Ραντάρ προσέγγισης αεροσκαφών και επιπλέον θέσεις στάθμευσης – από τις αρχικές που είχαν προβλεφθεί – αλλά και συμπλήρωση των ελλείψεων που έχουν εντοπιστεί θα αποκτήσει το αεροδρόμιο «Γ.Δασκαλογιάννης» των Χανίων, στο πλαίσιο των έργων που ήδη εκτελούνται για την επέκτασή του.

Την δέσμευση αυτή έκανε από το βήμα της Βουλής, ο Υπουργός Υποδομών κ.Μιχάλης Χρυσοχοίδης στην διάρκεια Ερώτησης του  κ.Χρ.Μαρκογιαννάκη.

Επίσης σε ότι αφορά στο θέμα της ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου, ο κ.Χρυσοχοίδης, εξέφρασε την άποψη πως ο ιδιώτης στον οποίο θα παραχωρηθεί η χρήση του, έχει κάθε συμφέρον να είναι πιο ανταγωνιστικό από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου.

Μάλιστα είπε πως στις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν ανακοινώσεις για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.

Θα καλυφθούν οι ελλείψεις στην επέκταση

Αναλυτικότερα, και σε ότι αφορά στο θέμα των ελλείψεων της μελέτης για την επέκταση του αεροδρομίου τόσο για τα check in, όσο για το σύστημα Cute, αλλά και για το ραντάρ , ο κ.Χρυσοχοίδης απάντησε:

«Οι υπηρεσίες μου μου λένε ότι έχουν προβλεφθεί σχεδιασμοί για ώρα αιχμής μέχρι το 2035.  Επειδή όμως αντιλαμβάνομαι και υποθέτω ότι εκφράζοντας την αγωνία σας έχετε συζητήσει και με τους αρμοδίους τοπικούς παράγοντες, σας διαβεβαιώνω ότι θα κοιτάξω άμεσα, με τις τεχνικές υπηρεσίες να δούμε αν πράγματι οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή παρουσιάζουν πράγματι προβλήματα ως προς τη χωρητικότητα και ως προς τη δυνατότητα εξυπηρέτησης, με βάση τις μέγιστες αποδόσεις που θα μπορούσε να έχει το Αεροδρόμιο το επόμενο χρονικό διάστημα. 

Αν πράγματι από μια καλή ολοκληρωμένη τεχνική μελέτη προκύψει -τώρα που είναι ζεστό το θέμα και είναι σε κατασκευή το έργο- ανάγκη συμπληρωματικών εργασιών, σας διαβεβαιώνω ότι αυτές οι εργασίες θα γίνουν. Εύχομαι, πραγματικά, να χρειάζεται να κάνουμε παραπάνω εργασίες, προκειμένου να χωρέσουν οι λειτουργίες του Αεροδρομίου με την αυξανόμενη δραστηριότητα που παρουσιάζει. 

Έχουμε ένα πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι το ραντάρ, όπως είπατε. Το ραντάρ μπήκε στο πρόγραμμα προμηθειών, κύριε συνάδελφε –όπως είχα υποσχεθεί εδώ στη Βουλή πριν από πολύ καιρό σε μια ερώτηση που μου έγινε- με κόστος 1.250.000 ευρώ. Μπήκε, λοιπόν, στο πρόγραμμα προμηθειών και ξεκινάμε την προμήθειά του έτσι ώστε πολύ γρήγορα να γίνει το Αεροδρόμιο απόλυτα σύγχρονο και να έχουμε ένα σύγχρονο σύστημα αεροναυτιλίας, το οποίο θα υπηρετεί τις ανάγκες ασφαλείας πτήσεων στην περιοχή.

Επίσης, θέλω να σας πω ότι προβλέπεται και επέκταση του Αεροδρομίου, του χώρου στάθμευσης από οκτώ σε δεκατέσσερα αεροπλάνα. Ήταν έξι οι θέσεις, έγιναν οκτώ και θα γίνουν δεκατέσσερις οι θέσεις σε αεροπλάνα, με προβλέψεις για απαλλοτριώσεις οικοπέδων

Ο ιδιώτης έχει συμφέρον να είναι ανταγωνιστικό το αεροδρόμιο

Θίγοντας το θέμα της μείωσης της ανταγωνιστικότητάς του Αερολιμένα Χανίων, έναντι του αεροδρομίου Ηρακλείου που παραμένει κρατικό, καθώς επίσης και το θέμα της συνύπαρξής του με στρατιωτικές εγκαταστάσεις, ο κ. Χρυσοχοϊδής ανέφερε.

«Σε ό,τι αφορά την παραχώρηση θέλω να σας πω ότι ο παραχωρησιούχος έχει κάθε λόγο να αυξάνει τη δραστηριότητα του αεροδρομίου και να είναι ελκυστικό το αεροδρόμιο, διότι διαφορετικά δεν θα έχει τα αναγκαία κέρδη για τους μετόχους του. Συνεπώς, πιστεύω ότι η παραχώρηση θα δώσει κίνητρα περαιτέρω προσέλκυσης επισκεπτών και πτήσεων στο αεροδρόμιο των Χανίων και στην ευρύτερη περιοχή βεβαίως. 

Κύριε συνάδελφε, θέλω να σας πω το εξής: Φέτος, με βάση έναν πρώτο προγραμματισμό που υπάρχει, έχουμε, όπως σας είπα, στο αεροδρόμιο Χανίων μία αύξηση για τις αναμενόμενες πτήσεις της τάξης του 35% και πλέον. Στο υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου η αύξηση αυτή είναι πολύ μικρή εξαιτίας της χωρητικότητας. 

Η χωρητικότητα του αεροδρομίου του Ηρακλείου, όπως ξέρετε, είναι κάτι παραπάνω από οριακή. 

Πιστεύω ότι σε λίγες εβδομάδες, σε λίγες μέρες, πολύ σύντομα θα ανακοινωθούν και τα νέα για το Καστέλι. Και τότε θα υπάρχει ένα αεροδρόμιο το οποίο θα είναι πολύ μεγάλο βεβαίως, αλλά προφανώς το αεροδρόμιο Χανίων θα είναι ανταγωνιστικό.»

Δείτε ολόκληρη την συζήτησης από τα πρακτικά της Βουλής εδώ