Ανακοίνωση της Θεματικής Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Ηρακλείου σχετικά με την παρέμβαση της αστυνομίας στο χώρο της παιδείας:

"Με ιδιαίτερη ανησυχία πληροφορηθήκαμε πως κλιμάκιο από το αστυνομικό τμήμα της Αγίας Παρασκευής επισκέφτηκε τις προηγούμενες ήμερες νηπιαγωγεία και δημοτικά της περιοχής, ζητώντας καταγραφή προβλημάτων και τηλέφωνα εκπαιδευτικών.

Αντίστοιχες επισκέψεις πραγματοποιήθηκαν από αστυνομικούς και σε άλλα σχολεία της Αθήνας, όπως στη Καλλιθέα.

Σύμφωνα με σχετικό έγγραφο που έδειξε αστυνομικός σε Διευθυντή σχολείου, ζητείται στο πλαίσιο «επαφών με αρμόδιους σχολικούς φορείς» να γίνουν «προσωπικές επαφές-συναντήσεις με τους Διευθυντές των σχολείων με σκοπό την καταγραφή υφιστάμενων προβλημάτων και αναγκών (!) κατά τη λειτουργία των σχολείων, καθώς και τη συλλογή τυχόν αιτημάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Αστυνομίας ειδικότερα...».

Τα ερωτήματα που ανακύπτουν είναι μεγάλα.

- Τι είδους ακριβώς υφιστάμενα προβλήματα και ανάγκες υπάρχουν στις σχολικές μονάδες, ειδικά κατά την διάρκεια λειτουργίας των σχολείων, που εμπίπτουν της αρμοδιότητας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και ειδικότερα χρήζουν της συνδρομής της Αστυνομίας;

- Ποια είναι τα αιτήματα που είναι υποχρεωμένοι οι Διευθυντές σχολείων να διατυπώσουν απ' ευθείας στην Αστυνομία, με πρωτοβουλία αυτής, χωρίς να έχουν προκύψει καταφανώς εκείνοι οι λόγοι για τους οποίους θα ζητούνταν η συνδρομή της;

- Ο ρόλος του Υπουργείου Παιδείας και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης καταργείται και αντικαθίσταται από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη;

- Με ποιο δικαίωμα η ΓΑΔΑ ζητά από τα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα «την πλήρη καταγραφή των σχολείων και την σύνταξη εμπεριστατωμένων αναφορών» μετατρέποντας μάλιστα σε ρουφιάνους τους Διευθυντές των σχολείων;

Θεωρούμε απαράδεκτη και άκρως ανησυχητική την παρέμβαση της αστυνομίας μέσα στα σχολεία, πρακτική που θυμίζει άλλες εποχές. Οι αντιδημοκρατικές εκτροπές που επιχειρεί να επιβάλλει η μνημονιακή κυβέρνηση πάνω στην χειμαζόμενη ελληνική κοινωνία δεν αφήνουν έξω ούτε τα σχολεία, βάζοντας στο στόχαστρο ακόμα και αυτή την ευαίσθητη παιδική ηλικία."