Μια ισχυρή υποψηφιότητα ανακοινώνεται για το Δήμο Μινώα Πεδιάδας. Ο λόγος για τον κ. Γ. Μαυραντωνάκη.

Ο κ. Μαυραντωνάκης είναι επικεφαλής του συνδυασμού "ΑΞΙΑ" και το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσει το πλάνο του για το Δήμο της ενδοχώρας.

Ποιος είναι ο Γ. Μαυραντωνάκης

Ο Γεώργιος Μαυραντωνάκης γεννήθηκε το 1962 και είναι γιος βετεράνου αεροπόρου, του Γιάννη Μαυραντωνάκη, Σμηνάρχου εα, αποφοίτου της σχολής της Βρετανικής Πολεμικής Αεροπορίας (RAF) της Νοτίου Αφρικής, ο οποίος συμμετείχε στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο και υπηρέτησε στο 13ο Σμήνος Κορέας.

Το μικρόβιο της αεροπορίας αποκτήθηκε από τον πατέρα του και μετά την αποφοίτησή του από το Λύκειο Καστελλίου το 1980, έφυγε για το Λονδίνο με σκοπό να κάνει σπουδές σχετικές με το αεροπλάνο και την αεροναυπηγική.

ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ

Το 1984 αποφοίτησε από το Southall College of Technology με πτυχίο μηχανικού αεροσκαφών (B/TEC) με αναγνώριση από την Βρετανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA).

Το 1988 απέκτησε το πτυχίο του αεροναυπηγού (BEng) από το πανεπιστήμιο του Hertfordshire. Η πτυχιακή του εργασία είχε σαν αντικείμενο τις επιπτώσεις των ακροπτερυγίων “winglets” στην αεροδυναμική συμπεριφορά των αεροπλάνων. Για την συγκεκριμένη έρευνα έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον η Airbus, η οποία τον προσέλαβε για να συμμετέχει στον σχεδιασμό της πτέρυγας του σημερινού γνωστού Airbus Α330/340.

Το 1988 έγινε δεκτός στο Imperial College, ένα από τα τρία καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, για να αποφοιτήσει το 1989 με Master of Science (MSc) & Diploma of Imperial College (DIC) στην Υπολογιστική Αεροδυναμική και Μηχανική Αεροπορικών Δομών (Computational Aerodynamics & Structural Mechanics), το δυσκολότερο τότε τμήμα αεροναυπηγικής, την εποχή που οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ήταν ακόμα σε εμβρυακή μορφή.

Κατά την πρώτη μεταπτυχιακή του φοίτηση δημιούργησε ένα λογισμικό το οποίο σχεδίαζε πολλαπλές διατάξεις αεροτομών με δεδομένη κατανομή πίεσης. Το πρόγραμμα αυτό λάμβανε υπόψη την επίδραση του εδάφους στην άνωση των αεροτομών με αποτέλεσμα να δείξει ενδιαφέρον για τη μελέτη η Formula I.

Το 1989 έγινε δεκτός από το ερευνητικό κέντρο VKI (Von Karman Institute) της AGARD (Advisory Group for Aeronautical Research and Development) στις Βρυξέλλες, όπου με υποτροφία του ΝΑΤΟ παρακολούθησε δεύτερο μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών και έκανε έρευνα στην Αεροδυναμική. Το αποτέλεσμα της έρευνάς του στο VKI δημοσιεύτηκε σε σύγγραμμα της Royal Aeronautical Society και παρουσιάστηκε το 1991 στο Cambridge.

Το αντικείμενο της έρευνας ήταν η ανάπτυξη κατάλληλης θεωρίας και λογισμικού για την πρόβλεψη του σημείου μετατροπής του οριακού στρώματος στην πτέρυγα από στρωτό σε τυρβώδες. Η συγκεκριμένη θεωρία ήταν πρωτοποριακή για την εποχή και χρησιμοποιήθηκε από διάφορα κέντρα έρευνας αεροδιαστήματος, όπως από την NAL στις Ινδίες και από την NASA στις ΗΠΑ.

Το 1991 διέκοψε την καριέρα του στο εξωτερικό για να εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις. Υπηρέτησε στην 133 Σμηναρχία Μάχης στο Καστέλλι.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΡΙΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Το 1996 επέστρεψε στην Κρήτη και ασχολήθηκε με την εκπαίδευση μέχρι το 1998 οπότε προσελήφθη από την Air Greece σαν Διευθυντής Ποιοτικής Διασφάλισης και μετά ως Τεχνικός Διευθυντής για να εναρμονίσει τεχνικά την Εταιρεία με την διεθνή αεροπορική νομοθεσία.

Από το 2000 μέχρι το 2004 χρημάτισε Σύμβουλος Διοίκησης, Γενικός Επιχειρησιακός Διευθυντής και Υπόλογος Διευθυντής στην Ολυμπιακή Αεροπορία και στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, όπου ηγήθηκε της ομάδας εξυγίανσης της Εταιρείας και της απόσχισης του πτητικού κλάδου από Ολυμπιακή Αεροπορία σε Ολυμπιακές Αερογραμμές.

Η νέα Ολυμπιακή άνοιξε τα φτερά της τον Δεκέμβριο του 2003. Η συμβολή του στην εξυγίανση της ΟΑ επέφερε καρπούς αφού το 2001 ήταν η πρώτη ισοσκελισμένη χρήση της Εταιρείας για δεκαετίες.

Το 2005, με τον κυβερνήτη Μιλτιάδη Τσαγκαράκη, δημιούργησαν την Sky Express με σκοπό να καλύψουν τα μεγάλα περιφερειακά κενά των αερομεταφορών στην Ελλάδα. Το εγχείρημα χρηματοδοτήθηκε αρχικά από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος αφού το επιχειρηματικό σχέδιο που κατατέθηκε έγινε αποδεκτό από την αρμόδια επιτροπή της τράπεζας σαν πρωτοποριακό και καινοτόμο. Η εταιρεία πέτυχε κερδοφόρους ισολογισμούς από την πρώτη κιόλας χρήση.

Η Sky Express ήταν η πρώτη Ελληνική Αεροπορική Εταιρεία που εφάρμοσε πλήρως την εμπορική πολιτική ''Point to Point'', δηλαδή σύνδεση σημείων αντί τη χρήση κόμβου, χωρίς επιδότηση, φέρνοντας έτσι επανάσταση στις Ελληνικές Αερομεταφορές και εξυπηρετώντας χιλιάδες συμπολίτες μας που δεν χρειαζόταν πλέον να πετούν μέσω Αθηνών.

Η Sky Express ήταν επίσης η πρώτη ιδιωτική Ελληνική Αεροπορική Εταιρεία που απέκτησε το τεραστίων διαστάσεων αεροπλάνο Cargo, Jumbo B747, με το οποίο εκτελούσε αερομεταφορές σε όλο τον κόσμο, για πελάτες όπως την COSCO, την ZARA, την RAF κλπ.



Ο Μιλτιάδης Τσαγκαράκης (Πρόεδρος) και ο Γεώργιος Μαυραντωνάκης (Αντιπρόεδρος) στα εγκαίνια της σύνδεσης της Κρήτης με την Σάμο το 2005.



Ο Γεώργιος Μαυραντωνάκης στα εγκαίνια της σύνδεσης της Κρήτης με την Καλαμάτα.

Το 2012 ίδρυσε τις Μινωικές Αερογραμμές, που επιχειρούν με μεγαλύτερα αεροπλάνα, με έδρα το Ηράκλειο. Αντιδρώντας έγκαιρα και αποτελεσματικά στην οικονομική κρίση έθεσε ως στόχο της Εταιρείας την εξωστρέφεια εξάγοντας αεροπορικές υπηρεσίες σχεδόν σε όλη την Ευρώπη και ειδικά στην Ισπανία, την Σουηδία, την Ελβετία, την Αγγλία, την Ιταλία, την Αυστρία, την Σκωτία και την Ιρλανδία.

Η Εταιρεία, εκτός από την δραστηριότητά της στο εξωτερικό, συνδέει παράλληλα και το Ηράκλειο με τη Ρόδο, την Κω, την Μυτιλήνη, την Αλεξανδρούπολη και εποχικά τη Σαντορίνη με σκοπό να επεκταθεί σύντομα και σε άλλους προορισμούς.

Στο 18μηνο λειτουργίας της, η Minoan κατάφερε να παράγει το 80% των εσόδων της από το εξωτερικό, συνεισφέροντας έτσι θετικά στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας.



Τον Γ. Μαυραντωνάκη υποδέχεται η Διοίκηση του αεροδρομίου της Οξφόρδης.



Η συνέντευξή του στο BBC για την έναρξη των πτήσεων από την Οξφόρδη προς το Εδιμβούργο και το Δουβλίνο.



Εγκαινιάζοντας την έναρξη των πτήσεων από το Λουγκάνο της Ελβετίας προς την Ρώμη και τη Βιέννη.



Συνέντευξή στον ραδιοτηλεοπτικό σταθμό RSI της Ελβετίας.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Ο Γεώργιος Μαυραντωνάκης είναι παντρεμένος με την Κρίστι Σαλούστρου, με την οποία απέκτησαν δύο γιούς, το Γιάννη (26) και το Μανώλη (24) και μία κόρη την Ανθή (14).



Η Κρίστι είναι πτυχιούχος πληροφορικής από το Πολυτεχνείο του Β. Λονδίνου και είναι μέτοχος και διαχειρίστρια της Εταιρείας παροχής εξειδικευμένων αεροπορικών λογισμικών και υπηρεσιών, MAV Systems Ltd.



Ο Γιάννης είναι απόφοιτος του πανεπιστημίου του Essex και του Imperial College με Master στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές και εργάζεται για την μεγαλύτερη εταιρεία αεροπορικού λογισμικού, την Amadeus International στο Heathrow του Λονδίνου.



Ο Μανόλης είναι μηχανικός αεροσκαφών με πτυχίο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) και τελειόφοιτος αεροναυπηγός μηχανικός στο πανεπιστήμιο του Bristol.



Η Ανθή είναι μαθήτρια στην τρίτη τάξη του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου.