Εντυπωσιακή ήταν η ανταπόκριση της τουριστικής αγοράς και του κοινού της Σουηδίας στην 1η διοργάνωση του «Grekland Panorama», της μοναδικής έκθεσης αποκλειστικά για την Ελλάδα, που διοργανώθηκε στις 14-16 Φεβρουαρίου στο Annexet Globe στη Στοκχόλμη από την εταιρεία North Events, με πρωταρχικό στόχο τη δυναμική παρουσίαση της χώρας μας και του τουριστικού της προϊόντος.

Περισσότεροι από 7.000 επισκέπτες κατέκλυσαν τον εκθεσιακό χώρο του Annexet, τις δύο μέρες κοινού της έκθεσης, αφενός μεν απολαμβάνοντας εικόνες, γεύσεις και μελωδίες Ελλάδας, αφετέρου δε, επωφελούμενοι από τον μεγάλο αριθμό προορισμών και ξενοδοχειακών επιχειρήσεων που συμμετείχαν και να ενημερωθούν έτσι, για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους αλλά και για τις προσφορές τους.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης γίνονταν διαγωνισμοί με μεγάλα δώρα και έλαβαν χώρα πολλά δρώμενα, για μικρούς και μεγάλους. Μεταξύ αυτών οι μελωδίες της Taximi, μίας ελληνικής μουσικής μπάντας με έδρα την Στοκχόλμη που αποτελεί σήμερα το δημοφιλέστερο και πλέον αξιόλογο μουσικό σχήμα ελληνικού ρεπερτορίου σε όλη την Σκανδιναβία και οι πιο σύγχρονοι ρυθμοί των DJ του Super Paradise.

Επιπρόσθετα, από τα περίπτερα της εταιρείας Fontana AB, της μεγαλύτερης εταιρείας εισαγωγής και διάθεσης ελληνικών προϊόντων στη Σουηδία, προσφέρονταν στους επισκέπτες, δωρεάν, ελληνικό πρωϊνό καθώς και παραδοσιακά προϊόντα, όπως ελιές, τυριά, γιαούρτι, λάδι κ.α.

Η μεγάλη διοργάνωση για τον Ελληνικό Τουρισμό, δεν κέρδισε μόνον τις εντυπώσεις αλλά πέτυχε και σε επίπεδο ουσίας. Οι μεγάλοι tour operators της Σκανδιναβικής αγοράς - Apollo Kuoni, TUI Fritidsresor, VING, Airtours, Solresor , Tema Resor κ.α. - υποστήριξαν με ενθουσιασμό και το Grekland Panorama και είχαν εντυπωσιακή παρουσία στην έκθεση, με μεγάλα περίπτερα και με δελεαστικές προσφορές που ήταν διαθέσιμες μόνον κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης. Το Grekland Panorama επέλεξε και ο tour operator Detur προκειμένου να παρουσιάσει για πρώτη φορά το πρόγραμμά του για την Ελλάδα και ειδικότερα για την Κρήτη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όλοι ξεπέρασαν τους στόχους πωλήσεων που είχαν θέσει από την πρώτη κιόλας μέρα της έκθεσης και συνολικά εκτιμάται ότι μέσα στο Grekland Panorama αγοράστηκαν ή έγιναν κρατήσεις για περισσότερα από 1.800 πακέτα διακοπών!

Παράλληλα, οι εκπρόσωποι των προορισμών και των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στο Grekland Panorama, είχαν την ευκαιρία να συναντηθούν με στελέχη των tour operators που αφιέρωσαν πολύ χρόνο επισκεπτόμενοι την έκθεση και τις παράλληλες εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιό της.

Το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ που υποστήριξαν ενεργά και συμμετείχαν στην έκθεση, εκπροσώπησε ο αν. Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Κωνσταντίνος Ζήκος, ο οποίος είχε σειρά συναντήσεων με υψηλόβαθμα στελέχη των tour operators και με παράγοντες της Σουηδικής αγοράς, ενώ έδωσε συνεντεύξεις σε ΜΜΕ καθώς και στο Σουηδικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Το βράδυ της Παρασκευής 14 Φεβρουαρίου, στο Opera Terassen παρατέθηκε το επίσημο δείπνο του Grekland Panorama, με προσκεκλημένους παράγοντες του τουριστικού και επιχειρηματικού κόσμου της Σουηδίας. Μία βραδιά που ήταν αφιερωμένη στην Αθήνα και στην Αττική και την οποία ανέδειξε η διεθνούς φήμης ελληνίδα mezzo soprano Alexandra Gravas τραγουδώντας γνωστές ελληνικές επιτυχίες. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους και απηύθυναν χαιρετισμούς οι πρέσβεις της Ελλάδας κα Αλίκη Χατζή και Κύπρου κ. Ανδρέας Κακουρής, καθώς και ο Αντιπεριφερειάρχης Διαφάνειας & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Αττικής Νικόλαος Ανδρουλακάκης. Χορηγοί ήταν η Περιφέρεια Αττικής, η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού και το Athens Convention & Visitors Bureau, καθώς και τα ξενοδοχεία Electra Palace και Lyndian Village της Ρόδου.

Νωρίτερα την ίδια μέρα, διοργανώθηκε μία πρωτότυπη εκδήλωση επαγγελματικής δικτύωσης, στο Ατελιέ Γαστρονομίας Aveqia, σε συνεργασία με το Sympossio και με συμμετοχή εκπροσώπων των tour operators που δραστηριοποιούνται στις Σκανδιναβικές αγορές, τουριστικών γραφείων και αεροπορικών εταιρειών. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι ξένοι προσκεκλημένοι, ενημερώθηκαν για την ελληνική παραδοσιακή κουζίνα από τους Chef του Sympossio και μαγείρεψαν οι ίδιοι, παραδοσιακές ελληνικές συνταγές.

Η επιτυχία του πρώτου Grekland Panorama ανέδειξε την δυναμική που υπάρχει για την Ελλάδα στη Σουηδική αγορά. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν από τους tour operators στο πλαίσιο της έκθεσης, το 2013 επισκέφθηκαν την Ελλάδα 672.000 Σουηδοί, με ποσοστό αύξησης 9%. Για το 2014, προβλέπεται περαιτέρω αύξηση κατά περίπου 8%-10%.
Ανάλογη είναι η δυναμική για Ελλάδα και από τις άλλες αγορές της Σκανδιναβίας, με τη Νορβηγία να εμφανίζει αυτή τη στιγμή τον υψηλότερο ρυθμό κρατήσεων, με ποσοστό αύξησης της τάξης του 12%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Στο Grekland Panorama συμμετείχαν περισσότεροι από 100 εκθέτες από την Ελλάδα εκπροσωπώντας προορισμούς, ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις, ενώ υπήρχε και συμμετοχή του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού και περιοχών της Κύπρου.

Η έκθεση υποστηρίχθηκε από το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ), την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), το Ελληνο-Σουηδικό Εμπορικό Επιμελητήριο κ.α.

Η διοργανώτρια North Events και οι συντελεστές, Έλληνες και Σουηδοί, του Grekland Panorama, θέλουν να ευχαριστήσουν θερμά όλους όσοι υποστήριξαν την πρωτοβουλία αυτή και όλους τους εκθέτες και συνεκθέτες που συμμετείχαν στην πρώτη διοργάνωση, συμβάλλοντας καθοριστικά στην επιτυχία της και ουσιαστικά, στη δημιουργία ενός νέου θεσμού για τον Ελληνικό Τουρισμό, στην «καρδιά» της Σκανδιναβίας.

Οι ημερομηνίες διεξαγωγής του Grekland Panorama 2015, θα ανακοινωθούν σύντομα.