Η αεροπορική εταιρεία Malaysia Airlines έχασε επαφή με ένα από τα αεροσκάφη της, τύπου Boeing Β777-200, στο οποίο επιβαίνουν 239 άνθρωποι, εκ των οποίων οι 227 είναι επιβάτες -συμπεριλαμβανομένων δύο βρεφών- και οι 12 μέλη του πληρώματος.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας το εν λόγω αεροπλάνο μεταφέρει επιβάτες 14 εθνικοτήτων. Κανείς Έλληνας δεν βρίσκεται ανάμεσα στους συνολικά 239 επιβαίνοντες. Οι περισσότεροι έχουν κινεζική υπηκοότητα.

Συγκεκριμένα, 153 -συμπεριλαμβανομένου ενός βρέφους- κατάγονται από την Κίνα, 38 από την Μαλαισία, 12 από την Ινδονησία, 7 από την Αυστραλία, 4 -συμπεριλαμβανομένου ενός βρέφους- από τις ΗΠΑ, 3 από τη Γαλλία, 2 από τη Νέα Ζηλανδία, 2 από την Ουκρανία, 2 από τον Καναδά, 1 από τη Ρωσία, 1 από την Ιταλία, 1 από την Ταϊβάν, 1 από την Ολλανδία και 1 από την Αυστρία. Αυτοί οι αριθμοί είναι από την επίσημη λίστα που έδωσαν στη δημοσιότητα οι Malaysia Airlines. Ωστόσο, βάσει αυτής οι επιβάτες είναι 228 και όχι 227, όπως είχε ανακοινώσει εξ' αρχής. Αν δεν έχει γίνει λάθος, τότε συνολικά οι επιβαίνοντες είναι 240.

Αλγεινή εντύπωση και πολλά ερωτήματα προκαλεί το γεγονός ότι οι κινεζικές αρχές έδωσαν το θέμα στη δημοσιότητα ενώ είχαν σχεδόν περάσει περίπου 8 ώρες από τη στιγμή που χάθηκε η επαφή με το αεροσκάφος των Malaysia Airlines. Το αποτέλεσμα ήταν η όλη κινητοποίηση να ξεκινήσει με μεγάλη καθυστέρηση!

Σύμφωνα με πληροφορίες από τα ξένα μέσα η Κίνα στέλνει δύο πλοία στη θάλασσα της Νότιας Κίνας για να συνδράμουν στην επιχείρηση αναζήτησης του αεροσκάφους.

Το αεροσκάφος είχε δρομολόγιο από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο. Απογειώθηκε από την πρωτεύουσα της Μαλαισίας στις 00:21 π.μ. (14:21 GMT Παρασκευή) και αναμενόταν να προσγειωθεί στο Πεκίνο στις 06:00 π.μ. (22:30 GMT). Ο πύργος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας έχασε την επαφή με το αεροσκάφος στις 02:40 π.μ.


Το αεροσκάφος συνετρίβη στα ανοικτά των νοτιοδυτικών ακτών της χώρας, σύμφωνα με το Βιετνάμ

Το αεροσκάφος της εταιρείας Malaysia Airlines με 239 επιβαίνοντες που χάθηκε από τα ραντάρ τα ξημερώματα συνετρίβη στη θάλασσα 153 ναυτικά μίλια από τις ακτές του νησιού Το Τσου του Βιετνάμ, σύμφωνα με ένα αξιωματικό του ναυτικού της χώρας, τον οποίο επικαλούνται τοπικά μέσα ενημέρωσης.

«Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν πλοία του βιετναμέζικου ναυτικού στην περιοχή, οπότε πρέπει να ζητήσουμε σκάφη από το νησί Που Κουόκ να είναι έτοιμα για την επιχείρηση διάσωσης», δήλωσε ο ναύαρχος Νγκο Βαν Πατ στον ειδησεογραφικό ιστότοπο Tuoi Tre.

Τα νησιά Το Τσου και Που Κουόκ βρίσκονται στο νοτιοδυτικό Βιετνάμ.

Προς το παρόν δεν είναι γνωστό πώς ο ναύαρχος γνώριζε ότι το αεροσκάφος έχει συντριβεί ή το πού έχουν εντοπιστεί τα συντρίμμια του.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Μεταφορών του Βιετνάμ Παμ Κόι Τιου δήλωσε: «Δεν έχουμε καθορίσει τι συνέβη στο αεροσκάφος, όμως μπορούμε να επιβεβαιώσουμε ότι χάθηκε από τα ραντάρ ένα λεπτό πριν εισέλθει στην περιοχή ελέγχου της πόλης Χο Τσι Μινχ».


Η πτήση έχει καθυστερήσει γράφει πίνακας στο αεροδρόμιο του Πεκίνου - Δεν υπάρχει χρόνος της εκτιμώμενης προσγείωσης για την πτήση με κωδικό MH370



Η επικοινωνία με το αεροσκάφος των Malaysia Airlines -που είναι ο εθνικός αερομεταφορέας της Μαλαισίας- χάθηκε πάνω από τον εναέριο χώρο του Βιετνάμ. Ο κωδικός της πτήσης είναι MH370.

Το αεροσκάφος δεν εισήλθε στον εναέριο χώρο που ελέγχεται από την Κίνα και δεν ήρθε σε επαφή με Κινέζους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, μετέδωσε σήμερα το Κινεζικό Πρακτορείο Ειδήσεων.


Μία γυναίκα στο Πεκίνο που πιστεύεται ότι είναι συγγενής ενός από τους 239 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος ξεσπάει σε κλάματα στο άκουσμα της είδησης 


Οι οικογένειες περιμένουν εναγωνίως νέα για τους συγγενείς, ξεσπώντας σε λυγμούς 

Σύμφωνα με κινεζικά μέσα ενημέρωσης, η Κίνα δεν έχει λάβει, προς το παρόν, καμία αναφορά για συντριβή αεροσκάφους στα χωρικά της ύδατα. «Λυπούμαστε βαθιά που χάσαμε κάθε επαφή με την πτήση MH370 η οποία αναχώρησε από την Κουλά Λουμπούρ στις 00:41 (του Σαββάτου, ώρα Μαλαισίας, 18:41 της Παρασκευής ώρα Ελλάδας) και κατευθυνόταν στο Πεκίνο», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Άχμαντ Γιαχία πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Malaysia Airlines.

Το αεροσκάφος αναμενόταν να φτάσει στο Πεκίνο στις 6:30 της ίδιας ημέρας (00:30 του Σαββάτου, ώρα Ελλάδας).

«Η ομάδα μας ενημερώνει τους συγγενείς των επιβατών και του πληρώματος», πρόσθεσε ο Γιαχία. «Οι σκέψεις μας και οι προσευχές μας είναι σε όλους τους επιβάτες, το πλήρωμα και τις οικογένειές τους», σημείωσε.

«Η Malaysian Airlines συνεργάζεται με τις αρχές που έχουν θέσει σε συναγερμό τις ομάδες τους αναζήτησης και διάσωσης για να εντοπίσουν το αεροσκάφος», υπογράμμισε ο ίδιος.

Με βάση διεθνή ΜΜΕ, τα καύσιμα που είχε το αεροπλάνο από τη στιγμή που χάθηκε, αρκούσαν για 7,5 ώρες. Ήδη οι ώρες αυτές έχουν περάσει, γεγονός που λιγοστεύει και άλλο τις ελπίδες. 


Εικόνα από όταν το αεροσκάφος φαινόταν ακόμη στα ραντάρ

Οι Malaysia Airlines δεν είχαν γνωρίσει θανατηφόρο ατύχημα εδώ και περισσότερα από 18 χρόνια. Το πιο σοβαρό περιστατικό που συνέβη με αεροσκάφος τους ήταν τον Δεκέμβριο του 1977, όταν στην πτήση με κωδικό MH653 εκδηλώθηκε αεροπειρατεία και το αεροπλάνο συνετρίβη κοντά στην πόλη Τανγιούνγκ Κουπάνγκ στην πολιτεία του Τζοχόρ, σκοτώνοντας και τους 100 επιβαίνοντες.

Η κινεζική πρεσβεία στη Μαλαισία έχει δημιουργήσει μια ομάδα έκτακτης ανάγκης υπό τον πρεσβευτή για να αντιμετωπίσει την κατάσταση, όπως μετέδωσε το επίσημο πρακτορείο Νέα Κίνα.

«Ανησυχούμε πολύ. Ελπίζω όλοι όσοι επιβαίνουν στο αεροπλάνο να είναι ασφαλείς», δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών της Κίνας Ουάνγκ Γι.

«Το αεροσκάφος δεν έχει έρθει ακόμη σε επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας», δήλωσε μια εκπρόσωπος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας. Πάντως η Υπηρεσία επεσήμανε ότι δεν έχει ενημερωθεί για τη συντριβή κάποιου αεροπλάνου στα κινεζικά χωρικά ύδατα.

Το Πεκίνο έχει στείλει δύο πλοία αναζήτησης και διάσωσης στη θάλασσα της Νότιας Κίνας για να συνδράμουν στην επιχείρηση αναζήτησης του αεροσκάφους, μετέδωσε το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο CCTV.

Στην επιχείρηση συμμετέχει επίσης το υπουργείο Άμυνας του Βιετνάμ σε συνεργασία με τη Μαλαισία και την Κίνα.

Εξάλλου η πληροφορία που εμφανίστηκε λίγο νωρίτερα σε κινεζικά και βιετναμέζικα μέσα ενημέρωσης ότι ελήφθη ένα σήμα από το Μπόινγκ ήταν ανακριβής, σύμφωνα με αξιωματούχο του Βιετνάμ.

Αξιωματούχος του αεροδρομίου του Πεκίνου σημείωσε ότι έχει τεθεί σε εφαρμογή σχέδιο αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων. Μέλη των οικογενειών των επιβατών έχουν ήδη αρχίσει να συγκεντρώνονται στο αεροδρόμιο, ενώ στις οθόνες η πτήση εμφανίζεται απλώς να έχει «καθυστέρηση».

protothema.gr