Είμαστε χαρούμενοι που βλέπουμε το 2013 να είναι πίσω μας, ανέφερε χθες στους αναλυτές ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ, στο πλαίσιο της παρουσίασης των αποτελεσμάτων που έφεραν σημαντική μείωση στη λειτουργική κερδοφορία και ζημιές στα καθαρά αποτελέσματα.

Όπως είπε ο κ. Κωστόπουλος την προηγούμενη χρονιά υπήρχαν αυξημένα κόστη όπως πχ στη χρηματοδότηση εξαιτίας του ρίσκου της χώρας, μειωμένες καταναλώσεις, μικρά περιθώρια και όλα αυτά εξάλειψαν τα οφέλη από τις τεράστιες λειτουργικές μειώσεις την τελευταία πενταετία που ξεπερνούν το μισό δισ. ευρώ και μόνο το 2013 έφτασαν τα 45 εκατ. ευρώ. Για το 2014 ο στόχος για τις μειώσεις είναι στα 80 εκατ. ευρώ.

Είναι σημαντικό, πρόσθεσε ο ίδιος ότι βλέπουμε φως στην άκρη του τούνελ και σταθεροποίηση στην αγορά, υπάρχει γενικότερη συναίνεση ότι η ελληνική οικονομία θα περάσει σε ανάπτυξη, όλοι αναμένουν μια καλή σεζόν στον τουρισμό και γενικότερα υπάρχει θετική προσδοκία.

Αλλά και στο διεθνές περιβάλλον υπάρχει προσδοκία ότι εξαιτίας της ανάπτυξης στις ΗΠΑ θα αυξηθεί η τοπική ζήτηση και άρα θα περιοριστούν οι εξαγωγές, προς την Ευρώπη, φέροντας ξανά ισορροπία στη δική μας αγορά. Το 2014 δεν περιμένουμε θαύματα αλλά βλέπουμε φως, είπε ο κ. Κωστόπουλος, προσθέτοντας στις θετικές προσδοκίες για τον όμιλο και την πώληση του ΔΕΣΦΑ που θα φέρει μείωση του δανεισμό και σημαντική μείωση στα χρηματοοικονομικά κόστη.

Σε σχέση με τις αγορές, κατά το confcall τονίστηκε ότι υπάρχουν θετικά μηνύματα από την εγχώρια αγορά καυσίμων καθώς στο τέταρτο τρίμηνο υπάρχει τάση σταθεροποίησης στα οδικά καύσιμα και αύξηση στο θέρμανσης (αποδίδεται στην καλύτερη εφαρμογή του μέτρου του επιδόματος θέρμανσης)

Για την πώληση του ΔΕΣΦΑ ειπώθηκε ότι αναμένεται να υπάρξει μικρή καθυστέρηση και μετατίθεται για το δεύτερο μισό του 2014 λόγω των εκλογών στην ΕΕ και των αλλαγών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το 2014 αναμένεται να είναι συνολικά καλύτερη χρονιά για τον όμιλο ενώ μόνο από την αύξηση της χρησιμοποίησης της Ελευσίνας και τις νέες μειώσεις στο λειτουργικό κόστος αναμένονται πρόσθετα οφέλη της τάξης των 200 εκατ. ευρώ.

Για τη μη λειτουργία της Θεσσαλονίκης τονίστηκε ότι πλέον ο όμιλος λειτουργεί τα διυλιστήριά του ως σύστημα και τους τελευταίους μήνες όντως δε λειτούργησε η μονάδα καθώς τα περιθώρια ήταν πολύ χαμηλά. Ωστόσο αυτό δεν είναι μακροπρόθεσμη απόφαση αλλά οφείλεται στις συνθήκες της αγοράς και κυρίως την εγχώρια ζήτηση και τις τιμές. Αυτή τη στιγμή με αυτό το περιβάλλον αγοράς δε συμφέρει η λειτουργία της, σημειώθηκε.

Όσο για το κλείσιμο της Ελευσίνας, τονίστηκε ότι δεν οφείλεται σε κάποιον σημαντικό λόγο και έγιναν κάποιες επισκευές, ενώ οι απώλειες από τη χαμένη συνεισφορά του διυλιστηρίου υπολογίζονται σε 10 -15 εκατ. ευρώ . Τέλος για τη συμφωνία με Gazprom αναφέρθηκε ότι θα μειώσει τα κόστη του καυσίμου και ήδη έχει ληφθεί απόφαση να αυξηθεί η χρήση του φυσικού αερίου για τα διυλιστήρια του ομίλου.

energypress.gr