Την εκτίμηση ότι η κυβέρνηση, εντός των επομένων ημερών, θα αποφασίσει την άρση της επιστράτευσης των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, εξέφρασε, μιλώντας στη Βουλή ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ.

«Θεωρώ ότι στο άμεσο χρονικό διάστημα, ενδεχομένως και εντός των επόμενων ημερών, θα ανακοινωθούν οι αποφάσεις που θα παρθούν» ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος, προσθέτοντας και «είναι πολύ άβολη η θέση του» έναντι των εργαζομένων, δεδομένου ότι και ο ίδιος προέρχεται από το συνδικαλιστικό κίνημα.

Επικαλέστηκε, δε, την καλή συνεργασία που έχει με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στο μετρό της Αθήνας, παρά την απαγόρευση της απεργίας τους.

Παράλληλα, ο υφυπουργός Μεταφορών κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ πως επενδύει στην εξαθλίωση των εργαζομένων προκειμένου να αυξήσει την εκλογική του πελατεία.

Παρέμβαση στο ίδιο θέμα υπήρξε και από την κοινοβουλευτική εκπρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας, Σοφίας Βούλτεψη, η οποία αξίωσε από την αξιωματική αντιπολίτευση να πάρει θέση σχετικά με τις αυταρχικές μεθόδους που χρησιμοποιεί η νέα κυβέρνηση της Βενεζουέλας.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ανέπτυξαν την επερώτησή τους σε δύο άξονες: Ο ένας ήταν ο νομικός άξονας, με αιτιάσεις ότι η πολιτική επιστράτευση παραβιάζει τους νόμους του κράτους, το Σύνταγμα και τις διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα. Ο δεύτερος ήταν ο πολιτικός άξονας, με σκληρές αιτιάσεις για κυβερνητική προσφυγή στον αυταρχισμό.

Ο Δημήτρης Στρατούλης υπενθύμισε πως η πολιτική επιστράτευση των εργαζομένων στις συγκοινωνίες κρατά επί δεκατρείς μήνες, ενώ πρόταση νόμου, που έχει κατατεθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ για την απαγόρευση των επιτάξεων σε καιρό ειρήνης, περιμένει τη συζήτησή της στη Βουλή επί εννέα μήνες. «Και καλά, η Νέα Δημοκρατία. Τι λέει όμως το ΠΑΣΟΚ που συγκυβερνά; Μία αντίστοιχη πρόταση νόμου είχε καταθέσει το ΠΑΣΟΚ το 2007 με συνυπογραφή και του κ. Βενιζέλου» τόνισε ο κ. Στρατούλης.

Η Δέσποινα Χαραλαμπίδου συνέδεσε τους κυβερνητικούς χειρισμούς με τη μνημονιακή πολιτική, επισημαίνοντας πως «απ' τις έντεκα πολιτικές επιστρατεύσεις που έχουμε καταγράψει μετά τη μεταπολίτευση, οι μισές σχεδόν ήταν τα τελευταία τρία-τέσσερα χρόνια, και στη μέση εκπαίδευση η κυβέρνηση επιστράτευσε τους καθηγητές πριν καν απεργήσουν».

«Μας κάνει εντύπωση που μία κυβέρνηση, για να βοηθήσει την εργοδοσία της "Forthnet", για να βοηθήσει την εργοδοσία της "New Rest" στο αεροδρόμιο, για να βοηθήσει την εργοδοσία της εταιρείας "Παπουτσάνης", για να βοηθήσει αυτή της "ACS" και της "Χαλυβουργίας", επιστρατεύει τα ΜΑΤ, όχι μονάχα για την υπεράσπιση υποτίθεται της δημόσιας τάξης, αλλά για την υπεράσπιση απλώς και μόνο του ιδιωτικού κεφαλαίου» παρατήρησε η Μαρία Μπόλαρη.

Απαντώντας ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, υπενθύμισε πως η απεργία των εργαζομένων στις συγκοινωνίες αφορούσε την άρνησή τους να ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο και σημείωσε πως «οι δικαστικές αποφάσεις που είχαν βγει, αναγνώριζαν τους λόγους αναγκαιότητας της επίταξης».

«Δημιουργήθηκε σοβαρή αναταραχή στην οικονομική ζωή της πόλης λόγω της αδυναμίας έγκαιρης προσέλευσης διαφόρων στην εργασία τους. Υπήρχαν και άλλοι σοβαροί κίνδυνοι για τη λειτουργία και την ομαλή ζωή της πόλης, λόγω της μη συμμόρφωσης των απεργών προς τις δικαστικές αποφάσεις και την παράνομη κατάληψη των χώρων των αμαξοστασίων. Υπήρχαν αναφορές από άτομα ευπαθών κοινωνικών ομάδων και για το χάος το οποίο δημιουργήθηκε λόγω της αύξησης της κίνησης των οδικών μέσων μεταφοράς» υποστήριξε ο υφυπουργός.

ethnos.gr