Για τις επιπτώσεις απο την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου "Γ.Δασκαλογιάννης" των Χανίων, προειδοποιεί η Ένωση Ξενοδόχων Χανίων, ζητώντας την ανάκληση της προκήρυξης του ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως τονίζουν οι ξενοδόχοι, οι επιπτώσεις μπορεί να είναι δραματικές για την τουριστική ανάπτυξη του Νομού Χανίων, αλλά και για την ίδια την ανάπτυξη του αεροδρομίου το οποίο έως τώρα συνεισφέρει σημαντικά και στην δημόσια οικονομία.

Αναλυτικά στην ανακοίνωση της Ένωσης αναφέρονται τα εξής:

"Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Χανίων, με αίσθημα ευθύνης στηρίζει απόλυτα και ομόφωνα την πρόσφατη ανακοίνωση του Αντιπεριφερειάρχη Χανίων, για την αποφυγή ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Χανίων. 

Είναι άξιον απορίας πως σε ένα νησί όπου προσπαθούμε να πετύχουμε ισομερή ανάπτυξη, πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ένα αεροδρόμιο, δηλαδή των Χανίων, ενώ τα άλλα δύο θα παραμείνουν στο υπάρχον καθεστώς, δηλαδή θα μπορούν να έχουν μια ευέλικτη και χαμηλή τιμολογιακή πολιτική, εν αντιθέσει με ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο, το οποίο μοιραία θα αυξήσει τα τέλη του (όπως όλοι μας γνωρίζουμε στην περίπτωση του αερολιμένα Ελευθερίου Βενιζέλου και τις δραματικές εξελίξεις που ακολούθησαν).

Μετά από πολλές και συντονισμένες προσπάθειες αρκετών ετών, έχουμε καταφέρει το αεροδρόμιο των Χανίων, να αρχίσει να προσελκύει τον αριθμό πτήσεων που αξίζει στο νομό μας έχοντας παράλληλα την δυνατότητα να διπλασιάσει τον αριθμό αφίξεων, ενώ ήδη ξεκίνησε η επέκταση του αεροσταθμού, ώστε να καταστεί ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα αεροδρόμια της χώρας.

Με την ιδιωτικοποίηση του, φοβόμαστε ότι υπάρχει ο κίνδυνος να επαναληφθεί το τραγικό λάθος του διεθνή αερολιμένα Ελευθερίου Βενιζέλου ο οποίος κατατάσσεται στα πιο ακριβά αεροδρόμια στην Ευρώπη. 

Μία τέτοια εξέλιξη θα σημάνει το τέλος της αναπτυξιακής προοπτικής του αερολιμένα Χανίων, τη σταδιακή μείωση του εισερχόμενου τουρισμού (ο οποίος παρέχει άμεσα και έμμεσα περίπου το 75% με 80% του εισοδήματος που παράγετε στα Νομό Χανίων) και την απώλεια σημαντικών αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες πιθανόν να επιλέξουν λόγο ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής να δημιουργήσουν την επόμενη βάση τους στο αεροδρόμιο Ηρακλείου ή άλλων προορισμών. 

Μία τέτοια εξέλιξη θα έχει δραματικές συνέπειες όσον αφορά την ανεργία στον Νομό Χανίων. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι ο Αερολιμένας Χανίων είναι από τους λίγους αερολιμένες στη Ελλάδα που με την υφιστάμενη τιμολογιακή πολιτική, παρουσιάζει θετικό πρόσημο στον ισολογισμό του και άρα δεν απορροφά πόρους από τον προϋπολογισμό τη γενικής κυβέρνησης αλλά αντίθετα συνεισφέρει θετικά στο ισοζύγιο. 

Κατά συνέπεια δεν είναι κατανοητό πως ένα αεροδρόμιο κερδοφόρο (κέρδη 11.000.000€ το χρόνο) το οποίο δημιουργεί τεράστιες θετικές επιπτώσεις τόσο κοινωνικές όσο και οικονομικές , πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί, την ίδια στιγμή που με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους γίνεται επέκταση του υπάρχοντος αεροσταθμού προκειμένου να εξυπηρετήσει τη συνεχώς αυξανόμενη κίνηση.

Αντίθετα, όπως προαναφέραμε για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου δεν έχει γίνει καμία κίνηση περί ιδιωτικοποίησης πράγμα που δημιουργεί εύλογες απορίες και ενστάσεις .
Ίσως θα έπρεπε να εξεταστεί το ενδεχόμενο ένας φορέας με μέτοχους τοπικούς φορείς, να αναλάβει την τύχη του αεροδρομίου Χανίων και κατά συνέπεια να έχει λόγο και στη μελλοντική ανάπτυξη του νομού μας. Άλλωστε τέτοια σχήματα ήδη διαχειρίζονται αεροδρόμια στην υπόλοιπη Ευρώπη και φυσικά ενδιαφέρονται να αναλάβουν και την διαχείριση των δικών μας αεροδρομίων.

Θεωρούμε λοιπόν ότι άμεσα πρέπει να ανακληθεί η προκήρυξη ιδιωτικοποίησης για το αεροδρόμιο των Χανίων δηλαδή να παραμείνει στο ίδιο καθεστώς με το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, δημόσιου χαρακτήρα, αφού οι συνέπειες από μια τέτοια πιθανή εξέλιξη θα είναι δραματικές και μη αναστρέψιμες.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης"