Τελευταία ενημέρωση 15:00

Με την συμβολική κατάληψη του γραφείου του αερολιμενάρχη του αεροδρομίου «Γ.Δασκαλογιάννης» των Χανίων, αντέδρασαν το πρωί, οι εργαζόμενοι στην επίσκεψη εκπροσώπων μιας κοινοπραξίας που έχει δείξει ενδιαφέρον στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την «ιδιωτικοποίηση» του αεροδρομίου.
 
Τους τέσσερις εκπροσώπους της κοινοπραξίας «υποδέχθηκε» έξω από την αίθουσα αφίξεων ένα τεράστιο πανό στο οποίο αναγραφόταν η αντίθεση στην ιδιωτικοποίηση, ενώ εκτός των εργαζομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, εκεί παρευρέθηκαν και δεκάδες εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης, φορέων και κομμάτων που έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους.
 
Παρόν ήταν και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας κ.Αλεβιζόπουλος, ο οποίος σε δηλώσεις του τόνισε πως δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων καθώς αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού.

Γ.Σταθάκης: Ο ΣΥΡΙΖΑ θα ανακαλέσει την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων

Ο βουλευτής Χανίων του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και υπεύθυνος του Τομέα Ανάπτυξης Γιώργος Σταθάκης εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στην προωθούμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων.

Όπως αναφέρει σε δήλωσή του "πρόκειται για καταστροφική επιλογή, πολλαπλά επιζήμια για την τοπική ανάπτυξη, την οικονομία και την κοινωνία. Η εκχώρηση της δημόσιας περιουσίας και μάλιστα περιφερειακών αεροδρομίων με πρωτεύοντα οικονομικό ρόλο λόγω της συμβολής τους στον τουρισμό και τη μεταφορά εμπορευμάτων, συνιστά ιδεολογική νεοφιλελεύθερη εμμονή και όχι ανάγκη.

Το αεροδρόμιο Χανίων είναι ενταγμένο σε ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα επέκτασης και βελτίωσης των υποδομών του ύψους 110 εκατομμυρίων Ευρώ, παρουσιάζει ετήσια κέρδη πάνω από 10 εκατομμύρια Ευρώ, επιλέγεται ως κέντρο δραστηριότητας σημαντικών αεροπορικών εταιρειών κι έχει βαρύνουσα θέση στην εθνική άμυνα και ασφάλεια. Η απόφαση της κυβέρνησης δε δικαιολογείται, ενώ παράλληλα αγνοεί προκλητικά τη βούληση και το συμφέρον της χανιώτικης κοινωνίας.

Η πάγια θέση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για τις υποδομές αερομεταφοράς είναι ότι η χώρα χρειάζεται δημόσια βιώσιμα αεροδρόμια, ασφαλή, λειτουργικά και με χαμηλό κόστος. Σε περίπτωση ανάληψης κυβερνητικών ευθυνών, ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. θα αναζητήσει κάθε νόμιμο μέσο για την ανάκληση καταστροφικών επιλογών όπως η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση. "

Δήλωση Βουλευτή Χανίων της Ν.Δ. Χρήστου Μαρκογιαννάκη

"Η θέση μου σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων αποτυπώθηκε με σαφήνεια στην Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης επίκαιρης ερώτησης προ μηνών, την οποία είχα απευθύνει προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Χατζηδάκη Κωστή. Τα πρακτικά της συζήτησης αυτής είχαν δημοσιευθεί στον τοπικό τύπο.

Τη θέση μου αυτή την επαναλαμβάνω και τώρα συνοπτικά:

«Δεν είμαι εναντίον των ιδιωτικοποιήσεων. Όμως, η ιδιωτικοποίηση μόνον του αεροδρομίου των Χανίων απ’ όλα τα αεροδρόμια της Κρήτης θα είναι καταστροφική για την Δυτική Κρήτη και ιδιαίτερα για τον νομό Χανίων.

Θα συνεχίσω να αγωνίζομαι, λοιπόν, με όλες μου τις δυνάμεις, προκειμένου να αποτραπεί η επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων, συντασσόμενος με όλους όσοι αγωνίζονται προς αυτή την κατεύθυνση και με την ίδια λογική, όπως την αποτυπώνω παραπάνω».

Στις προσεχείς ημέρες θα συζητηθεί στη Βουλή συναφής με το θέμα επίκαιρη ερώτηση, που κατέθεσα χθες και απευθύνεται προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρυσοχoϊδη, οπότε θα έχω την ευκαιρία να αναφερθώ και πάλι στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Χανίων, μεταφέροντας και την αρνητική θέση του συνόλου των φορέων της πόλεως."

Ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ Μανούσος Βολουδάκης για το Αεροδρόμιο Χανίων

Η δημιουργία διαφορετικού καθεστώτος μεταξύ των δυο βασικών αεροδρομίων της Κρήτης, με το αεροδρόμιο του Ηρακλείου να παραμένει κρατικό και το αεροδρόμιο των Χανίων να ιδιωτικοποιείται , είναι κατά την άποψή μου λάθος.

Κι αυτό γιατί το αεροδρόμιο που θα παραμείνει κρατικό, είναι δυνατόν να έχει ευνοϊκή μεταχείριση από την κρατική μηχανή, κατόπιν πολιτικών παρεμβάσεων που δε θα αντικατοπτρίζουν αντικειμενικά και ισόρροπα τις πραγματικές ανάγκες του τουρισμού στην Κρήτη, δημιουργώντας ακόμη μια στρέβλωση στην περιφερειακή ανάπτυξη.

Την άποψή μου αυτή την ανέπτυξα κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησής μου για το αεροδρόμιο στις 25/11/2013.

Οι σχετικοί νόμοι ψηφίστηκαν από τη Βουλή το 2011, και έθεσαν έκτοτε σε κίνηση τις διαδικασίες που πλησιάζουν σήμερα σε υλοποίηση.

Πιστεύω ότι θα πρέπει οι βουλευτές του νομού, ο Αντιπεριφερειάρχης και ο Δήμαρχος Χανίων, να θέσουμε το ζήτημα εκ νέου και από κοινού στον Υπουργό Υποδομών ως αρμόδιο για τα Αεροδρόμια και στον Υπουργό Οικονομικών ως αρμόδιο για τις ιδιωτικοποιήσεις, για να αποτρέψουμε εξελίξεις που θα επιδεινώσουν τις ενδοπεριφερειακές ανισορροπίες στην Κρήτη.

Περιφερειακό Συμβούλιο

Την έντονη αντίθεση του στην επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» εξέφρασε το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Στην τοποθέτηση του για το θέμα ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ανέφερε ότι η το έργο αναβάθμισης του αεροδρομίου έχει χρηματοδοτηθεί μέσω ΕΣΠΑ με 110 εκ. ευρώ, και κάθε σκέψη ιδιωτικοποίησης αντιβαίνει στους κανόνες της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μάλιστα, ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι τα Ευρωπαϊκά κονδύλια για το αεροδρόμιο Χανίων θα ζητηθούν πίσω από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε περίπτωση ιδιωτικοποίησης.

Ανακοίνωση της Ριζοσπαστικής Συνεργασίας Κρήτης

"Η κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ πιστή στο καταστροφικό της έργο ξεπουλά τη δημόσια περιουσία και εκχωρεί στρατηγικής σημασίας υποδομές για τη χώρα στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.

Το θέμα των πυλών εισόδου σε μια νησιωτική χώρα με ιδιαίτερη γεωπολιτική σημασία όπως η Ελλάδα είναι καίριας σημασίας και δεν μπορεί να αποτελεί στρατηγική το ξεπούλημά τους. Η απόφαση για εκχώρηση αεροδρομίων και λιμανιών είναι καταστροφική και επικίνδυνη για τη χώρα και θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία, τον τουρισμό, τις τοπικές κοινωνίες αλλά και στην εθνική άμυνα και ασφάλεια.

Εκφράζουμε την έντονη αντίθεσή μας στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων, το οποίο μάλιστα ούτε ζημιογόνο είναι ενώ είναι και ενταγμένο σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα επέκτασης και βελτίωσης των υποδομών του.

Είναι επιτακτικότερη από ποτέ η ανάγκη για αεροδρόμια υπό δημόσιο έλεγχο, ως στρατηγικής σημασίας δραστηριότητα, η οποία οφείλει να ασκείται με αποκλειστικό γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και τη χάραξη μιας νέας πολιτικής για ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη.

O υποψήφιος Περιφερειάρχης Κρήτης Μιχάλης Κριτσωτάκης
 Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Μανώλης Βαρδουλάκης, Μαρία Αγγελάκη"

 
(πηγή φωτο: Νέα Τηλεόραση)