Η Warply είναι μια νέα ελληνική εταιρεία, με εξειδίκευση στην υψηλή τεχνολογία και το mobile marketing που ξεκίνησε το 2011 ως μια start-up εταιρεία, ενώ σήμερα δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και σε άλλες 4 χώρες, παρέχοντας διαφήμιση σε συσκευές κινητών. Χάρη στην τεχνολογία, οι διαφημιζόμενες εταιρείες μπορούν να στέλνουν άμεσα, προσωποποιημένες και διαδραστικές διαφημιστικές καμπάνιες, προσφορές, ακόμη και ηλεκτρονικά εκπτωτικά κουπόνια, απευθείας στο κινητό των χρηστών.

Σύμφωνα με την ίδια την εταιρία, η Warply είναι μια από τις πιό επιτυχημένες πλατφόρμες στην Νότια Ευρώπη σε ό,τι αφορά τα δίκτυα διαφημίσεων του mobile marketing.

Ο χώρος της διαφήμισης αλλάζει

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέχει η Warply, στο δίκτυό της στην Ελλάδα, υπάρχουν 850.000 που χρησιμοποιούν καθημερινά κάποια εγκατεστημένη εφαρμογή στο κινητό τους για να ενημερωθούν, να ψωνίσουν, να μιλήσουν με τους φίλους τους, κα... Μέσω των εφαρμογών αυτών, οι χρήστες λαμβάνουν τα λεγόμενα “push notifications” (δηλαδή ειδοποιήσεις που εμφανίζονται στην κινητή συσκευή ως μέρος ενός application), με πολύ υψηλά ποσοστά τους.

Συγκεκριμένα τα ποσοστά κυμαίνονται στο 65% για iOS και αντίστοιχα 88% για συσκευές Android. Αυτά τα υψηλά ποσοστά, αποδεικνύουν ότι οι καταναλωτές είναι αρκετά "εκπαιδευμένοι" με τις νέες τεχνολογίες και η διαφήμιση μέσω κινητών, αντιμετωπίζεται θετικά από την πλειονότητα, ανοίγοντας έτσι νέους "ορίζοντες" για το νέο αυτό κανάλι επικοινωνίας. Τα κινητά, δηλαδή, μπορούν να βοηθήσουν ώστε τα brands να ξεκινήσουν έναν "προσωπικό διάλογο" με τον καταναλωτή, μέσω του κινητού του τηλεφώνου.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε πως η Warply, καθημερινά προσθέτει 12.000 νέες συσκευές smartphone και tablets στο δίκτυό της, που σημαίνει ότι το mobile marketing διαρκώς μεγαλώνει. Η χρήση της πλατφόρμας, βάση των εταιριών κινητής τηλεφωνίας, δίνει την πλειονότητα του μερίσματος στην Cosmote με 47%, ενώ ακολουθούν η Vodafone με 34%, και τέλος η Wind, με 14%. Δύο είναι τα τινά σε ό,τι αφορά τις εφαρμογές και τον τρόπο με τον οποίο αλλάζουν την «κουλτούρα» του καταναλωτή και επηρεάζουν το τοπίο των φορητών συσκευών:

Σαφής νικητής σε αυτή την κατηγορία είναι η εφαρμογή του Sport24.gr η οποία καταφέρνει και κρατά τους χρήστες σε σχεδόν συνεχή ενασχόληση. Δεύτερη εφαρμογή είναι αυτή του ΑΒ-Βασιλόπουλος (ΑΒ), ενώ τρίτη στη λίστα έρχεται η εφαρμογή Epistrofi από την Eurobank EFG. Και πάλι, η μεγαλύτερη ανάπτυξη στα νούμερα των χρηστών μέσω της εφαρμογής, εμφανίζεται σε αυτή του Sport24, ενώ δεύτερη έρχεται η XE.gr (Χρυσή Ευκαιρία), με τρίτη και ολοένα επιταχυνόμενη ανάπτυξη των στατιστικών, το App του Πρώτου Θέματος (Proto Thema).

Χωρίς εκπλήξεις έρχονται τα γεωγραφικά δεδομένα, να επιβεβαιώσουν τις ποσοστιαίες διαφορές της χρήσης των φορητών συσκευών στον Ελλαδικό χώρο. Με 64% να πηγαίνει στην «καθαρή» νικήτρια Αθήνα, 13% στην συμπρωτεύουσα Θεσσαλονίκη, 2.3% στο Ηράκλειο Κρήτης και 20.7% στις «υπόλοιπες περιοχές», γίνεται σαφές πως το μάρκετινγκ όχι μόνο συγκεντρώνεται στις πόλεις, αλλά και χρησιμοποιείται από τους χρήστες των συσκευών μέσα σε αυτές.

Επίσης καθαρός είναι και ο νικητής της κατηγορίας αυτής, αφού το 70% των λειτουργικών που στο δίκτυο της Warply είναι iOS (iPhone, iPad κτλ.) με το υπόλοιπο 30% να είναι Android. Ενδιαφέρουσα είναι η αντιπαράθεση των στοιχείων αυτών με τα προαναφερθέντα της διάδρασης με τα “Push notifications” όπου παρατηρείται μεγαλύτερη διείσδυση στα λειτουργικά Android.

Μπορεί στον καθημερινό χρήστη εφαρμογών ή φορητών συσκευών οι διαφημίσεις να φαίνονται σαν κάτι «τυχαίο», αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Η Warply συλλέγει πληροφορίες συμπεριφοράς σχετικά με την αλληλεπίδραση με τα apps, την γεωγραφική τοποθεσία του χρήστη, το πλαίσιο συμπεριφοράς και επισκεψιμότητας, τη συχνότητα πρόσβασης και την αποτελεσματικότητα της εκστρατείας για τη βελτιστοποίηση της διαδραστικότητας μεταξύ εφαρμογής και χρήστη, σε ό,τι αφορά τους διαφημιζόμενους. Η Warply χρησιμοποιεί τα δεδομένα συμπεριφοράς αυτά, βασιζόμενη ουσιαστικά σε μετρήσεις υψηλής απόδοσης. Κατά αυτό τον τρόπο οι ιδιοκτήτες των εφαρμογών μπορούν να μελετήσουν τα δεδομένα, και να πραγματοποιήσουν θετικές αλλαγές οι οποίες εν συνεχεία θα μεγιστοποιήσουν τη διαδραστικότητα με τους χρήστες, καθώς και την προσέλκυση νέων αλλά και την κατακράτηση παλαιών, σε οποιαδήποτε από τα δύο λειτουργικά συστήματα των φορητών συσκευών.

Οι συσκευές



Οι πάροχοι


Οι εφαρμογές

-Κατακράτηση χρηστών (User Retention)

-Aνάπτυξη

Οι περιοχές

Οι πλατφόρμες (Λειτουργικά συστήματα)

Εν κατακλείδι
Την Τετάρτη 5/2/2014 θα πραγματοποιηθεί το 2ο Mobile Marketing event, όπου θα παρουσιαστούν όλα τα νέα trends στο mobile marketing, καθώς και case studies από στελέχη του χώρου!



protothema.gr