, μέσω της επανάχρησης υλικών.

Η δράση εντάσσεται σε μια πανελλαδικής εμβέλειας έρευνα , στην οποία συμμετέχουν νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία από την Δυτική Κρήτη, τη Θεσσαλονίκη, τη Βοιωτία και την Αθήνα.

Η έρευνα αυτή αφορά στον επανασχεδιασμό των αιθουσών, των μεταβατικών χώρων και της αυλής του σχολείου με γνώμονα το παιχνίδι. Το παιδί, πάντα σε πρώτο πλάνο, συμμετέχει ενεργά στην διαμόρφωση του σχολικού περιβάλλοντός του, κατευθύνοντας τους αρχιτέκτονες να λειτουργήσουν σύμφωνα με τις αναπτυξιακές επιθυμίες και τις μαθησιακές ανάγκες του.

Σε αυτό το πλαίσιο, ενθαρρύνεται η άμεση συνεργασία αρχιτέκτονα, εκπαιδευτικού και παιδιού, η οποία αποσκοπεί σε μια ουσιαστικά ωφέλιμη εκμετάλλευση του σχολικού περιβάλλοντος.

Ταυτόχρονα, το παιδί εξοικειώνεται από μικρή ηλικία με την λογική της επανάχρησης υλικών και την έννοια της ανακύκλωσης μέσα από την βιωματική εμπειρία του παιχνιδιού.

Επιπλέον, με την ολοκλήρωση του προγράμματος το παιδί θα έχει καλλιεργήσει την έννοια της αειφορίας και της περιβαλλοντικής συνείδησης ενώ οι εκπαιδευτικοί θα έχουν εφοδιαστεί με νέα εργαλεία δράσης προάγοντας την

εκπαιδευτική διαδικασία.

Την επιμέλεια και τον συντονισμό της δράσης έχει αναλάβει η αρχιτέκτονας μηχανικός Μαριάνθη Λιάπη σε συνεργασία με τη συνάδελφο Έλλη Γκολογκίνα.

Μέσα από την εμπειρία τους στο ερευνητικό αυτό αντικείμενο, θα αναλάβουν να κατανοήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία του κάθε εκπαιδευτικού, να επεξεργαστούν και να καταγράψουν τα χωρικά εκείνα στοιχεία προς

επαναπροσδιορισμό και να έρθουν σε επαφή με τα νήπια ώστε να δημιουργηθεί μία σχέση εμπιστοσύνης και μετέπειτα συνεργασίας.

Το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος έχει ως εξής :

Στάδιο Α // Επίσκεψη στους χώρους, καταγραφή χωρικών ποιοτήτων και εξοπλισμού, αποτύπωση

χώρου και συζητήσεις με τις βρεφονηπιοκόμους για το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα

Δευτέρα 10/02 – βρεφ. Ακρωτηρίου \”Ονειροχώρα\”.

Τρίτη 11/02 – παιδικός στ. Ελ. Βενιζέλου \”Λιλιπούπολη\”.

Τετάρτη 12/02 – βρεφ. Ν. Κυδωνίας \”Ουράνιο Τόξο\”.

Πέμπτη 13/02 – βρεφ. Θερίσου \”Παραμυθούπολη\”.

Στάδιο Β // Συμμετοχή στο καθημερινό πρόγραμμα και επαφή με τα παιδιά.

Δευτέρα 17/02 – βρεφ. Ακρωτηρίου \”Ονειροχώρα\”.

Τρίτη 18/02 – παιδικός στ. Ελ. Βενιζέλου \”Λιλιπούπολη\”.

Τετάρτη 19/02 – βρεφ. Ν. Κυδωνίας \”Ουράνιο Τόξο\”.

Πέμπτη 20/02 – βρεφ. Θερίσου \”Παραμυθούπολη\”.

Στάδιο Γ // Συμμετοχικός σχεδιασμός και κατασκευή των επεμβάσεων και τοποθέτηση στο χώρο.

Τρίτη 4/3 κ Τετάρτη 5/3 -βρεφ. Ακρωτηρίου \”Ονειροχώρα\”.

Πέμπτη 6/3 κ Παρ. 7/3 – παιδικός στ. Ελ. Βενιζέλου \”Λιλιπούπολη\”.

Δευτέρα 10/03 κ Τρίτη 11/03 – βρεφ. Ν. Κυδωνίας \”Ουράνιο Τόξο\”.

Τετάρτη 12/03 κ Πέμπτη 13/03 – βρεφ. Θερίσου \”Παραμυθούπολη\”.

Ακολουθήστε το flashnews.gr στο Google News και την σελίδα μας στο Facebook